Kleding naaien/DIY'en

Welk patroon is dit?

Leuk, dank je!

1 like

Ik ben nu deze aan het maken:
https://nhpatterns.com/b/w3br9

Erg fijne patroon, ook qua uitleg en inclusief video, dus ik kan het goed volgen! De website heeft nu een black friday actie (pay what you want) dus een aanrader om even te checken

9 likes

Mijn eerste project dat ik ook daadwerkelijk draag, een lange rok! Kreeg nog een handige tip bij mijn naailes voor de afwerking. We vonden echt omzomen zonde, want dan valt hij iets minder soepel aan de onderkant. Ik heb nu op 2 cm van de onderste rand een rechte steek genaaid en daar overheen een kleine zigzag. Vervolgens heb ik die rand van 2 cm langs de naad afgeknipt. Zo gaat hij niet rafelen en heb ik geen dikke zoom. Heel blij mee!

34 likes

Tweede project af. Het patroon tekenen en uitknippen van deze stof was nog wel een klus. Dat kreng wilde elke keer de zwaartekracht uittesten

20 likes

Doe er je voordeel mee :partying_face:

11 likes

Naai-noob hier: ik heb een strijkembleem op de broek van mijn kind bevestigd en de laatste stap van de instructie is om het goed vast te zetten met kleine steekjes. Dat kan ik op zich wel, maar ik heb het op één van de zakken van een spijkerbroek vastgemaakt, oftewel op een plek waar je niet echt makkelijk je naald heen en terug doorhaalt. Heeft iemand daar een tip voor of kan ik het beter laten zoals het is (en dus niet extra vastzetten)?

Hebben jullie nog tips voor een patroon voor een simple (denk ik) A-lijn rok. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met naaien maar wel een paar dingen gemaakt waarvan 1 rok echt draagbaar. Nu wil ik me wagen aan zo’n soort rok:

Maar ik kan nergens een goed patroon vinden terwijl dit me redelijk simpel lijkt.
Iemand tips?

1 like

(Handleiding is wel in het Duits)

En er zijn nog meer patronen voor a lijn rokken

3 likes

@Swelgje Vind je deze wat? Dan kan ik je het patroon doorsturen.

Welke website is dit?

1 like

Naaipatronen.nl! Ik zat ook even te zoeken haha.

O sorry! Naaipatronen inderdaad

1 like

Oh die is wel heel erg mooi! Maar denk je dat het ook gaat met een wat zwaardere stof?

@Schaakmat, dank je wel! Die frau ina is misschien wel wat. Ik maak het mezelf denk ik ook te moelijk omdat ik het perfecte patroon wil vinden.

2 likes

Gewoon ergens mee beginnen. Het is soms een kwestie van vlieguren maken en een beetje handig ermee worden.
Ik ga van het weekend ook beginnen met het maken van flanellen pyjamabroeken, zodat ik wat handiger word met de naaimachine

1 like

Sorry totaal ongerelateerde vraag, maar ik zoek precies zulke schoenen als jij aan hebt haha. Met zo’n bandje en een lichte punt. Welk merk zijn ze?

2 likes

Aaah sorry, ze zijn tweedehands en er staat niets in! Geen idee!

2 likes

Helaas! Ik zoek nog verder haha

3 likes

Ik wist al wel van de tip om bijenwas te gebruiken om je draad makkelijker door de naald te krijgen, maar oorsmeer is nieuw voor mij, vanaf 3.20

1 like