Kleding naaien/DIY'en

Kan ik hier iemand blij mee maken? Tegen verzendkosten? 3 stuks.

Oeh thanks! Ik ben voor de Norma bloes gegaan, die had iemand hier gemaakt en die vond ik toen zo tof :heart_eyes:

1 like

Ja Norma heb ik daardoor laatst ook gemaakt maar helaas verpest. Met mijn coronahoofd heb ik een van die patroondelen voor het beleg omgedraaid :sweat_smile: maar dat ligt vooral aan mij, want tot nu toe zijn de patronen iedere keer een groot succes. Heb al de aila blouse gemaakt, Alix rok, daniella jurk en de Jo sweater zelfs al twee keer. De uitleg die je erbij krijgt is zo duidelijk, de fit is altijd goed en ik vind het ook heel draagbaar.

Ga de Arielle top maken want kan wel wat leuke t-shirts gebruiken en ben een sucker voor pofmouwen.

2 likes

Haha ik heb Norma nu twee keer gemaakt en het is echt een toppertje.

Ik ga ook nog even kijken of er nog eentje tussen zit die ik nog wil hebben. Ik heb namelijk best nog wat klaarliggen haha.

1 like

Oke ik heb net Vita en Aila in twee aparte bestellingen gekocht want je kan de code dus meerdere keren gebruiken. :shushing_face:

3 likes

Trouwens, tip: morgen begint het nieuwe seizoen van The Great British Sewing Bee op BBC1 om 9 uur! Heb er zin in :grin:

7 likes

Goede tip! :smiley: Ik heb de Mindy Dress en Benita broek gekocht, ben benieuwd :slight_smile:

2 likes

Jaa zo leuk! Had het al in mijn agenda gezet. Echt mijn favoriete programma.

1 like

Mmmm ik had meteen enthousiast mijn patroon uitgeprint en terwijl ik aan het printen was zag ik dat er een (blinde) rits in moet… maar dat heb ik dus nog nooit gedaan! En het leek me ook helemaal geen type jurk waar een rits in moet? Omdat hij er nogal wijd uit ziet? Het is deze:
https://www.fibremood.com/nl/patronen/625-mindy-jurk

Nou weet ik ff niet of ik het gewoon moet proberen zonder rits, of dat ik een poging moet gaan doen om een rits er in te zetten :sweat_smile: Is een blinde rits er in zetten heel moeilijk? :grimacing: Edit: bij de hack lees ik dat iemand geen rits had gebruikt dus denk dat ik ook zoiets ga doen, al wil ik ook wel ooit meer getailleerde jurkjes maken en niet alleen maar hobbezakken haha

Het ligt denk ik aan de grootte van je borsten of het nodig is. Omdat het bovenlijf wel slank is en daaronder ook een taille lijn zit

Ah ja, die zijn klein haha en mijn taille is ook smal!

Dan denk ik dat het ook wel zonder rits kan, maar weet het niet 100% zeker! Anders een proef versie van een laken maken? Desnoods alleen het lijfje?

Ik las op de website dat iemand 'm had gemaakt zonder rits, maar tussen 2 maten in zat en toen wel voor de grotere van die 2 had gekozen. Dus wellicht doe ik dat! Anderzijds wil ik ook weer niet WEER een hobbezak maken haha, dus misschien toch eens verdiepen in zo’n rits… of gewoon een ander model maken, vind iets met knoopjes ook wel leuk :thinking:

Een rits klinkt altijd heel eng, maar het is niet zo heel moeilijk hoor. Heb je een blinde ritsvoetje? Dan zou ik het gewoon eens proberen op een restje stof. Paar video’s kijken op YouTube. You can do this :muscle:

2 likes

Bij een rits teken je vaak 2 cm eraan aan beide kanten en daar tussen komt dan de rits. Dus je zou daar misschien gewoon een paar cm bij kunnen tekenen dan zit tie denk ik wel goed.

2 likes

Thanks guys!

Alleen ben ik ondertussen toch een beetje afgeknapt op het model zelf hahaha en heb ik nu de Elma aangeschaft (en ja die is ook lastig met al die rotknoopsgaten waar mijn naaimachine geen voetje voor heeft maar ach, ach ;)) :innocent:

Ow damn haha daar gaat m’n leuke dingen budget voor komende maand

Net een half uur gedaan over een simpel vierdelig patroon overtrekken uit de Knip. Dit wordt nooit beter hè?

1 like

Wat is een leuk patroon voor een echte beginner? Het liefst iets voor een baby. Had een super leuk patroon voor een knuffeltje maar na 3 keer het hoofdje verkeerd te hebben gemaakt heb ik er ff geen zin in.

Gisteravond een simpel shirtje gemaakt. Patroon uit de Knip en de stof is een bedrukte jersey katoen van een winkel in Amersfoort.

48 likes