Allebei echt prachtige jurken @George @KipTokTok ![]()
![]()
Tipje voor mensen die een eenvoudige broek willen naaien: Matchy Matchy Sewing Club heeft net een gratis patroon voor culottes met zakken en elastieken tailleband uitgegeven. Kan je ook makkelijk inkorten tot short natuurlijk. Is een van m’n favo patronenmakers, ze hebben leuke patronen en hele duidelijke instructies:
Leuk, ik ga daar eens een patroon uitzoeken wanneer ik weer wat meer vrije tijd heb. Die rok met strikken aan de zijkant is zo leuk!
Ik heb vorig jaar een korte naaicursus gevolgd en ik heb daarna niet heel veel meer geoefend, dus ik heb hele duidelijke instructies nodig voor een echte beginner.
Ik heb nu een paar dingen van Puff & Pencil gemaakt en dat was prima te volgen. Maar toen had ik vorige week toevallig een heel leuk jurkje gezien in de Knip maar ik kon echt helemaal niets met die werkbeschrijving ![]()
Ja, die bladen hebben vaak hele summiere beschrijvingen en gaan van veel basiskennis uit idd.
Deze instructies vind ik dus zelf heel prettig. Ze hebben ook een gratis top, heb je die gezien? Daarvan hebben ze een sew along op YouTube staan, dan moet het helemaal lukken! Kan je een set maken, haha.
Ik ga morgen op kraamvisite bij een vriendin en ik heb een slabbetje gemaakt. Zelf getekend. Inspiratie van Pinterest gehaald. Denken jullie dat ze dit leuk gaat vinden? Ik ga de naam van de baby er nog klein opstrijken in wit. Vind het met kraamcadeautjes altijd zo moeilijk inschatten wat leuk is haha.
Sowieso! Slabbetjes zijn altijd fijn/handig en zelfgemaakt is mega lief. Én het is mooi! Laat weten wat ze er van vindt ![]()
Ik had dit superleuk gevonden! Sowieso iets dat iemand zelf gemaakt geeft is door al die moeite en liefde al zoveel meer waard ![]()
Helemaal eens met de vorige sprekers, super lief en uniek slabbetje
Dankjulliewel! Geeft me iets meer zelfvertrouwen dit haha
Ze is er heel blij mee! Goed kraamcadeautje dus. En ik had alles nog liggen, dus leuk om zoiets snel te kunnen maken
Ik heb echt veel te veel stof in huis.
Ik heb zo een grote bak van 100 liter en die zit echt vol met stof.
Van mezelf vind ik dat ik de komende tijd wel echt iets ermee moet gaan doen.
Desnoods zijn het kleine projecten, maar het is echt erg ![]()
Haha ja ik heb mezelf ook een stofkoopverbod opgelegd voor deze zomer. Heb al heel veel materiaal/plannen in huis dus nu moet ik eerst wat plannen gaan uitvoeren. Ging ik gisteren met een lap aan de slag om een broek te maken, hield ik als nog een derde van die lap over, ik was gewoon teleurgesteld hahaha.
Hahaha zo herkenbaar.
Pff kan er NOG wat uit ![]()
![]()
Ja dat dus ![]()
Denk je eindelijk de stof te gebruiken, blijft er nog veel van over ![]()
Morgen is de Stoffen Spektakel in Den Bosch (Brabanthallen). Is er iemand van plan om te gaan?
Ik ga altijd wel eigenlijk maar ik denk niet dat ik ga. Ik naai nauwelijks meer en heb al een miljoen lappen liggen. Misschien dat ik een kijkje ga nemen, maar ik ga eigenlijk altijd alleen naar die couponkraams ![]()
Ik kijk ook het liefst in de coupon bakken haha! Vorige keer een mooie wollen jas kunnen maken voor 25 euro ![]()
Wilde in februari al gaan en dat lukte niet, dus nu toch maar wel.
Ik ga binnenkort in Mechelen, maar is wel een eindje rijden voor mij en twijfel of het de moeite is
Ben benieuwd wat jij ervan vond!
Ik zal het laten weten!