Kleding naaien/DIY'en

Ik maak mijn halslijn altijd te wijd ook al wil ik 'm strak haha, dus ik herken dit helemaal!

Maar leuk, klinkt goed :slight_smile: Aantrekkoord klinkt ook handig! Ik ga even iets heel makkelijks maken wat ik al eerder heb gedaan, maar meer met zo’n soort halslijn. Wellicht waag ik me later aan iets gecompliceerders zoals jij aan het doen bent. Ben benieuwd naar het eindresultaat :smiley:

Wauw wat tof! Ik vind de stof echt super.:heart_eyes:

Ik wil ook wel eens een regency jurk maken, maar dan wat moderner. Dus eigenlijk gewoon een stukje korter haha.

Ze hebben bij Mood een gratis patroon, voor de liefhebbers: https://www.moodfabrics.com/blog/the-bridgerton-dress-free-sewing-pattern/

4 likes

Nou ik ben aan het naaien geslagen (het is ook een beetje mijn anxiety relief coping mechanism at the moment, wauw dat was een hoop engels sorry :’)) en ik wilde een makkelijk jurkje maken wat ik eerder had gemaakt. Met een wat meer lagere, vierkantere hals (beetje zoals Bridgerton maar minder wijd, zakt zo snel af bij mij).

Maar nou heb ik het lijfje i.p.v. te lang (wat ik altijd doe) te kort gemaakt?? Dus nou is het wel heel erg zoals Bridgerton, maar ik het wordt dan wel oversized (en met lange mouwen). Weet nog even niet of ik er nog een band ofzo tussenzet zodat het bovenstuk wat langer wordt of dat ik het maar gewoon zo kort laat. Mmm.

(hier hebben jullie niks aan zonder foto’s sorry :wink: )

Moraal van het verhaal: weet soms niet hoe ik zulke suffe fouten kan maken soms.

Je kunt er een soort selkie jurk van maken? Als je nog genoeg stof hebt. Beetje zoals dit:

5 likes

Ja hij is daar denk ik ook te kort voor haha, het lijf dan. En in deze video zit 'ie strak, maar mijne is wijd want ik weet niet hoe ik jurken zo aansluitend kan maken zonder een rits of elastiek :sweat_smile: Maar ga wel even kiijken, vind zoiets altijd wel leuk!

1 like

Stoooooofjes.
Want baby boom in mijn omgeving. En allemaal meisjes.
Helemaal boven ligt een mooie grote lap voor maar een euro.

10 likes

Het was een worsteling deze jurk haha. Wilde hetzelfde maken als mijn oranje maar het werd echt weer zo’n grote zwangerschapsjurk :laughing: Heb elastiek in de taille genaaid en de mouwen iets anders afgewerkt. Medium enthousiast hahaha. Maar het heeft wel zakken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: drie uur later, haha, maar ik denk dat ik de mouwen gewoon niet zo vind. Wellicht maak ik die nog korter, maar vind lange mouwen zo chill want dan hoef ik verder niks meer aan in de lente/herfst :’) To be continued :stuck_out_tongue:

5 likes

Heeft iemand hier wel eens zelf een hooimadam gemaakt?

3 likes

Nee, maar wel meteen nieuwsgierig wat het is (want leuke naam). Hier vond ik een patroon en zij is tevreden met het resultaat: Duurzaam koken met een hooimadam + patroon! - Duurzamer Leven

1 like

Ik ken de naam ook niet! Wat een grappig iets :smiley: Doet me denken aan de thee… muts? die mijn oma altijd had haha.

1 like

Ik ga dit weekend de naaimachine van mijn moeder wegbrengen voor onderhoud en daarna kan ik beginnen. Ik wil graag een flared legging maken, hebben jullie nog tips voor een specifiek patroon?

1 like

Even simpel twee dekentjes gemaakt als kraamcadeau

15 likes

Ja! It’s a fits 1112. Easy peasy patroon, ik heb inmiddels 5 gemaakt :innocent:

1 like

Ik zou graag een leuk jurkje als kraamkado willen maken.
Denk aan een lieflijk jurkje met ruches aan de mouwtjes, of een soort overgooiertje. Waar zoek ik zo’n patroon? Mijn kinders zijn al oud dus ben dat spoor bijster.

Na een aantal x dragen merk ik dat Ik toch beter een maatje kleiner van deze broek had moeten kopen :pensive: maar omdat het zo’n groot model is weet ik niet hoe ik deze kan inmaken? Alles helemaal open tornen? Of coupenaden maken op elke bil haha maar dan moet die bovenste rand ook helemaal los?

1 like

Oh super, dankjewel!

1 like

Had vorige week Corona en bracht de dagen vooral achter de naaimachine door. Alleen op een gegeven moment kon ik niet verder omdat ik geen vlieseline in huis had. Zat echt af te tellen tot ik eindelijk uit quarantaine en naar de Hema kon.

Alleen nu ben ik bijna klaar met mijn blouse (Norma van fibremood), heb ik blijkbaar iets verkeerds gedaan. Het beleg bij de halslijn valt aan een kant niet mooi, trekt heel raar en wil steeds naar buiten. Volgens mij heb ik een van de patroondelen omgedraaid. Pff dan is het toch echt even een frustrerende hobby. Al dat werk voor niks en mijn mooie stofje verpest :cry:

2 likes

Herkenbaar ook, bij allebei. Ben nog niet zo lang aan het naaien en bijna alles wat ik maak staat uiteindelijk maar zo/zo haha. Zo frustrerend eigenlijk he, dat je dan zo lang bezig bent en dat je dan bij het eindresultaat denkt ‘meh’.

Ik gebruik trouwens ook heel vaak biasband dus hopelijk kun je het daarmee nog redden @Marqant ! Biaisband? Wat een woord haha. Maar ik snap die frustratie, pfffft.

1 like

Ik ga zo naar de stoffenbeurs in Amersfoort. Heb inmiddels echt 10 patronen klaar liggen om te maken haha, maar nog geen stoffen. Hoop dat ze veel mooie tricot en french terry hebben. En ik wil ook wat mooie blousestoffen meenemen.

9 likes

Wat een deceptie. 10 kramen en amper leuke aanbiedingen. Maar goed heb er vier stofjes gekocht toch:

Twee blousestoffen

Twee voor t-shirts

En omdat ik teleurgesteld was nog even de binnenstad in geweest voor deze twee.

10 likes