Kleding naaien/DIY'en

Ik heb dit geprobeerd maar mij lukt het niet op deze manier…k doe vast iets fout :thinking:

1 like

Wat lukt er niet?
Ik heb soms ook dat 1 draadje dan net niet mee wilt. Maar 1 draadje even opnieuw rijgen kost minder moeite dan alle 4 haha

Het knoopje wil er dan niet door denk ik. Maakt verder niet uit hoor, ik rijg m net zo snel gewoon in :sweat_smile:

1 like

Al weken wil ik wel weer iets maken maar kom er niet echt uit. Maar nu ben ik er uit, ik ga deze maken: DIY - Simple Wrap Top Pattern + Sewalong - YouTube

Ik heb alleen al 2x verkeerd geknipt, zelfs een keer de klassieke fout dat ik ergens inknipte want blijkbaar dubbel lag :’( Gelukkig was het nog te redden want had geen stof meer over, nu worden de mouwen gewoon korter :sweat_smile: Ben benieuwd! (Ga het niet vandaag doen hoor, veel te warm, maar over de loop van de dagen :))

2 likes

Mijn wrap top is af! Wat vind ik aan het einde nog alles omzoomen kut zeg :laughing: Dit is van dat glibberige viscose haha maar wel goede stof voor zo’n topje denk ik. Het ging allemaal weer niet zoals gepland maar nu eenmaal af vind ik ‘m wel leuk :slight_smile: Als er maar niemand de binnenkanr gaat bekijken :hot_face:

Nu ff moed verzamelen om alles op te ruimen :laughing:

38 likes

Leuk hoor! Wat voor een patroon is het?

Deze! Niet echt een patroon maar meer een tutorial :slight_smile:

2 likes

Echt superleuk en superleuk printje ook :yellow_heart:

Nou ik heb gisteren voor het eerst wat “gemaakt” met de naaimachine. Nog wel eerst een video gekeken over het inrijgen haha, was ook leuk toen die vrouw zei “en nu moet je de draad door de naald doen, maar daar vraag ik altijd iemand anders voor want ik kan het niet”. Maar het is gelukt! Ik heb een flared legging ingekort.

Volgende week ga ik stof kopen en dan ga ik proberen een tote bag te maken.

11 likes

Heeft jouw naaimachine geen dingentje wat naar beneden kan? Dan moet je je draad daar achterlangs doen ( of voor weet het even niet meer) en als je dat dingentje dan loslaat dan trekt hij t draad door t gaatje.

1 like

Nee die heeft hij niet, maar dit is ook de naaimachine van mijn oma haha. Mijn moeder was helemaal trots dat nu de derde generatie deze machine gebruikt. Ze heeft er zelfs haar trouwjurk mee gemaakt.

5 likes

Ik heb vanochtend stof gekocht waar ik een broek van wilde maken. Maar omdat het een coupon was had ik even niet helemaal door welke richting de stof op lag. Ik dacht dat het een verticale streep was, en daar wilde ik een broek van maken. Nu kom ik erachter dat het een horizontale streep is, met best wat stretch in horizontale richting. :cry: Ik wil geen horizontale streep. Denken jullie dat ik er desondanks gewoon een verticaal gestreepte broek van zou kunnen maken? Dus dan stretcht hij in de lengte. Het zou toch een wijde broek worden dus dat hij niet rekt in de breedte is geen ramp.

ooeh, dat lijkt me niet heel slim. Zeker owv de stretch die dan in de lengte is en niet in de breedte. Ik vrees dat de broek na een tijdje niet mooi gaat zitten/vallen.

Ik heb ook die fout gemaakt toen ik een onderrok wou maken en ook in de foutieve richting genaaid. Gaf niets mee omdat de stress ook in de verkeerde richting lag…

1 like

Dat gaat niet mooi worden. Plus als het een patroon is waar je alleen stretch stof voor kan gebruiken, dan moet je ook echt een stretch stof gebruiken anders is hij te klein.

Ik was wel van plan een patroon te nemen waar sowieso geen stretchstof voor nodig was. Maar ben bang dat je gelijk hebt @Fay, denk dat hij na een tijdje gaat lubberen. :frowning: Hoop dat ik hem nog mag retourneren.

Edit: Ughhhhh ik baal zo. Ik had helemaal zin in deze broek. :angry:

1 like

ik vind het anders wel een heel mooi stofje! bij ons in de stoffenwinkel kan je volgens mij geen coupon-stofjes retourneren dus ben benieuwd of het jou zal lukken.
hoe lang is de stof en welke stofbreedte is het? Kan je er geen leuk blousje van maken waar je de streep wel verticaal in kunt verwerken?

Ben er inderdaad ook bang voor.
Hij is 140 lang bij 160 breed.
Denk je dat je een shirtje wel met verticale stretch kan maken? Waar zit dat verschil in? Ik ga even verder nadenken over de mogelijkheden!

:see_no_evil: ik heb het misschien verkeerd begrepen, ik dacht dat de lengte van het stof te kort was om er een broek uit te halen waar de stretch horizontaal loopt. daardoor dacht ik dat je voor kleinere patroondelen zoals een blousje wel uit je stof kon halen zodat de strepen verticaal lopen maar de stretch zit gewoon eigenlijk in de ‘foute’ richting dan jij had gehoopt?
laat maar weten wat je planning is, ben benieuwd

1 like

Ik heb rekbaar biaisband om de hals van een T-shirt in een contrasterende kleur af te werken. Maar kan ik dit locken op dezelfde manier als een tricotboord van dezelfde stof? Of moet ik dit 2 keer stikken zodat het er omheen kan worden gevouwen?

Ik zoek een manier om een jurk af te werken met een biaisband.
Aan de rok heb ik 'm al geregen en dan wil ik het terug vouwen. Zodat de dikte blijft. Hoe kan ik m nu het beste aan het bovenstuk vastmaken?

Ik kan op internet geen tutorial vinden