Kleding naaien/DIY'en

https://www.etsy.com/nl/listing/1326730512/eenvoudig-patroon-babylegging-patroon?gpla=1&gao=1&&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping_nl_du_nl_-craft_supplies_and_tools&utm_custom1=k_Cj0KCQjw4v6-BhDuARIsALprm32r3ZRv__C6LXLPfLyrlEZFiYWHcvPXh5C-sc1MTOCR-CiHg9F5QicaAnRjEALw_wcB_k&utm_content=go_21382340531_165053837461_715459436762_pla-295462056867_m__1326730512nlnl_492401389&utm_custom2=21382340531&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw4v6-BhDuARIsALprm32r3ZRv__C6LXLPfLyrlEZFiYWHcvPXh5C-sc1MTOCR-CiHg9F5QicaAnRjEALw_wcB

Zoiets?

1 like

Oh ik had nog helemaal niet gedacht aan Etsy om te zoeken, was via pinterest bezig. Maar dit is top ja, thanks!

1 like

Het Oliver patroon, is gratis en makkelijk. Heb hier voor de kleine daar meerdere broekjes mee gemaakt.

1 like

Klopt wat @Flopsyunicorn zegt, oliver is een leuk patroon maar de boord doe ik meestal zo’n 2à3 cm wijder als ik die van dezelfde tricot maak. Als je er boordstof voor gebruikt hoeft dat niet.

3 likes

Welke maat zoek je? De dromenfabriek heeft veel patronen voor tricot kinderkleding waarbij de kleine maatjes gratis zijn. De legging heeft ze vanaf maat 80 en is in maat 80-92 gratis:

2 likes

Bedankt voor alle tips! Ik ga ze bekijken!

1 like

Deze is goed, gratis van uit de goede oude blog tijd via Emma en mona: BABY legging

1 like

Zijn er hier mensen die stof snijden in plaats van knippen? En vind je dat fijner werken?

Ja veel fijner, preciezer en sneller. Alleen ik heb de grootste snijmat en dan past nog bvb een broek er niet op. Dat is wel jammer. Ik vind al het werk tot aan het naaien zelf zo irritant dat ik alles wat het sneller maakt de moeite waard vind. Droom nog van zo’n projector voor patronen.

3 likes

Ja dit! Ik vind het heel fijn maar je hebt eigenlijk wel een mega snijmat voor nodig.

Oh top! Ik heb nu een mat gezien van 60 x 90 cm, nog steeds niet lang genoeg voor broeken of lange jurken, maar ik moet er wel een eind mee komen. Moet je voor een rolmesje ergens op letten, of is iets van Prym ook prima?

Ik heb eentje van Prym en die snijdt prima! Een doorzichtige (quilt)lineaal vind ik ook heel handig erbij trouwens.

1 like

Ik heb er 1 van de Action en die vind ik eigenlijk gewoon prima :joy:

Ik vind deze heel fijn (niet alleen om de kleur🤪):

En sluit me verder inderdaad aan bij @Marqant, het is heel precies. En tip van @sashiko is ook heel handig!

3 likes

Hebben jullie nog leuke patroon tips voor kleding?

Wat voor kleding wil je maken? Ik ben cheap dus ik heb net gratis patronen voor de zomer verzameld haha, Peppermint heeft er veel!

https://peppermintmag.com/sewing-school/

En de bieb heeft hier ook wel wat leuke boeken en de Burda etc te leen. Voor kinderen heb ik dit boek nu geleend van de bieb en die vind ik heel leuk en niet te moeilijk! Zijn 12 basispatronen met heel veel opties/aanpassingen/combinaties etc.

2 likes

Ik wil deze gaan maken! Ben nu nog een rokje aan het afmaken en daarna ga ik met deze starten.

6 likes

Een ( no waste) restenshirtje/ setje gemaakt voor een kleine boy, zo leuk om te doen. Helaas zijn m’n eigen kinderen al “groot” daar kan ik me niet meer op uitleven :unamused:

22 likes

Ik weet niet of hier nog mensen zijn die met de hand naaien, dus zonder naaimachine, maar ik heb een heel handig document gevonden daarvoor. Het is in te zien via Google books

Het is geschreven door Bertha Banner en komt uit 1898.

6 likes

Voor degene die kinderkleding naait en daarvoor tricot gebruikt; er is een webshop die stopt en op alles 30% korting geeft.

5 likes