Ohh ja dat is ook zoiets! Vraag me wel af hoe ik dit lampje ooit moet vervangen maar daar zal ongetwijfeld vast ook in de handleiding staan (het is een soort mini gloeilamp?)
& Dat is ook vervelend! Het is wel echt een gepriegel ja
Ohh ja dat is ook zoiets! Vraag me wel af hoe ik dit lampje ooit moet vervangen maar daar zal ongetwijfeld vast ook in de handleiding staan (het is een soort mini gloeilamp?)
& Dat is ook vervelend! Het is wel echt een gepriegel ja
Mijn oudje heeft het boekje er nog bij.
Dus ik kan gelukkig wel vinden hoe ik sommige dingen kan doen.
En anders zoek ik op YouTube van alles op.
Zoals het maken van een knoopsgat. Ik zocht op machine en dan wat ik wil doen en dan ploppen er wat resultaten omhoog.
Zal vast ook bij jou zijn
Ja ik heb het originele boekje ook nog! En idd alles staat op youtube, dus komt vast goed. En anders heb ik een heeeeeel handige vader
Van de Alie heb ik eentje! Ideaal!
@June88 Heb jij misschien ook ervaring met babyjurkjes/shirts maken? Ik zoek namelijk een leuk maar makkelijk patroon voor mijn babynichtje.
Hele middag bezig met het smocken (?) van een lijfje van een jurk maar het is te strak Wat een rotwerk ook, ik ga iets anders bedenken hoor
Die laatste zie ik wel zitten! En het T-shirt ga ik voor mijn eigen kind proberen. Dank je wel voor het delen!
Heb laatst voor het eerst een pdf patroon gebruikt op aanraden van jullie en het was een groot succes! Patroon inmiddels zelfs al twee keer gebruikt.
Waar kopen jullie je favoriete pdf patronen? Gebruik nu eigenlijk alleen maar Fibremood (normaal koop ik het tijdschrift). Ze hebben nog heel veel patronen die ik wil maken, maar heb nu een leuke bloemetjes viscose liggen en ze hebben nét niet wat ik zoek. Zag op instagram wel wat leuke patronen maar 16-20 euro voor een patroon die je zelf nog moet uitprinten vind ik echt te gortig.
Ja dit vind ik dus ook! Ben veel te gierig ook om een patroon te kopen, om heel eerlijk te zijn. En dan zijn ze vaak ook nog 20 euro ofzo? Ik gebruik alleen maar gratis patronen van Rosery Apparel of van die tutorials op youtube, diy daisy etc.
Geen tips hier dus. Maar ik snap je wel haha.
Daarom koop ik tijdschriften haha. Burda is maar 7 euro en dan krijg je 20+ patronen. Echt een goeie deal. Koop ze ook vaak bij de kringloop, vooral oude Knips. Heb ondertussen een hele verzameling.
Ja ik heb ook hele stapels tijdschriften verzameld de afgelopen 20 jaar, haha. Maar vaak maak ik er dan ook helemaal niks uit, dus uiteindelijk weet ik niet of het nou veel goedkoper is. Gister ging ik door de hele stapel heen en dan vond ik die oude knipmodes toch allemaal erg gedateerd. Heb veel uit 2003-2006 toen ik net begon met naaien, niet echt de beste stijlperiode Bij Fibremood maak ik wel vaak wat, maar tot nu toe ook nooit meer dan 1 keer per tijdschrift. Het blad is 12 eur en een pdf patroon is dan 8 euro dus dan ben ik uiteindelijk goedkoper uit.
@ciselering ja idd, en dan ook nog stof, vlieseline, ritsen, knoopjes, juiste kleur draad. Een kledingstuk maken loopt snel in de papieren!
Bij de Kruidvat heb je regelmatig van die tijdschriftenbonnen voor een tientje. En daar kun je ook de Knip voor krijgen (Knippie trouwens ook), dus dan heb je vier nummers voor €10. Vind het wel fijn om een beetje voorraad “basis”patronen met beschrijvingen op te bouwen.
Moods heeft ook veel leuke gratis patronen.
Officieel mag je natuurlijk niet voor een ander patronen knippen en uitwisselen maar onofficieel wel toch? (Of ben ik nou super illegaal tegen de regels bezig? Dan haal ik dit weer weg
Wauw zo leuk! Tof hoor, toevallig kijk ik nu de laatste aflevering en ben ook gefascineerd door de jurken
Ja ze zijn zo gaaf!
Ik heb alleen stof van de kringloop gebruikt dus het is niet de meest geweldige stof voor de jurk, maar ben best tevreden. Heb wel 2 proefmodellen moeten maken. En het was lastig, de beschrijving is Engels en mijn “technisch” Engels is niet zo denderend.
Ohh ja dat is dan lastig he, met moeilijkere stof. Maar vind het er heel netjes uit zien hoor, die plooien ook top. Heb je er dan een rits in gedaan? Ik vind het zelf nog lastig om een getailleerde jurk te maken…
Overigens was ik net aan het kijken en aan het twijfelen of ik ook zo’n neklijn ga maken in mijn nieuwe jurkje maar ik denk het wel
Thanks, love it! Echt veel leuke patronen
Nee er zit geen rits in. De jurk heeft een aantrekkoord net onder de buste, er komt een knoop in de taille/buste en bovenin een knoop. Dat moet dus nog. En ik heb de halslijn iets te wijd gemaakt dus dat is jammer, misschien iets om rekening mee te houden als je een wijde halslijn wilt.