Kleding naaien/DIY'en

Supermooie stof zeg! Love de kleuren, heel herfstig.

Heeft iemand wel eens kleding voor hun partner/vriend/man gemaakt? Ik wil wel eens wat anders maken dat alleen kleding voor mezelf, dus ik heb tricot besteld voor twee polo’s. Ben heel benieuwd haha. M’n vriend wil alleen saaie kleurtjes en ik vind met effen stoffen naaien zo saai. :’) Helaas is hij niet zo avontuurlijk wat betreft kleding.

1 like

Ik niet, maar ik maak sowieso niet voor anderen. Ik ben voor mezelf niet 100% perfectionistisch en als ik voor anderen ga naaien zou dat wel moeten. Zo goed ben ik niet :sweat_smile:

2 likes

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan fixen naast omzoomen? Denk gewoon omzoomen he :see_no_evil: Ugh zo geen zin in haha. Maar dit is ook zonde!

Iets eroverheen borduren?
Kom soms wel eens van die clips tegen op insta

3 likes

Is het een gat bij de zoom? Je zou dat met de hand kunnen proberen dicht te maken op een blinde zoom manier.

1 like

Oeh ja ik zat te denken aan een patch of iets maar iets borduren is dan leuker/beter ja :smiley: Ik ga eens kijken thanks!

@Soy.peor ja het is bij de zoom idd, ik ga die techniek eens opzoeken thanks!

3 likes

Als je zoekt op visible mending krijg je ook leuke dingen!

2 likes

Oeh dank u dank u!

1 like

Zo’n kant en klaar labeltje erop naaien? Die zie je wel vaker op de zoom zitten.

1 like

Ik ben helemaal hyper over een naaiplan dat ik gisteravond heb gemaakt.
Ik heb een aantal meter zwart linnen gekocht, daar wilde ik een luchtige jurk van maken maar ik kwam er maar niet uit welke jurk ik dan wilde maken, en ik kon maar geen goed patroon vinden.
Uiteindelijk op het idee gekomen om een jurk samen te stellen van Puff and Pencil (sowieso aanrader om even te kijken, echt een hele leuke site met allemaal losse onderdelen die je met elkaar kunt combineren.)
image
Dus het word deze, maar dan laat ik denk ik het elastiek in de mouw weg, en ik maak hem wat langer, en ik ga comfi grote zakken toevoegen.

Toen googlede ik iets van “Ruffled collar dress” o.i.d. voor inspiratie, toen kwam ik deze jurk van Ganni tegen. Super toevallig, want dit is op die extra ruffle laag in de taille na, exact wat ik in mijn hoofd heb. En deze jurk vind ik fucking leuk. Maar hij is heel duur en van goedkoop ogende stof gemaakt. Dus ik hoop dat die van mij nog beter wordt.

Oke heel lang niet boeiend verhaal voor jullie, maar hoop echt zo dat hij goed lukt. Het grootste struikelpunt is altijd om de kraag mooi glad en niet lubberend te krijgen. Ik ga vandaag alvast met een toile beginnen. (Doe ik normaal echt nooit, maar wil echt dat hij goed lukt. :sweat_smile:)

tldr: Echt zin om aan mijn nieuwe naaiproject te beginnen. :heart_eyes:

27 likes

Oh wat een goede tip! Ik heb laatst in de kringloop op vakantie in Zweden een hele mooie linnen stof gekocht. Was al weken op zoek naar een mooi patroon en volgens mij heb ik ‘m gevonden op deze site. Gelijk verliefd!

3 likes

Hebben jullie wel eens een kledingstuk gemaakt vanaf een mannequin? Ik ben gisteren ergens begonnen onder het mom van ik heb t nooit gedaan dus ik kan dat. Viel me niets tegen alleen heb ik werkelijk geen idee of ik t goed heb gedaan en of ik mezelf nou niet iets aanleer wat niet goed is.

6 likes

Wat vet! Dit zou ik ook ooit nog willen leren.
Maar als het goed zit, en jij vindt het mooi geworden, dan is het goed toch? Voor mijn lekenoog ziet het eruit alsof je al op de goede weg zit. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

1 like

Nou het gaat verbazingwekkend goed :smiley:
Ik heb alles tweemaal aan moeten passen en onder de arm coupenaden gemaakt. Toen overgetrokken op papier en opnieuw genaaid. Nu is het goed en kan ik op betere stof gaan naaien. Het pitjeskatoen wat ik heb is onwijs stug en flowt niet lekker mee.

2 likes

Even een update. Hij is op een paar kleine foutjes na (hoop dat ze niet te zien zijn) heel goed gelukt! Ik ga hier echt in wonen deze zomer. :heart_eyes:

Bonuscontent

De aftermath van een week buffelen op mijn zoldertje :smiling_face_with_tear:

37 likes

Zo mooi! En wat een heerlijk hoekje.

2 likes

Hebben jullie wel eens dat een v-neklijn open staat?
Ik heb dat dus best vaak. Zou ik hiervoor naadband kunnen gebruiken zodat dit het uitrekken voorkomt?

1 like

Naadband is sowieso de oplossing voor stukjes waarvan je niet wil dat ze gaan lubberen. Ik gebruik het bij T-shirts op de schouders en in de hals.

Weet niet of je het achteraf nog handig kan toevoegen, maar sowieso altijd gebruiken tijdens het maken.

1 like

Ik moet dit idd vaker gaan gebruiken! Ik heb het dus kan het zo mee naaien…

Ik heb het patroon ook enigszins aangepast volgens dit filmpje en ga morgen even kijken of het echt werkt. How to Fix a Gaping Neckline - YouTube

2 likes

:four_leaf_clover:weg foto!

Deze is t geworden :blush:

24 likes