Kleding naaien/DIY'en

Knap gemaakt hoor! Echt leuk die omslagjurk :).

1 like

Zie je wel een knopje voor de zigzagsteek?

Er is een draaiknop voor de steken en daar zitten meerdere zigzag steken op. Zou er ook nog een ander knopje moeten zijn?

in het najaar wil ik een naai cursus gaan doen. Kom online alleen niet echt wat tegen qua cursussen. heeft iemand een tip omg noord holland noord?

1 like

Nou op mijn naaimachine zit de gewone steek en zigzag bij standje ‘E’, maar dan is 0 de gewone steek en 5 is de zigzag. Dus misschien zit er bij jou ook zo’n knop, waardoor de zigzag nu niet werkt.
Snap je m nog :hugs:

1 like

Oh dat ga ik nog even uitzoeken dan! Het is een oudje maar had wel een handleiding gevonden online, zal daar nog eens goed naar kijken of ik niet zoiets mis, thanks!

1 like

Omg wat moooi! Vooral die laatste jurk zou ik zoó aantrekken. Laat maar weten als je wat gaat verkopen haha!

Love it, hele mooie kleur ook! Staat dit patroon in de laatste Burda uitgave? Of online? Vind het heel mooi met die brede kraag.

1 like

Wauw, die stof :heart_eyes: heel mooi!

1 like

O ja, staat tussen haakjes :sweat_smile:. Thanks!

Nog een vraagje hierover (ben helemaal geïnspireerd): heb je die knoopjes zelf bedekt met stof? Zo ja, hoe dan? Of lijkt het dat ze bedekt zijn?

1 like

Ik heb al hele lange tijd een probleem met m’n naaimachine (mijn vorige had hetzelfde probleem en daarom een nieuwe gekocht), en ik denk dat het aan de instellingen ligt. Ik ben bezig met een jurk en ik moet de stof gaan “gatheren”. Nu wil ik heel simpel een rechte naaisteek maken maar aan de onderkant van de stof ontstaat er dan complete chaos; de garen gaan in elkaar knopen en vaak moet ik ook drie draden uit de spoeling trekken. Zie hieronder een foto. Hebben jullie enig idee waar dit aan ligt? Het is een zijde/katoen blend.

1 like

Heb je geprobeerd de draadspanning aan te passen?

Ja heb een beetje getest en er lijkt verschil in te zitten. Is nu even kijken welke spanning ik moet gebruiken voor deze stof. Thanks!

1 like

Fijn! Ook even extra checken of je je machine goed bedraad hebt? Misschien nogal logisch, maar ik heb laatst een half uur lopen klieren met een stof hierom… De draad een keer was losgeschoten en ik had hem daarna een beetje slordig opnieuw geregen dus alles raakte in de knoop net zoals bij jouw werkje.

Topje gemaakt met een stof uit oma’s kast!

24 likes

Morgen heb ik een barbecue en niks om aan te trekken. Dus heb vanmiddag dit gemaakt, van een XXL T-shirt van de zeeman (€2,99). Vind m best goed gelukt! :smiling_face_with_three_hearts:

Close up

28 likes

Wauw superleuk! Hij is echt goed gelukt.

Ik heb onlangs ook een oud T-shirt verknipt en er een topje van gemaakt:

En ik ben naar de stoffenmarkt geweest deze zondag en heb dit gekocht:

Streepjes zijn voor een top en de bloemetjes voor een zomerjurk!

6 likes

Leuk zo met dat randje aan de onderkant :two_hearts: Ben benieuwd naar wat je van de stof gaat maken, hele leuke printjes!

1 like

Yess ik ga zo naar de lapjesmarkt om stof te kopen voor m’n eerste projectjes, vet veel zin in! Ik heb twee rokken op de planning staan, wel grote stukken stof maar geen gekke dingen als armen/borsten om rekening mee te houden dus ik denk dat het wel haalbaar moet zijn :grin:

7 likes