Mmm dat lijkt me meer een wikkeljurk toch? Ik zoek echt iets met knoopjes en getailleerd (Ik heb juist al veel wikkeljurken en die draag ik nooit omdat die altijd zo irritant open waaien enzo haha)
Oooo ik dacht jurkjes in het algemeen
Je hebt ook de Reddit pagina freepatterns. Staat ook een hoop op.
Ook andere kledingstukken
Ja die heb ik ook gezien! Maar die vind ik een beetje te overweldigend haha.
Nee sorry ik probeerde die post te quoten maar het lukte me niet :’( Ik bedoel dus zo’n jurkje:
Met van die knoopjes. Ik wil een keer een jurkje maken wat wat meer getailleerd is, nu zijn ze wat wijder omdat ik ze anders niet over mijn bochel heen krijg
Misschien de million button dress? Kost wel geld maar is wel erg mooi vind ik. En veel voorbeelden op haar insta hoe mensen ‘m gemaakt hebben
Sorry, kost ook geld en eigenlijk vrij prijzig, maar ik wil echt nog supergraag de Shelby dress van True Bias maken, lijkt wel een beetje op de Elma van Fibremood. Op Instagram staan echt super veel voorbeelden van deze!
Bedankt voor de tips allebei!
Het is alleen niet helemaal wat ik zoek, ik ben wederom weer eens onmogelijk met iets heel specifieks in mijn hoofd
En daardoor vind ik het supermoeilijk om weer met een project te beginnen, ik kan nooit kiezen! Hebben jullie dat ook wel eens? (Jullie = iedereen in dit topic) Ik kan me dan ook helemaal vastbijten op een suf detail, echt stom.
Yep.
Heb nu een leuke stof in huis, maar geen patroon.
En een patroon, naar nog geen stof.
En heb mijn zinnen gezeten op een lockmachine in de buurt via marktplaats. Hoop dat de eerste koper afzegt.
Waarschijnlijk niet helemaal het antwoord dat je zoekt, maar ik heb weleens een post van een indie pattern maker gezien die uitlegde hoe een prijs wordt opgebouwd. Er gaat echt extreem veel tijd zitten in het maken, graden, testen en exporteren van zo’n patroon. Je linkt nu naar een heel gedetailleerd patroon. Vergis je niet, er zitten honderden uren aan werk in dit patroon waar je naar linkt. Dit kan gewoon niet gratis. Vandaar ook dat de patronen die wel gratis te vinden zijn vaak een stuk simpeler zijn of qua maatvoering net niet goed kloppen. Dus ik denk eigenlijk dat je of genoegen moet nemen met (meestal) matige patronen, of ervoor moet betalen.
FibreMood heeft wel regelmatig acties, misschien kun je die in de gaten houden? En volgens mij werd die tip je al eerder gegeven, maar als je een Burda of Knipmode koopt krijg je heel veel verschillende patronen voor de prijs van 1 pdf patroon van een indie patroonmaker, dus dat is ook altijd een optie.
En het is jammer dat Putin bestaat, want VikiSews en Grasser hebben fantastische, redelijk goedkope patronen als je het van RUB omrekent naar EUR maar daar kunnen we dus nu niet meer bij.
Dit is volgens mij een patroon van Fibre Mood! Knip heeft ook zo’n patroon.
Jaaa sorry voor de verwarring, want ik postte deze zelf ook al Ik bedoelde patronen die hier op lijken! Dit patroon had ik idd gevonden, maar is ook nog net niet helemaal wat ik zoek
Ohhh helemaal mee eens hoor! Ben zelf zzp-er en begrijp helemaal hoe het achter de schermen er aan toe gaat, wat er ook allemaal nog van dat bedrag af gaat qua belasting en wil ook met liefde voor iets betalen, mits ik het echt tof vind Ik begrijp als geen ander hoe het is om geld te vragen voor je diensten, dat is ook niet meer dan normaal.
Maar gezien ik nog echt een beginner ben ben ik nu vooral bezig met de gratis patronen. Ik overweeg wel om die Elma te kopen maar ik het is ook nog niet helemaal wat ik zoek, vandaar dat ik nog even verder zoek. Het liefst gratis natuurlijk maar ik sta best open om te betalen, maar voor mij persoonlijk is een patroon van bijv. fibremood wel de max qua prijs. Wil gewoon niet meer geld kwijt zijn aan het maken van een half gaar jurkje (want zo ben ik, ik ben ongeduldig ) dan wanneer ik het had gekocht.
Ja ik had laatst iets gekocht met zo’n Fibremoodactie maar achteraf gezien vond ik dat patroon toch niet interessant. Ik kan zo moeilijk kiezen haha! Bedankt voor je tips
Is hier een online patroon van?
Oprecht geen idee.
De naaischool had dit patroon in huis.
Hoi! Ik wil iets heel sufs maken haha, minihoesjes voor om batterijen van mijn camera ter bescherming.
Ik wil ze een beetje steviger maken dan alleen katoen. Kan ik er dan gewoon van dat vlieseline tussen ‘plakken’? Of kan ik beter iets anders gebruiken?
Ik maak momenteel de fable dress van Twig & Tale. Wellicht is dat een optie? Alleen geen pofmouwen, maar misschien kun je dat zelf aanpassen. Niet gratis overigens😬
Oh ja die is ook wel leuk! Ik ga 'm onthouden thanks
Zonet dit topic ontdekt and I’m in heaven! blij dat ik mede-naaisters heb gevonden
Op dit moment vind ik eventjes geen tijd om achter m’n naaimachine te kruipen terwijl ik nog een aantal projectjes op de planning had om te kunnen meenemen op vakantie over 3 weken…
Deze via Marktplaats gescoord.
Alleen het inrijgen is een crime, morgen nog een dag want heb der nu geen zin meer in
Tip voor als je van kleur wilt veranderen. Knip het draad bij de klos door. Zet de nieuwe klos erop en knoop die aan het losse draad. Zet alle dingentjes op 0 en trek dan bij t begin alle draden door totdat je de nieuwe kleur ziet. En dan knip jr de oude draden weg en klaar. Soms moet je dan alleen ff 2 draden door de naalden doen maar je hoeft inieder geval niet alles opnieuw te doen
Top!
Voor nu krijg ik hem wel ingeregen maar stikt ie niet zoals het hoort.
Hij trekt geen lussen zeg maar.
Morgen maar even YouTube raadplegen.