Kleuren voor volwassenen

Volgens mij niks. Ineens waren die driehoekige er, waarschijnlijk marketingtruc.

2 likes

Ik ga hem zelf niet kopen, maar zag deze bij action webshop in de aanbieding. Dacht wellicht interessant mocht iemand ze willen (uitproberen)

Er gaat iets niet goed met uploaden van de foto. Je kan bij action zoeken op Décotime twinmarkers XXL, op de webshop. Kost €28,95

2 likes

Het kleuren gaat bij mij een beetje in vlagen; soms doe ik een maand niks, soms 3 kleurplaten op een dag. De laatste tijd voelde ik heel erg de behoefte om te kleuren maar ook om het onnadenkend te doen. Het klinkt misschien suf maar soms heb ik keuzestress en voel ik ‘druk’ om iets moois te maken, terwijl het juist iets ontspannends zou moeten zijn (althans voor mij).

Ik heb nu een mooie middenweg gevonden; kleuren op nummer. De enige ‘stress’ die ik dan heb, is de juiste kleuren uitzoeken, en dan kan ik gedachteloos de juiste vlakjes vullen.

Dit is het kleurboek dat ik gebruik: Linkje.
Van tevoren weet je niet hoe de kleurplaat er uitziet (tenzij je achterin kijkt), en dat verrassingseffect vind ik ook wel leuk.
Alcoholmarkers doen het uitstekend in dit boek. Wel gaat mijn zwart ineens heel hard, maar daar heb ik gelukkig meerdere exemplaren van en die zijn ook makkelijk los verkrijgbaar.

Een van mijn favoriete kleur-Youtubers laat dit boek (en een witte variant) zien in haar video’s:

Ik ben er echt blij mee, dit is voor mij een hele fijne vorm van ontspanning. Ik wil dat het iets laagdrempeligs is, waarbij ik mijn hoofd kan uitzetten en stress kan verwerken. En dat lukt met dit kleurboek beter dan bij de Coco Wyo(-achtige) kleurboeken, hoe schattig die ook zijn.

Kleuren jullie nog weleens?

8 likes

Mooi boek! En leuk dat het eens een verrassing is, dat heb ik nog niet eerder zo gezien bij een kleuren op nummer-boek.

Toen ik een paar weken terug op vakantie was, heb ik bijna elke avond gekeurd. Zo fijn en heerlijk relax!
Ik heb toen ook elke dag een soort vakantie dagboekje met mijn zoon bijgehouden, elke keer aan het einde van de dag een kleine tekening (doodle eerder :sweat_smile:) van wat we die dag gedaan hebben. Allemaal kleine tekeningetjes op 1 a4-tje bij elkaar. Bij thuiskomst heeft hij het mee naar school genomen en kon zo heel leuk over onze vakantie vertellen.

Nu thuis schiet het er toch weer bij in. Misschien straks in mijn verlof, als ik dan nog zo lang aan de eettafel kan zitten.
Of straks in de herfst en winter weer, perfecte binnen activiteit met de regen tegen de ramen.

3 likes

Wat een leuk idee! Ook om het mee te nemen naar school en er over te kunnen vertellen. :heart:

Wij moeten nog op vakantie gaan, en ik wil dan ook zeker gaan kleuren.

Kleuren met mijn dochter vind ik ook zo leuk; ik heb echt mazzel dat zij er ook zo van houdt. Fijn om die hobby met je kind(eren) te kunnen delen hè? Ik vind het heel gezellig; kleuren en kletsen.
Het heeft ook haar fijne motoriek heel goed gedaan, eerst had ze moeite met het juist vasthouden van een stift of potlood. Door het vele kleuren heeft ze die moeite niet meer en kleurt ze inmiddels heel netjes.

In het najaar zullen we nog wel vaker gaan kleuren inderdaad, zeker op regenachtige dagen. Kan daar nu al zin in krijgen. :sweat_smile:

2 likes

Ik heb het ook maar weer eens opgepakt. 1001 hobbydingen in huis maar ik lag alsnog te veel brain rot te tiktokken. M’n zoontje heeft welgeteld een half uur tegenover me zitten kleuren maar die is er alweer klaar mee haha

16 likes

Weer een heel stuk verder. Ik wil die ‘golven’ die uit de veren komen kleuren van de zee geven omdat zwaluwen vroeger vaak als tattoo aan zeemannen werden gegeven. Maar ik zit nu een beetje te twijfelen wat ik met al die vlinders ga doen: allemaal zelfde kleurstelling in roze/ oranje/ geelom het contrast te houden of juist allemaal verschillende kleuren…

17 likes

Wat mooi, is dit met potlood? Heel knap!

Ik moet even stoppen met kleuren ivm RSI-achtige klachten. :smiling_face_with_tear:

Dankjewel! Jaa met potlood, bijna al m’n potloden zijn polychromos van faber castell. Wat shit je klachten! Ik moet ook opletten dat ik niet te lang door ga steeds, je merkt dat je dan echt last begint te krijgen

1 like

Heb een tijdje ook kleuren op nummer gedaan en herken precies wat jij zegt met het enige wat je hoeft te doen is de juiste kleur uitzoeken. Vond dat wel verfrissend en gewoon niet nadenken. Heerlijk haha.

Een tijdje terug kwam ik verven op nummer tegen en ik vind dat ook verrassend leuk! Moet nog wat beter worden, maar ook heel ontspannend.
Misschien leuk om even te laten zien:

17 likes

Je hebt het juist al super netjes gedaan!! Zat me af te vragen hoe je dat zo precies in het vakje kreeg haha

Het mooie aan deze tekening?/canvas? is dat het allemaal vreemde vakken zijn. Als je een foutje maakt kun je er gewoon zelf een andere draai aan geven en dan valt het niet op :laughing:

4 likes

Dit lijkt me ook echt heel leuk om te doen! Ziet er heel mooi uit.

Ik moet voorlopig geduld hebben, kleuren op vakantie zit er ook niet in. De arts heeft een tenniselleboog vastgesteld. :smiling_face_with_tear: Ik ga dus even rustig aan doen en kleuren pak ik hopelijk in het najaar weer op.

1 like

Ohnee wat shit! Daar kun je idd lang zoet mee zijn helaas. Wat jammer zeg, hoop dat je gauw mag herstellen.

1 like

Ik heb ooit zo een pakketje gekocht bij de action maar ik moest dat doek helemaal zelf spannen ofzo en ik had er toen geen zin meer in. Waar heb jij deze vandaan?

1 like

Van Ali… (vond de afbeeldingen van action niet leuk) Kwam ook als een vierkantje maar heb gewoon even de achterkant gestreken met een strijkijzer.

Dit snap ik niet met strijken, wat bedoel je?

Ik heb er eentje van Schipper gemaakt en dat was gewoon een dik stuk karton:

Dat schildert ook een stuk makkelijker omdat het oppervlak plat is

11 likes

Opgevouwen canvas gestreken om de vouwen eruit te krijgen

3 likes

Na lange tijd ook weer eens gekleurd.
Moest er weer even inkomen.

17 likes