Kleding naaien/DIY'en

Is er iemand die dit patroon heeft toevallig?

En m met me wil delen?

1 like

Nee maar volgens mij heb ik wel zeer vergelijkbare jurken. Ben nu niet thuis dus kan het even niet precies checken. Stuur maar een pb met je emailadres als je geïnteresseerd bent!

1 like

Ik kan je niet pben?

Blauwe stofje is van de lapjesmarkt! Ik ga er weer een jurkje van maken haha. De rest zijn lapjes van de kringloop :slight_smile: Wilde van het groene fluweel en die rode wikkeltops maken maar vrees dat ze te klein zijn :sweat_smile:

9 likes

Dat blauwe met bloemetjes is echt de leukste stof ooit :blue_heart:

3 likes

Cute he! En maar 3 euro per meter, had achteraf gezien beter een meter extra kunnen kopen maar ja :wink: Zie er al helemaal een zomerjurkje voor me er mee!

1 like

Ik zocht een tutorial over een rok met een koord in de taille, kwam hier terecht. Misschien heeft iemand er iets aan :slightly_smiling_face:

2 likes

Nee maar ik hou wel van die flowy vibe :green_heart:

1 like

Cirkelrok van dekbedovertrek :joy:

En m’n veter is los!:sweat_smile:

19 likes

Leuk!
Welk patroon heb je gebruikt?

Geen patroon :sweat_smile: Cirkelrok berekening gemaakt en de tailleband was echt een crime. Als noodoplossing maar een gesmokte achterkant gemaakt.
Trial en error.

1 like

Deze calculator is heel handig voor cirkelrokken!

4 likes

Kan het kwaad als ik met een universele naald een stretchstof naai? Ik heb een flared legging die te lang is en die ik korter zou willen maken met een zoom, maar ik heb alleen universele naalden. Idealiter wil ik hem woensdag aan, maar morgen zijn de speciaalzaken hier in de buurt niet open.

Ik kwam erachter dat Pipoos ook naalden verkoopt. Wellicht kan je daar een geschikte naald vinden?
En eerlijk, ik gebruik meestal gewoon een naald die me geschikt lijkt :joy:

2 likes

Oh top! Die zit hier gewoon in de stad, ga ik ze morgen gelijk scoren.

2 likes

Het kan zijn dat je naald kleine gaatjes prikt en dat die zichtbaar blijven. Als het echt stretchy is dan zou ik toch wel een stretch naald adviseren :relaxed:

2 likes

Tip! Bij Fibre mood krijg je nu 1 pdf patroon voor 1 euro met de promocode SewistaFibreMood

Er is vorige week ook weer een nieuw magazine uitgekomen met patronen. Zitten echt weer hele toffe dingen tussen. Kan niet kiezen!

7 likes

Mijn vriend wilt een stropdas in de exact zelfde kleur als een van mijn jurken (een rode). Nou, een flink aantal stoffenwinkels later, niet te vinden natuurlijk. Iemand enig idee van hoe ik dit kan oplossen? Zat zelf te denken aan verven maar hij denkt dat je dat ook niet dezelfde tint kan krijgen èn dat je stropdassen niet kan verven.

Sowieso kleuren de stiksels meestal niet mee, dus dat is wel iets om rekening mee te houden

1 like

Bedankt voor de tip, echt veel leuke patronen! Nu nog bedenken welke ik kies…

1 like