Kleding naaien/DIY'en

En @Eilish … spanning van de onderdraad iets lager zetten tot je tevreden bent. Vind het ook altijd lastig met rekbare stoffen. Niet vergeten weer terug te zetten voor je volgende project.

4 likes

Ow ja goeie. Bij mijn lock let ik er wel op

Ik mag de lockmachine van mijn overleden tante langdurig lenen! Ik heb ook een enorme voorraad garen en een doos vol knopen, sluitingen, band etc van mijn oma. Ik vind het heel fijn dat mijn favoriete familieleden er op deze manier een beetje bij zijn als ik bezig ben :heart: Al had ik natuurlijk liever van hun geleerd, ik ben pas echt begonnen met naaien/handwerk toen zij al overleden waren.

En ik kan nu dus leren locken, ben echt benieuwd hoe dat zal gaan haha.

14 likes

Hebben jullie ook wel eens dat je echt heel graag iets wil maken, maar dat het patroon overnemen en de stof knippen als een hels karwei voelt? Ik heb dat bij deze jurk:

Hij wordt vast heel mooi, maar het patroon uit het tijdschrift overtekenen was echt verschrikkelijk. Zoveel kriegellijntjes en allemaal blauwe delen door elkaar :sob:

En er gaat zoveel stof in deze jurk, en alles moet dubbel geknipt. Doe het nu maar in etappes want mijn hemel. Echt nu al zin in al die knoopsgaten :crazy_face::gun:

4 likes

Wel een leuk model zeg! Welke stof heb je in gedachten?

1 like

Ik heb een lichtgroene linnen stof gekocht!

4 likes

Mooi!

Haha ja, vooral als het van die enórme patroondelen zijn als voor een lange broek of jurk ofzo :hot_face: Er komt dan altijd een punt waarop ik totaal gefrustreerd raak hahaha. Kinderkleding en topjes enzo vind ik nog wel leuk om te doen dus daar begin ik ook veel sneller aan.

Ik ben nu iets anders aan het proberen, namelijk een voorraadje aanleggen door een hele stapel patronen tegelijk doen! Ik heb al een paar avonden A4tjes geplakt met een podcast op, nu ga ik het overnemen op patroonpapier + uitknippen. Dan hoef ik dat alleen maar uit een map te halen en kan ik meteen stof gaan knippen als ik iets wil maken.

2 likes

Vestje gemaakt voor mijn dochter met onze hond erop! Het appliqueren en quilten heb ik met de hand gedaan, lekker rustgevend vind ik dat.

Sinds hij af is wil ze hem niet meer uit :smiling_face_with_three_hearts:

109 likes

Dit is ZO leuk. Ik zou dit denk ik zelfs als volwassene dragen als het mijn hond was :heart:

10 likes

Echt fantastisch! Heb je de hond zelf ontworpen?

5 likes

Haha ja de volgende wordt voor mijzelf, maar dan met iets anders erop denk ik…

@Geranium ja! En dankje :relaxed:

4 likes

Oh geweldig!:heart_eyes:

4 likes

Zo enorm leuk en mooi gedaan! Snap wel dat ze hem niet meer uit wil doen!

4 likes

Ah wat leuk! Eentje om te bewaren voor later.

4 likes

Zoooo leuk!!

2 likes

Heel erg leuk!:smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Hebben jullie toevallig leuke patronen voor verkleedkleding voor kleuters en ouder (ouder als in 4+ niet dat ik ook een matching kostuum wil)? Ik dacht dat er massaal veel te vinden zou zijn via Knipmode en Burda maar het valt tegen? Mijn moeder verzon dat dus blijkbaar vroeger allemaal zelf :pleading_face:

1 like

Bij ons in de bibliotheek hebben ze wel een aantal leuke patronenboeken met verkleedkleren,misschien hebben ze dat bij jullie ook wel. Bij ons staat sowieso Schminken en verkleden voor verjaardagen, carnaval en andere feestjes geschreven door Geny Soeteman. En ook een van Disney Het grote Disney verkleedboek: magische patronen om zelf te maken. Maar onder de onderwerpen schminken, carnaval en handenarbeid zijn nog wel meer opties te vinden.

2 likes

Huh wat raar. Ik heb ook het idee dat er ieder jaar allemaal carnavalspatronen in de Burda en de Knipmode staan, maar als ik op carnaval + kind filter op naaipatronen.nl zie ik inderdaad bijna niets? Ik vraag me nu af of ze de categorisering op die site wel goed hebben gedaan want dit kan bijna niet kloppen.

Edit: Bij Textielstad.nl hebben ze best wel wat!

Ik zou trouwens voorzichtig zijn met patronen kopen via Etsy, als je dat al van plan was.

1 like