Kleding naaien/DIY'en

Ja mijne heeft een soort ‘steeltje’ wat ik bij de andere voetjes niet zie! Maar ik ga eens zoeken op youtube, daar staat natuurlijk van alles op :smiley: Wordt wel even pielen vrees ik haha

1 like

Ik had een vintage Knipmode (toen nog Marion) uit de jaren 80 en een dekbedovertrek gevonden bij de kringloop. Dus ik heb een pyjamaset gemaakt. Er staan echt verrassend leuke patronen in dat tijdschrift, ondanks dat het uit de '80 komt!

Gemaakt van deze patronen:

Ik ga het bloesje denk ik ook voor overdag maken, maar dan wel iets langer.

25 likes

Leuk!

4 likes

J
Het is gelukt! Voor zo’n touwtje komt het niet zo precies gelukkig :laughing:

2 likes

Maakte een pyjamabroek dankzij iemand hier, vet goed idee! Ik heb het overgenomen van mijn enige andere pyjamabroek en die zit wat gek haha, dus deze is ook te wijd bovenaan waardoor ik een soort luier aan heb :laughing::laughing::laughing: Maar ach het is toch voor thuis who cares!

Wil er denk ik nog wel 1 maken en dan wat wijder bij de benen. Heb de naden met een franse zoom gedaan en daardoor wat ruimtw verloren.

Project 1 van het 10 meter project is af :wink:

Nou weer snel stofzuigen, al dat draad overal UGH :’)

8 likes

Wat tof! Heel leuk. Maak je ook wel eens dingen uit de jaren 50?

Ik heb wat opgezocht op YouTube en sommige mensen hadden een hele techniek maar ik heb uiteindelijk gewoon zigzag gebruikt, de steek op heeel kort (bijna 0) en dan volgens mij de zigzag op 2 en dan een beetje trekken want het hoopt dan wel wat op.

Ik had ook een video gevonden even kijken hoor:

5 likes

Even een test-boxpakje gemaakt voordat ik me aan de kraamcadeautjes ga wagen. Vond 'm toch best leuk geworden!

41 likes

Heel leuk!!

2 likes

Thanks!

Ja! Ik heb een jurk en een bloes van reproductiepatronen gemaakt. En ik ben (nog steeds) bezig met een jas van een jaren 60 patroon (zie hier )

Ik heb nog wel twee patronen uit de jaren 50 liggen. Die zijn allebei voor de zomer, dus die wil ik binnenkort gaan maken :blush: (zie hier)

1 like

Ik heb voor het eerst een tas gemaakt, de voering is achteraf niet mooi afgewerkt maar goed. Canvasstofje komt van de kringloop en de groene stof had ik nog liggen.

15 likes

Ennn scrunchies

7 likes

Ubercharmant die broek eronder met die sokken.
Maar wikkelrok met zakken is af :slight_smile:
Vandaag knoopsgat erin gemaakt

17 likes

Heeft iemand deze al eens geprobeerd? Ben heel benieuwd haha

1 like

Nee, maar ben wel benieuwd.
Laat je weten hoe die is?

1 like

Ja hadden we op school. Is heel makkelijk.

3 likes

Ik zag het bij iemand op YouTube en dacht wooow dit moet ik hebben! En toen liep ik er toevallig tegen aan :smiley: Ben wel benieuwd naar de kwaliteit want mijn ervaring met SG is dat het wel crappy kan zijn :sweat_smile:

En kwam er achter dat mijn naaimachine toch een lampje heeft. En het nog doet! Je leert wat als je eens een handleiding leest :joy::joy:

4 likes

Nice.
Mijn lampje staat standaard aan omdat het knopje kapot is.
Ik probeerde vandaag mijne schoon te maken maar ik krijg de bovenkant niet los :cry:

1 like

Fantastisch! Was dit moeilijk? Heb je een patroon?

2 likes

Nee viel wel mee qua moeilijkheid! (heb de lockmachine gebruikt) Wel heb ik goed gebruik gemaakt van Google translate, want het was een Duits patroon :joy:

Het was van Lybstes.de (deze) en ze hebben meer gratis baby patronen met fijne uitleg stap voor stap met foto’s.

Overigens vind ik de patronen van de dromenfabriek ook heel fijn om babykleertjes mee te leren naaien. :relaxed:

5 likes