Die heb ik. En die er niets mee behalve biaisband maken…
Ik ben team schaar!
Ahhh ja… tot nu toe maak ik veel ‘patronen’ die gewoon allemaal rechthoeken zijn, dus dan lijkt het me wel handig! Maar het is meer een luxeding denk ik wel.
Ik gebruik een snijmat en een pizzasnijder. Voor kleding vind ik het fijn om te hebben maar geen must. Met een goede stofschaar vind ik ook prima, alleen wat langzamer. Het is alleen dat ik een webshop met mondkapjes had en nu met wat andere kleine dingen. Daar moet ik vaak repen stof voor snijden. Dan scheelt het veel tijd. Als je meer tempo wil maken dan kan ik mij wel voorstellen dat het een fijne investering is. Zelf doe ik kleding naaien meer voor de zen, maar bestellingen wil ik geen uren over doen.
Dingen die ik handig vind zijn zeker de wonderclips! En niet die neppe van Ali want die breken heel snel Verder uitwisbare stift, potlood met krijtjes in allemaal verschillende kleuren, zoommaatje om naadwaarde mee te tekenen, zoomgeleider (zo’n magnetisch ding wat je op je naaimachine doet en de stof tegenhoudt zodat het netjes recht wordt).
Ik heb eentje gehaald bij de eksjun, misschien kan je daar eentje halen om t te proberen?
Ik had een dure stofschaar gekregen van m’n vriendje en daar ben ik zooo blij mee!
Ja heb vorige week een mooie stofschaar gekocht! Het ding is alleen dat ik gewoon van nature niet zo goed ‘recht’ kan knippen, dus ook niet met een goede schaar helaas haha. Op zich geen ramp hoor, maar zo’n snijder zag er zo chill uit (maar nogmaals, meer een luxedingetje denk ik)
Ben ondertussen even een grote bestelling aan het plaatsen bij driessenstoffen, zoveel keuze aah!
Met zo’n snijder vond ik ook best oefenen totdat je er soepel mee kan werken. In het begin was ik altijd bang dat ik per ongelijk de stof zou verpesten. Het glijdt heel soepel en dan snij je zo te ver door of scheef. Met een liniaal gaat het prima, maar echt een patroon ging heel wat oefening overheen. Ben ook geen motorisch wonder moet ik zeggen
Ohh dat kan ik me ook wel voorstellen! Ik denk dat ik het even blijf proberen met mijn schaar, dat gaat uiteindelijk ook prima
Heb net uit zelfmedelijden een hele lading stofjes gekocht, ben benieuwd!
Ik wil zaterdag naar de lapjesmarkt in Utrecht denk ik. Is die leuk, dat iemand weet?
Het is echt de hemel! Waanzinnig veel keus, zeker nu de restricties eraf zijn en vaak veel goedkoper dan online.
Weet niet helemaal of deze vraag in dit topic past, maar: Ik heb een broek gekocht (Wide fit) die ik eigenlijk liever in mom jeans stijl zou willen hebben. Ik heb deze gekocht omdat die er patches op zitten. Kan ik met deze vraag naar de kleermaker of denken jullie dat dit faliekant mis gaat?
Ik denk niet dat het per definitie faliekant misgaat, maar ik denk wel dat de kans groter is dat de broek net niet word zoals je hem wilt, dan dat hij precies wordt zoals je het voor ogen hebt. Daarnaast zouden de kleermakerskosten weleens duurder kunnen zijn dan de broek zelf. Dus ik denk dat ik het niet per se zou aanraden.
Oh ik ga towvallig ook naar utrecht morgwn. Tot hoelaat is dat.
13.00 dacht ik
Ik zag deze bij de Lidl
Zelf nog niet gekocht maar lijkt me heel handig om eens te proberen! Zeker voor die prijs.
Naar mijn mening is het met dit soort dingen altijd goedkoop is duurkoop. Misschien is die snijmat nog wel prima, maar kan me echt niet voorstellen dat dat rolmes fijn en duurzaam is voor die prijs. En je moet die mesbladen regelmatig vervangen, ik weet niet of je die van dat merk gemakkelijk ergens bij kunt kopen?
Ik heb zelf deze, en daar ben ik heel blji mee: NICAPA Rolmes - Snijden & Knippen - Rolmes voor Stof, Leer, Denim - + 5 gratis messen... | bol.com
Maar er is er ook een van prym, die is wat goedkoper. Ik zou eerder voor zoiets gaan als ik eerlijk ben. Maar ik ben misschien te cynisch hoor wat dit soort aanbiedingen betreft.
heb mijn wrap top van vorige week smaller gemaakt! 1 mouwtje valt wat gek nu maar ach, valt veel flatteuzer zo
Ben verder ook onredelijk geïrriteerd dat mijn bestelling van donderdagavond pas maandag komt en niet vandaag haha, stomme DPD! Maar heb nog een bruin ginghamstofje liggen waarvan ik ga proberen deze top te maken (of iets wat er op lijkt)
De lapjesmarkt in Utrecht is echt fantastisch. Zoveel mooie stoffen gezien en de prijzen zijn echt top. Heb nu kwalitatief hele mooie jeansstof gekocht voor 8 euro per meter. Daar ga ik op naailes mijn eerste broek mee maken.
En ik heb net een broek omgezoomd die zo’n stomme hippe rafelrand had aan de onderkant. Hij was toch te lang
Het was een heeeeel gedoe met die mouwen , snapte daar helemaal niks van. Heb ook de top zelf getekend/patroon van gemaakt en toen die mouwen van de tutorial man man haha.
Ene mouw heb ik een paar keer verschoven, veranderd en toen met die wetenschap die andere anders geknipt, dus ze zijn niet helemaal gelijk/ anders poofy. Het gat op de rug is ook te groot dus het is wederom niet perfect. Plus hij is te strak bij mijn schouders/oksels maarrrr ik ben verder content dat er toch iets draagbaars is uitgekomen
Zie nu ook hoe scheef de achterkant zit bij de mouwen hahaha nou ja dat zie ik zelf toch niet Volgende wordt weer beter