Ik ben in Vijfhuizen geweest. Is wel de moeite waard vind ik!
Sowieso lekker snuffelen en rondkijken is heerlijk. Kwam ook met mooie stoffen thuis waarvan ik van alles heb gemaakt.
Bedankt voor deze beginnerstip! Ik ben vandaag begonnen met de apron pockets pants en de stappen zijn inderdaad heel duidelijk en makkelijk te volgen.
De zakken zijn al gelukt, dus ik denk dat het met de rest ook wel goed komt.
Wat leuk! Ik ben benieuwd welke versie je maakt. Vooral je eindresultaat showen als je wilt!
Waaarom dacht ik om 20:00 wel even te beginnen aan deze blouse en gaat mijn wekker al morgenochtend over minder dan 5,5 uur. Kan gewoon niet stoppen als ik eenmaal begin.
Ik wil geen killjoy zijn maar ik herkende dit patroonmerk niet, terwijl ik al jaren super diep in de naaicommunity zit. Dus ik ging het even opzoeken want dit ziet er wel leuk uit. Maar alle foto’s op de site deden me al vermoeden dat het niet legit was, en op Threadloop zie ik dat patronen van dit merk door de gemeenschap als ‘waarschijnlijk AI gegenereerd’ zijn geflagd. ![]()
Misschien is dit patroon gewoon goed! Maar als patroondelen niet op elkaar blijken te passen of verhoudingen zijn raar, dan ligt het dus niet aan jou.
Ahhh thanks voor het laten weten! Probeer er altijd wel op te letten en hier reageerde de verkoopster ook gewoon op reacties en waren er ook reviewfotos dus durfde het wel aan. Tot nu toe kloppen de afmetingen ook, dus hoop dat alles dan gewoon goed komt!
Ik weet niet of dit helemaal de goede plek is, maar misschien heeft iemand een tip. Ik heb een kleine, goedkope, gebruikte naaimachine van een vriendin gekregen om te proberen. Ik heb er een paar dingen mee gemaakt en nu knapt de draad telkens na enkele seconden naaien. Ik heb nog eens alle stappen van de draad erop zetten gecheckt, de spanning staat op een normale stand (hoger/lager maakte ook geen verschil), ik heb er goede kwaliteit garen opgezet en de naald heb ik er al opnieuw ingezet om die ook te checken, maar ik zie er niks geks aan.
De spoeldraad heb ik laten zitten want die gaat goed, het is de bovenste draad die telkens knapt.
Uiteraard heb ik al gegoogled en de handleiding gebruikt maar ik kom er niet uit waar het probleem zit. Het is een Leogreen beginnersnaaimachine, dus denk het ook niet helemaal waard om ergens te laten repareren. Ik hoop een beetje dat ik iets heel simpels gewoon over het hoofd zie of niet begrijp, omdat ik geen ervaring heb met naaimachines.
Heb je dezelfde naald opnieuw erop gezet of een nieuwe naald geprobeerd?
Lastig te beoordelen maar meestal is het omdat het niet goed is ingeregen, dat het bvb niet goed in tussen 2 stukjes glijdt maar scheef erinzit en langs een rand van de naaimachine komt.
Dezelfde, ik zie niets verkeerds aan deze naald (maar ik google nu dat je die na 8 uur wel mag vervangen, dat wist ik niet).
Dank voor je hulp, ik wist dat een lastige vraag zou zijn! Dan ga ik dat nog eens met heel veel geduld bekijken.
Ben toch even naar het stoffenspektakel gegaan omdat ik al een tijd een canvasstof zoek met een printje. Niet gevonden maaaaar wel deze geweldige stofjes!! 2 zijn gequilt en daar wil ik zomerjasjes van maken en als ik over heb ook een giletje ofzo ![]()
Ooh wat een prachtige stoffen, goede vondst! ![]()
Ik ben afgelopen weekend begonnen met een naaicursus. Aankomende week kan ik een naaimachine lenen. Hebben jullie wellicht nog tips voor eenvoudige patronen voor beginners? Ik vond op de website van Sostrene Grene een patroon voor een klein zakje wat je met weinig stof kan maken, maar wellicht hebben jullie ook nog tips. ![]()
Voor zoiets wat heel recht toe recht aan is heb je op zich geen patroon nodig. Ik zoek dan gewoon op YouTube een tutorial. Voor een tote bag, shopper, etui, kussenhoes, dat soort dingetjes. Als je een leuk stofje hebt liggen is dit een leuke en een écht beginnersklusje:
Verder hebben veel indie bedrijven wel 1 of 2 gratis patronen, dat zijn vaak ook eenvoudige beginnerspatronen. Een laagdrempelige manier om hun werk uit te proberen. Hier twee linkjes van indie patronenmakers die ietsje meer gratis patronen aanbieden:
AI of niet, het patroon klopt en ben zo blij met m’n blouse!! Echt een aanrader!
Oh fijn.
Foto!!
Ik ben op zoek naar een stukje stof ter grootte van een a4 ongeveer om iets op te borduren. Ik heb mijn oog laten vallen op deze jacquard stof maar die is te stug om te borduren denk ik? Het patroon is oranje/zalmroze dus het felle blauw lijkt me daar heel tof bij. Iemand een coupon/restje met die kleur liggen waar je niets meer mee doet? Dan koop ik het graag over ![]()
Mooie stof
misschien heeft de winkel wel een coupon ervan? Of kan je een klein stuk kopen
Dank je wel voor je reactie! Zo zie je maar, ik ben nog niet helemaal thuis in het jargon. Een ‘klein project’ was meer op zijn plek geweest dan ‘patroon’ voor zoiets recht toe recht aan.
Ik ga in de patronen duiken, daar kan ik al een stuk mee vooruit. Nogmaals bedankt!