Kleding naaien/DIY'en

Katoen moet je echt wel wassen hoor! Als je pech hebt kan het wel 10% krimpen. Laatst mijn hele goedkope katoenen gordijnen voor het eerst gewassen en toen kon ik ze weggooien :sweat_smile:

Oh en love de gingham!

2 likes

Altijd wassen :sweat_smile:
Krimp in stof, vieze geur in stof, alles gaat in de wasmasjien!

2 likes

Ik was altijd het kortste programma (en dan het liefst nog extra speed ook haha) ondertussen maak ik dan m’n patronen. Dunne stof is heel snel droog ook! (20 minuutjes droger of ff in de zon)

1 like

Mmm… okee, ik ga het toch maar voor de zekerheid wassen :sweat_smile: Heb alleen geen droger en kan geen kort programma gebruiken want heb van die capsules dus dan maar morgen aan de slag :grimacing:

1 like

Ik heb er twee, haha, maar dit is waar ik 'm gepost heb:

8 likes

Hele leuke instagram heb je! Ik ben je gaan volgen met mijn food account :smile:

1 like

Leuk! & Dankjewel, ik krijg trek van jouw account haha :smiley: Ziet er goed uit!

2 likes

Ben je ook gaan volgen!

1 like

Gezien ik toch moet wachten op mijn wasmachine nu… dit is een stukje patroon wat ik wil gebruiken. Maar ik wil het lijfje 10cm langer maken. Kan ik dan bij de voorkant het gewoon 10cm langer maken en dan laten ‘eindigen’ bij 35cm denken jullie? Dan wordt de ‘v’ neklijn wel wat dieper lijkt me? (de achterkant maak ik dan ook langer uiteraard)

Het is een wrap top die sowieso niet aan elkaar vast zit aan de zijkanten dus ik weet niet hoe dat langer er uit gaat zien haha, maar anders is het echt een croptop :sweat_smile:

Ik weet niet of ik dit beter hier kan vragen of in het Amsterdamtopic, maar een vriend van me vroeg zich af of je ergens in Amsterdam goed stoffen kan shoppen. Iemand hier met tips?

1 like

Mooi account! Ik ben ook gaan volgen. Eindigt op berg.

2 likes

Nog een rok af, oeps. Wederom knopen en stof (nouja, tafellaken) van de kringloop. Patroon is van Knip. Dit is echt m’n droomrok :heart_eyes:

Nu ben ik wel even klaar, haha.

44 likes

Aaah echt een leuk printje! Mooie rok geworden ook!

3 likes

Geweldige stof en model! Ik zou deze zo kopen in de winkel.

3 likes

Ik heb eindelijk ook weer eens wat voor mezelf genaaid ipv voor mijn hond :joy: Ben helemaal geïnspireerd door dit forum.

Het is de Aila blouse van Fibre mood. Beetje lastig op de foto te zetten omdat het een vrij boxy fit heeft. Alsnog ik ‘m nog eens maak zou ik ‘m wel wat langer maken. Wel blij mee en trots
dat ik het allemaal zo netjes in elkaar kreeg, want zo’n staande kraag is best lastig.

Net alles uitgesneden voor een lila Jo sweater dus de smaak te pakken!

14 likes

Ge-wel-dig! Prachtige stof

2 likes

Deze stofjes aan het marineren zodat ze waterdicht worden.
Het worden kussentjes voor op onze loungeset

16 likes

Heerlijk! Die stof, wauw :smiley: Zo leuk met die knopen!

1 like

Heb weer een tutorial gemaakt van DIY Daisy en ben… medium enthousiast haha. Ik lijk ook altijd te vergeten hoe smal (en hangend?) mijn schouders zijn… heb al superveel aangepast na het naaien nog, maar ik vind 'm eigenlijk nog iets te ‘wijd’ bij de schouders. Het zou wat mooier zijn als die ruches meer op mijn schoudernaad beginnen denk ik. Het valt nog niet helemaal zoals ik wil dus ik moet er denk ik in de toekomst nog 1 maken.

Je moet het ook met 3 touwtjes vastknopen haha. En haar patronen zijn geen patronen maar meer tutorials dus het is allemaal soms wat vaag en gokwerk. Dat maakt het ook wel weer leuk vind ik want het is allemaal een beetje lomp en onbenullig en dat past wel bij me :’)

Goed… volgend weekend ga ik verder met een shirt denk ik. Voor nu even geen naaimachine meer.

13 likes

Heel misschien dat ik volgend weekend moet ga verzamelen om die armen (ehh mouwen) los te torren en dan de schouders nog wat smaller maak… maar… wie weet haha. Not today :wink:

Edit: hoe meer ik naar die foto’s kijk des te zekerder ik het weet… ja die schouders moeten echt smaller! Ik heb nog niet eens een tormesje dus die ga ik van de week eens halen…

Edit 3: Wow ik kom er nu pas achter dat het een torNmesje heet haha. Mijn moeder zei altijd tor, maar torn klinkt wel logischer (nou heb ik dat nummer in mijn hoofd…)

3 likes