Jouw haar is zo mooi!!
Lief dankjewel! (zat juist te bedenken hoe ongeborsteld het er uit zag terwijl ik het wel geborsteld heb haha)
@kika beetje laat, maar die kun je zo vervangen door een geaarde stekker! Je hebt alleen geen aardedraad maar dat kan geen kwaad, en dan kun je je naaimachien gebruiken.
@Keerbeer welk patroon is dit? Ik heb eindelijk stof (npu ja, dekbedden van de Ikea) gekocht, wil ook eindelijk eens starten!
Iemand heeft ooit op dit forum een blouse geplaatst met twee verschillende soorten stof en die vond ik zo tof maar kan ik nu nergens meer vinden, weet iemand wat ik bedoel? Wil hem graag als inspiratie gebruiken
Ik heb deze gemaakt:Simple Tote Bag Tutorial
De hengels alleen gebruikt van een filmpje die hier eerder is gepost, leek mij wat makkelijker: Naaien voor beginners – Basic tas 🌸 – Stap voor stap – Pelable - YouTube
Ik heb mijn eerste jurk gemaakt! Het is de Everyday Dress van Peppermint Magazine. Ik had een hoeslaken van de Zeeman gebruikt haha, maar man wat was die stof dun Hij is wat te groot en is daardoor meer weg van een ziekenhuisgewaad dan een jurk, mede vanwege de kleur. Maar toch trots dat ik dit in elkaar heb gekregen. Ga denk ik nog wat aanpassingen proberen zodat ie wat draagbaarder wordt.
Een soort peplum misschien? Maar dat moet wel net je smaak zijn denk ik. Wel leuk verder!
Sorry dat ik mezelf quote, maar bedoel je misschien deze @Mazikeen? Ik maakte ook een topje zonder mouwen met de andere helften, die postte ik in augustus 2020 dus als je wat scrollt zal je die ook wel tegenkomen.
Jaaa dat was hem! En nu ook het topje gevonden! Echt super leuk!! Had je de blouse nog met een specifiek patroon gemaakt?
Dankje! Nee hoor, zijn letterlijk twee oude blouses die ik in de helft knipte en dan achteraan terug dicht stikte. Is even wat oefenen om de kraag mooi te krijgen, die torn je best apart los om ‘m dan weer vast te stikken in 1 stuk.
De top is een eigen maaksel, daar gebruikte ik geen patroon voor.
Ik dacht dat je twee stukken stof over had maar nu zie ik inderdaad dat je dat ook gewoon zei haha, echt leuk idee! Ik ga zoiets van m’n coupons proberen denk ik!
Zojuist bij een soort tijdelijk tweedehands winkeltje geweest waar ze echt dozenvol allerlei soorten knoopjes hebben en ze waren maar 1 euro per buisje Heb zelf wat basic knopen meegenomen waar ik al wat dingen voor in gedachten heb, maar ze hebben daar echt allerlei kleuren en maten. Tip voor als je in de buurt van Groningen woont!
Ook nog wat dekbedden/tafelkleden meegenomen. Alles bij elkaar was het maar €15
Heel leuk geworden! En dat vind ik ook leuk aan naaien, je kunt zoveel bijleren en steeds beter worden. Echt een hobby waarbij je steeds meer vaardigheden krijgt.
Ik ben trouwens zelf bezig met m’n allereerste jas ooit. Het wordt een jaren 60 winterjas (gebruik een vintage patroon van Etsy). I know, lekker laat, maar ik had het patroon in januari geknipt en ben nu pas verder gegaan. Echt een pittig patroon en ook wel moeilijke stof, omdat het zo dik is. Ik heb al twee naalden gebroken, haha.
Dit is ie tot nu toe. Ik vind hem zo tof worden en ik ben echt verliefd op de kraag.
En heb ook wat stofjes binnen gekregen vandaag. Voor een broek, twee pyjama’s en een shirt.
Zo leuk die jas
En dat blauwe bloemenstofje vind ik geweldig! Waar heb je dit besteld als ik vragen mag?
Praaaachtig die bloemige stof!
Bij Driessen stoffen.nl! Het is een 100% viscose.
Dankjewel! Ik ga eens kijken. Was gisteren jarig én had gisteren een positieve covidtest dus ik wil iets leuks voor mijzelf kopen haha
In veel tutorials op youtube zie ik van die stoffensnijders (zo’n soort pizzasnijder?) en van die doorzichtige linealen (sp?) enzo, gebruiken jullie dat ook? Hebben jullie nog spullen die jullie onmisbaar vinden?
Ohhh ja die zag ik ook inderdaad Die zijn fijn dus?