Kleding naaien/DIY'en

Stofjeshaul :heart_eyes:

26 likes

Weet ik nog niet helemaaaal precies. Ik heb dit besteld toen ik vorige week op mijn verjaardag corona kreeg en me zielig voelde en niet kon kiezen haha!

Van die oranje heb ik 4 meter, dus ik denk misschien daarvan een top met korte mouwen en 1 met lange mouwen. Of misschien een top en jasje o.i.d. Die groenige een jurkje (al vind ik 'm nu toch wel erg heftig haha, beetje vloekende kleuren?) en van de andere bloemetjes allemaal tops voor de lente/zomer denk ik!

Ik wil sowieso deze nog eens maken: DIY Rectangle Sleeve Top Tutorial — DIY Daisy

Ben zelf helemaal fan van dat oversized/vierkante en dat lijkt me wel een leuk contrast met de bloemetjes, dan wordt het niet zo tuttig :slight_smile:

@Solsikke Leuk! Ik kan me voorstellen dat je dan vooral babykleertjes naait :smiley: Ik werk zelf ook als ZZP-er en zit nou echt in een soort laagseizoen dus ik stort me hier even volledig op, maar ik denk straks weer een heel stuk minder! Maar het is wel echt verslavend haha.

2 likes

Snap ik! Ik had voor elk stofje wel een vaag doel bedacht zodat ik kon inschatten hoeveel meter ik moest kopen, maar het was vooral de zelfmedelijden en gratis verzendkosten waardoor ik dacht… nah neem het allemaal wel, haha!

1 like

Heel leuk!
Welk patroon heb je gebruikt?

14 en 8

5 likes

14 en 2

2 likes

Ik zou 14 sowieso doen en dan de binnenkant door je zoontje laten kiezen. Volgens mij kan alles wel aan de binnenkant erbij namelijk en dan heeft hij iets dat ie zelf het leukste vindt.

Even op de aanname dat ie oud genoeg is om zelf iets aan te wijzen haha.

4 likes

4 en 9/10 denk ik!

6 likes

Ik vind deze blazer zooooo mooi, maar hij is helaas van een Russische patronenwebsite. Kleine kans denk ik, maar weet iemand een vergelijkbaar patroon? Het gaat me vooral om die sluiting aan de zijkant.

1 like

4 is zooo leuk :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Jaaa love eekhoorntjes. En zebra’s ook trouwens.

Heb weer iets genaaid :laughing: Heb dezelfde top gemaakt als de laatste keer maar nu met lange mouwen. Overigens had ik daarin een nogal suffe tekenfout gemaakt waardoor ze iets te kort zijn maar vind het niet storend.

Vind het vooral nog lastig om dingen op maat te maken. Ik heb smalle afhangende schouders, smalle taille maar heel brede bovenrug (door slechte houding). Ik heb ook geen boezem maar die bochel zorgt er steeds voor dat ik dingen moeilijk aan en uit krijg en dat het soms gek trekt. Maarrr hier valt het mee gelukkig! Maar zoals zo’n “keyhole” bij de nek gaat toch altijd wat lubberen bij me.

Vind de pofmouwtjes na verstellen eigenlijk nog steeds iets te laag zitten en ik had een soort taille genaaid maar daardoor valt het uiteinde raar haha. In een hoge broek zie je dat niet :wink: En je moest van die naden naaien bij de borst maar hoe ik het ook doe het lijken net tepels hahahaha.

TL;DR Ben nog aan het stoeien met afmetingen en patronen :laughing: Komt vast wel

18 likes

Nieuw in dit topic, maar dit kun je! Als je rustig de tijd neemt om de ‘notches’ (ehm…patroonmarkeringen?) van de patroondelen die op elkaar moeten aansluiten op dezelfde plek te leggen zodat de ruit doorloopt, komt het echt goed.

2 likes

Ooooooh zo mooi gelukt!!! :heart_eyes:

3 likes

Wauwww!! :clap: :clap: Echt heel leuk geworden en goed gelukt!

3 likes

Oh mijn god die vosjes :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: ik wil ook jouw kind zijn

3 likes

Wauw heel leuk!! De stoffen combi is echt perfect :two_hearts:

3 likes

Doe je dit ook op bestelling?? Love it! :smiling_face_with_three_hearts:

Zo leuk!! Netjes joh!

1 like

Bij de kringloop! Voor m’n nieuwe project!

12 likes