Kleuren voor volwassenen

Ik heb alles via Amazon besteld. Kleurboeken van Coco Wyo (laatste 2 foto’s zijn uit Little Corners) en een set van 120 markers.

Deze zijn het. Zijn voor nu prima, maar soms gaat de dop er bijna niet af en spettert de inkt heel erg. Heb Ohuhu markers besteld maar die komen pas eind feb

2 likes

Dankjewel!
Nog een vraag, zit te kijken bij be creative, van de ohuhu markers, moet je dan deze hebben?

Je moet natuurlijk helemaal niets, ik heb zelf alleen decotime markers.
Voor Ohuhu is er wel een schema over de stiften:

Bij de 168 set, die jij nu hebt gelinkt, heb je dus alle sets die in die kleur zit, die heb je. Dus de kleinere setjes en pastel set. Als je hierna ook andere setjes wilt moet je er dus rekening mee houden dat je dan niet een grotere set gaat doen (want dan heb je dus heel veel dubbele), maar eerder de setjes ernaast (dus 48 mid tone of 104 color set) of dus de setjes eronder die er los van staan.

Verder heb je dus de brush tip, fine tip en chisel tip. De meeste mensen hebben liever brush en fine (die jij hebt gelinkt), dus daar kun je ook nog op letten.

Ben niet zo goed in uitleggen dus hoop dat ik duidelijk genoeg ben…

2 likes

Ja super duidelijk, dankjewel! Het is idd prijzig, dan wil ik wel de goede kopen. Zag namelijk ook verschillen tussen de punt van de stift!?

2 likes

Dat legt @Kiwi precies uit:

Nog even een beetje onderzoeken online (of verder naar boven in het topic :slightly_smiling_face:), dan vind je alle informatie die je nodig hebt. Het is allemaal al meermaals besproken.

3 likes

Ik durf hier niet meer te posten nadat ik heb gelezen heb in een ander topic hoe er over ‘kleurdozen’ wordt gedacht.

:cry::smiling_face_with_tear:

8 likes

Gelukkig zijn het nog impopulaire meningen

3 likes

Boeiend? Als jij het leuk vindt lekker doen toch.
Zo veel mensen hebben hobby’s waarvan andere denken tjaa niet voor mij.

4 likes

Oh joh wordt dat gezegd? :joy: Niet druk maken om de meningen van mensen die je niet eens kent hoor! Morgen wordt er weer iets anders gehaat.

2 likes

Ja je hoort je natuurlijk de hele dag bezig te houden met wereldleed en ‘volwassen’ dingen. Bullshit. Lekker blijven kleuren :grin:

6 likes

Joh er worden op dit forum mensen belachelijk gemaakt om de meest random dingen. Begrijp dat ook nooit zo goed hoor, als iemand ergens plezier uit haalt wat het dan voor meerwaarde heeft dat je dan even komt melden dat je dat belachelijk/kinderachtig/onnodig/dom vindt😂 ik kleur ook vaak en wist niet van het bestaan van dit topic dus ik vind het eigenlijk alleen maar leuk dat ik het nu wel weet! Heb voor kerst ‘Fragile world’ van Kerby Rosanes cadeau gehad, echt een prachtig boek! Deze in mn bed met griep gemaakt haha

18 likes

Joh, alsof die mensen zelf geen enkele hobby hebben waarvoor ze meer items dan strikt gezien noodzakelijk hebben. En anders hebben ze wel een kind die 10x meer speelgoed heeft dan nodig.

7 likes

Ik post hier nooit want teveel moeite haha, maar vind het heel leuk om jullie foto’s te zien :heart:

4 likes

Same! @Neena Ach lekker belangrijk wat zij ervan vinden. Niets van aantrekken hoor. Ik vind het ook leuk om jullie kleurplaten te zien. Gewoon blijven posten hoor!

3 likes

Dankzij het impopulaire meningen topic heb ik deze wel gevonden :blush: vind het leuk om iedereen zijn tekeningen te zien. En geïnspireerd daardoor mijn Mandela boek weer uit de kast gepakt. Ben met deze tekening een jaar geleden begonnen maar vaak langere tijd weggelegd (teveel hobbies). Gebruik een paar Mildliner stiften die ik ooit heb gekocht uit mijn bullet journal fase.

Beetje gelige foto want in het avond licht gister gemaakt.

9 likes

Hoe hebben jullie je action twinmarkers gesorteerd? Heb vier setjes gekocht en mijn schoonmoeder gebruikt die van haar niet dus zij stuurt komende week haar setjes naar mij op. (Edit: die heeft ze al even geleden gekocht en qua doosje zijn het in ieder geval anderen, dus hopelijk qua kleuren ook) Maar zie nu al dat op nummer, dat de kleuren dan compleet door elkaar gaan :smiling_face_with_tear: en de pdf op de website van decotime met overzicht van de kleuren geeft telkens een error.

Hier kan ik dus niet tegen :joy:

Op de doppen staat vaak de kleurfamilie waar die bij hoort, dus blauw geel enzovoorts. Zo heb ik eerst stapels gemaakt en dan die sets op gevoel vooral gesorteerd. En wetend dat niet iedere dop de juiste weergave van kleur is. Het zoekt zoch nu zo wel fijner. Zie hier in deze post mijn hele toren. Misschien nog niet perfect maar wel fijner zo inderdaad.

3 likes

Op kleur :grimacing:

14 likes

Wow :heart_eyes: heb een screenshot gemaakt ter inspiratie welke kleuren na elkaar horen of passen haha :grin: heh je in 1x zo’n grote set gekocht of later de koffer?

@puntjes jouw toren ziet er ook mooi geordend uit. Heb die ook even ter inspiratie opgeslagen.

Mijn schoonmoeder had 6 setjes van 12 en 1 setje van 60. Zullen ongetwijfeld dubbele tussen zitten maar dan wordt het ook zo’n toren zoals jij. Laat jij die altijd staan waar je kleurt? Vond hem niet super makkelijk even op te tillen zeg maar.

Edit: op welk papier maken jullie swatches zodat je weet wat de kleuren op papier doen? Gewoon normaal papier (met onderlegger) lijkt me niet handig? Maar heb ook geen dik wit papier liggen, alleen maar in kleur boeken en dat vind ik zonde om dan achterop te swatchen…

5 likes

Hij gaat net nog met verplaatsen van tafel naar dressoir waar die de rest van de tijd staat te staan. Wel voorzichtig optillen en schuin houden zodat stiften niet eruit mieteren. Dit is ook set van 60 en dan doosjes van 12 en losse setjes van 4. En heb ondertussen ook veel dubbel helaas.

Ik gebruik dit papier van de action ook, voor te swatchen. Zit wat dikker papier in, een deel voor aquamarkers en ook een aantal speciaal voor alcohol stiften. Ik leg deze ook tussen de bladen in.

5 likes