Ben al aan de slag gegaan met Molly. Leuk patroon tot nu toe!
Dit wordt de binnenkant ![]()
Ohh jij bent snel! Heel leuk!
Hallo, ik heb een vraagje; ik heb een nieuwe broek gekocht, maar pas na het wassen en nu bij het opnieuw aanproberen viel me dus op dat bij de rits een stuk veel donkerder is, wat ik er een beetje raar uit vind zien.
Ik bekeek net de broek van de persoon door wie ik me tot deze aankoop heb laten inspireren, en bij haar broek is dit ook zo, dus het zal wel aan het productieproces liggen.
Nu vroeg ik me dus af of dit iets is wat je zelf kunt ‘nableken‘
Of stel ik me aan en is het helemaal niet zo opvallend?
Dit is nog een keer mijn broek, maar dan aan. Vind het er wel opvallend uitzien…
Echt? Haha, ik heb ofwel spijkerbroeken gehad die lichter waren of juist veel donkerder.
Zo’n donkere vlek bij het kruis heb ik nog nooit zo gehad bij een broek… ![]()
Dus het ziet er niet uit alsof ik in mijn broek heb geplast? ![]()
Misschien valt het ook wel alleen mij op! ![]()
Ik snap wel wat je bedoelt. De enige veilige manier om zo lokaal wat te proberen die ik kan bedenken is schrobben met zuiveringszout en citroensap. Dingen als bleek enzo zou ik niet aan beginnen.
Bedankt! Misschien dat ik dat eens ga proberen!
Ik vind het er niet raar uitzien, het hoort bij zo’n soort wassing.
Hebben jullie nog leuke must haves voor het naaien?
Ik “moet” een lijstje voor m’n verjaardag en december maken dus ben een beetje opzoek naar leuke kleine naai must haves!
Magneetjes voor de afstand tussen je schaar en de naadwaarde, een spacer voor knopen, wonderclips, leuke labels om op je projecten te naaien, hoek- en kantenvormer… Zo even wat hebbedingen uit mijn hoofd die ik heb en ook regelmatig gebruik
Als je dat nog niet hebt een grote snijmat en rolmes! Giftcard voor je favoriete stoffenwinkel, boogliniaal, mesjes voor je rolmes, spoeltjes en een doosje om ze in te bewaren. Ik heb ook wat digitale patronen op m’n lijstje gezet en gekregen. Als je voor kinderen naait vind ik het boek De complete kindergarderobe in 12 patronen een aanrader!
Jaa deze heb ik op mn lijst!! Das dus inclusief alle patronen toch? Leek me heelnleuk!
Tnx! Ook @KipTokTok
De magneetjes, mes en mat gaat er ook op!
Een stift dat verdwijnt blijft mijn favo.
Misschien elastische garen?
Die magneetjes kende ik helemaal niet. Doe het meestal ’ op gevoel’ of gebruik een klein meetlatje. Gebruik je het veel?
Ja klopt, er zitten patroonbladen bij!
Ik gebruik hiervoor altijd aquamarkers van de action haha. Spoel je er zo uit.
Ja altijd! Gewoon als extra check dat ik de juiste afstand hou, super makkelijk.
Ik heb de magneetjes ook maar gebruik ze vaker niet dan wel. Vind het toch een beetje een gepruts en je moet alsnog goed opletten bij bochten enzo (de magneten zitten namelijk aan het uiteinde van de schaar). Maar ze zijn niet zo duur dus je kunt het altijd even uitproberen.
@Fishing Ik zou ook een snijmat en rolmes op het lijstje zetten. Heel handig voor bepaalde typen stoffen. Een ander mega favoriete tool van mij zijn stelringen die ik bij de Hornbach heb gekocht:
Ik gebruik ze om de patronen op de stof te leggen zonder dat je hoeft te spelden als ik het rolmes gebruik, maar ook op heel veel andere momenten dat je even wil dat iets blijft liggen.
Nooit over nagedacht, goede tip
Molly is af! Ben er onwijs blij mee. Precies geworden zoals ik hem in mijn hoofd had. Door de gewatteerde binnenkant is ie lekker warm als herfstjas.
Vond het patroon ook heel makkelijk, maar Fibre Mood is eigenlijk altijd goed te volgen. Alleen de biaisband aanzetten duurde voor eeuwig, want het was 4 meter totaal ![]()