Pfffft ik heb echt jullie hulp nodig - ik word geeeek! Vanavond voor het eerst mijn lockmachine geprobeerd. Na wat stoeien ging het best goed! Alleen… zomaar ineens niet meer. Snap niet waarom? Op een gegeven moment ging er een naald stuk ool omdat ik ongeduldig was… nou 1 ben ik kwijt want die zit ergens in de machine want die viel er uit tijdens het vervangen (een nieuwe!!). ONVINDBAAR.
Goed uiteindelijk gelukt. Stikchagrijnig ondertussen. En kreeg ‘m gewoon nooooit meee goed. Elke keer het ‘onderdraad’ opnieuw inrijgen na weer een poging want het gele draad vloog er steeds uit. Spanningen geprobeerd. Niks!! Hij deed het gewoon en ik heb er niks aan veranderd en hij is goed ingeregen!! Toch??
Oh en soms ging het wel goed, maar waar het telkens mis gaat is als ik de stof onder het voetje vandaan wil halen: dan zit er geen beweging in. Blijkbaar moet je dan doornaaien met zo’n sliertje. Maar dat werkt ook niet. UGH!!
Hoe haal ik het beste de stof onder de machine vandaan? Iemand algemene lockmachine tips?