Kleding naaien/DIY'en

Haha ja same. Maat 42 en cup F hier… is al vrij lastig hoor :sweat_smile:

Ik vind hier inderdaad ook wel eens oude Burda’s, maar niet vaak. Soms vind ik ze bij meer vintage winkeltjes, zoals patronen van Marion. Die waren dan wel iets duurder (2 euro ipv 50 cent).

En laatst heb ik deze Vlaamse patronen via Etsy gevonden! Ze waren helemaal niet duur en kwamen van een Nederlandse verkoper, dus weinig verzendkosten. Dit zijn echt wel m’n priced possessions, misschien dat ik ze ga inlijsten :sweat_smile:

9 likes

Ik heb een stapel liggen die je wel mag overnemen voor een klein prijsje? :slight_smile:

2 likes

Omg ja! Ik stuur je een berichtje.

Ik zag dit op yt langskomen en het leek me wel handig om hier te delen. 15 gratis en heel leuke patronen, waaronder een joggingbroek :blush:

5 likes

https://www.fibremood.com/nl/patronen/710-james-t-shirt
Gratis patroon op Fibremood. Is voor mannen maar dit lijkt me wel unisex eigenlijk.

Vraag:
Ik maak van een jurkpatroon alleen de rok. Ik was even vergeten dat het rok gedeelte begint net onder de buste. Nou is ie dus te lang als ik er een tailleband aan zet. Kan ik er mee wegkomen als ik de rok dubbelvouw aan de bovenkant en er op die manier een tailleband aan maak (lees: van de bovenkant een tailleband maak). Of kan dat echt niet en moet ik er een stukje afknippen en dan de tailleband er aan maken?
Ergens weet ik het antwoord wel maar misschien ben ik soms een beetje lui :innocent:

1 like

Is ieh zonder taille band niet te lang? Knip dan een stuk van boven eraf en maak de tailleband er aan.

Ja met tailleband is ie te lang. Dus niet een stuk omvouwen en er een tunnel van maken, maar echt even een stuk eraf knippen en daarvan een tailleband maken?

Heb je niet al stof voor een taille band? Want een tailleband is ongeveer 4 cm maar wel van dubbelgevouwen stof. Dus dan zou je er 10 cm af moeten halen ( 2x 4 plus naad) weet niet of dat teveel is

Ik ga een lekker simpel projectje doen; kussenslopen. Ik heb een heel mooi mosterd linnen dekbedovertrek, maar geen bijpassende slopen. Dus ik heb nu mooi linnen stof gevonden in bijna de juiste kleur (nauwelijks te onderscheiden) en daar ga ik dan die slopen mee maken. En dan nog iets bedenken om met de restjes linnen te doen, misschien kan ik er net een topje mee maken :smiley:

6 likes

Mwoah denk dat dat best kan ook. Thanks! Ik had even een schop nodig :innocent:

2 likes

Wow dat etuitje ziet er professioneel uit voor een eerste projectje! :scream::heart:

Ik weet niet of jij dat bent maar je naam is nu wel bekent dan. (Niet dat dat uitmaakt maar ik dacht ik waarschuw je even voordat je t niet dporhad )

2 likes

Oh haha dankje! :joy:

3 likes

Zo dan! Iemand interesse? 20€ ex verzenden
Kan via Vinted verzonden!

1 like

Weet iemand wat ik fout doe? Hij slaat steeds steken over wanneer ik met de tweelingnaald naai. Waarschijnlijk doordat een van de twee draden steeds uit het ‘houdertje/haakding’ piept. Zie andere foto.
Ik wil de spanning liever niet hoger zetten omdat de twee naden dan heel erg naar elkaar toe trekken, zoals nu ook al gebeurd.

1 like

Waarschijnlijk omdat de ene draad niet in de geleider gaat, zoals je al aangeeft. Ook kun je controleren of de spoeldraad er nog goed inzit. Het zijn gewoon vreselijke dingen die tweelingnaalden, ik heb er ook altijd ruzie mee.

Ik heb een oprechte haat aan die dingen! Liever geen tweelingnaalden hier :laughing:

Hoe bergen jullie patronen op?
Ik heb er nu drie liggen maar ben wel benieuwd naar hoe jullie die opbergen.
Ik zat te denken aan insteek hoes en dan in een map. Dan heb ik per patroon een hoesje met de naam erop.
Maar wellicht hebben jullie handigere ideeën