Ik zou kijken!
Kan maar niet ophouden met lachen over dit hele stofgebeuren, dit kan ook echt weer alleen mij overkomen
Ik denk dat ik ook wel een jumpsuit en/of playsuit wil maken! Heb nog een jumpsuit liggen die ik eventueel zou willen ‘namaken’. Zou dat een beetje te doen zijn denken jullie? Of kan ik beter aan een patroon beginnen? (Het is een oversized/baggy jumpsuit dus komt niet zo precies hoop ik )
Onderzetters voor op tafel, schorten om uit te delen, vlaggetjes voor een vlaggenlijn. Ik zou heerlijk gaan klooien met deze stof! Goedkoop en je hebt toch teveel dus een foutje maken is niet zo erg
Je kunt ook een pyjama maken! Lekker matchen met je dekbedovertrek.
@Sea nee, geen ruimte in de naad en ik denk ook niet genoeg stof… Het was al een restje. Maar thanks voor het meedenken! Misschien dat ik in de zijnaad een elastisch deel zet (dat scrunchen, ik weet niet hoe daar heet in het Nederlands).
Wow dat is nog best een goed idee want heb wel een nieuwe pyjamabroek nodig!
Oeh nee dat ken ik niet, ga ik opzoeken! Bedankt voor de tip
Kwam laatst een tutorial tegen hoe je je machine schoonmaakt en dat had ik nog nooooooit gedaan dus maar gedaan net. Gelukkig alles weer goed terug gedaan En weer eens wat olie ingedaan volgens de handleiding
En ik kwam er achter dat er wel een lampje in de machine zit, hoera!
Maar ik blijf ruzie houden met mijn ondersteek, de spanning van het bovendraad aanpassen helpt niet/doet niks… moet ik dan aan dat onderdraadschroefje zitten?
Even nog een tip je hebt van die spuitbussen met lucht bij de action. Volgens mij om je toetsenbord enzo schoon te spuiten. Maar het is ook handig om al het stof en pluis bij de toetsenbord weg te spuiten.
Ja die ken ik idd! Maar had dus ook begrepen uit die video dat sommige mensen er op tegen waren omdat je het dan dieper in de machine ‘spuit’ dus heb het nu met een kwastje gedaan
Ja, een jumpsuit zou tof zijn. Mango had er vorig jaar een in de collectie. Ik vind enkel deze vage foto terug:
En wat betreft je onderdraadspanning, ook dat staat in de handleiding. Heb je al geëxperimenteerd met het aandraaien van het schroefje van de draadhouder (die je uit de machine haalt om je spoeltje in te doen)?
Misschien kan je bij Molby the label kijken voor inspiratie. Verkopen hele toffe handgemaakte jurken in gingham patroon.
als je echt niks weet met die stof koop ik wel whatever je ermee maakt, dan hoef je er niet meer over in te zitten (paars staat mij goed en love gingham en ben niet kritisch)
Ahh wat lief! Het was gelukkig heel goedkoop dus ik ga het gewoon gebruiken als oefenmateriaal Maar wel lief van je aanbod <3
Ik denk er trouwens oprecht aan om een video er over te maken haha! Alleen dan niet binnen 24u want dat is nog veel te stressvol voor deze n00b Ik post het hier zodat jullie mij accountable kunnen houden
(ik maak echt 1x in het half jaar een video, dan heb ik daar weer ineens zin in :’))
Haha ik voel je. Ik heb 6 meter van deze stof in het roze omdat ik er een kindertentje van wilde maken tijdens de lockdown en de kwantum dicht was. Net toen ik die stof had gekocht gingen de winkels weer open en heb ik leukere stof gehaald… Nu zit ik dus ook met meters van deze stof (die ik niet eens geweldig leuk vind). Maar goede tips zijn er al gegeven zeg! Ik zat nog te denken aan een grote tas voor speelgoed die je dan bij elkaar kunt vouwen als een knapzak en een speelkleed, maar ik weet niet of je kinderen hebt en dat eventueel opties zouden kunnen zijn.
Haha ja precies! Maar ondertussen heb ik bedacht om er een challenge van te maken: om zoveel mogelijk kledingstukken uit mijn 10 meter te halen. Had ook nog op insta om tips gevraagd en kreeg veel goede ook!
Ik heb geen kinderen dus geen knapzak nodig, maar dat is wel een slim idee!
Wat ik nu wil gaan maken: een maxijurk met van dat elastisch draad, een jumpsuit, misschien nog een playsuit, een pyjamabroek en shorts denk ik voor thuis (ik draag die in de zomer altijd veel thuis). En een bijpassende scrunchie haha! Dan kom ik al een eind denk ik… hoop ik.
10 meter is echt VEEL. Heb net wat opgenomen voor mijn video en die lap oprollen is echt een hele workout haha!
Haha ja het is mega veel! Succes ik ben heel benieuwd naar het resultaat, misschien inspireert het mij ook om hem er weer bij te pakken. Maar inderdaad alleen het uitleggen is al een hele klus!
Wow dat roze :’)
Anyway ik was begonnen aan een pyjamabroek en daarvoor moest je een knoopsgat maken. Ik dacht, nieuwe uitdaging, maar er zit geen knoopsgatvoet bij mijn naaimachine! Alleen 3 knoopsgatmesjes? (volgens de handleiding). En het is natuurlijk een mega oude machine dus daar kun je vast geen voetje meer voor kopen (heb al ff gegoogled en die lijken allemaal anders)
Heeft iemand nog een tip? Wellicht met de hand een gat knippen en dan zigzaggen?
Je kan ook zonder zo een voetje een knoopsgat maken geloof ik.
Zou je even op YouTube moeten zoeken.
En soms kan je een universeel knoopsgat voetje op jouwe doen.
Ik zie best vaak van die dingen voorbij komen.
Verder moet ik ook nog uitzoeken hoe een knoopsgat op mijn beauty van 69 jaar oud werkt