Kleuren voor volwassenen

Goed om te horen! Veel kleurplezier :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja ik ben ook fan van de Decotime stiften. :smiley:

Ze vloeien in mijn beleving iets meer dan stiften van Ohuhu, dus als je dunne lijnen hebt of dun papier dan moet je iets ‘voorzichtiger’ kleuren. En altijd een extra kartonnetje o.i.d. achter je kleurplaat. Maar ze kleuren zo fijn! De kleuren zijn helder, ze gaan lekker over het papier en ze zijn betaalbaar. Je gaat er vast plezier van beleven!

3 likes

Haha alvast veel plezier ermee! Ik ben er blij mee, maar ik heb ook geen ervaring met andere (duurdere) merken

1 like

@still ik heb voor Sinterklaas een set stiften van 168 stuks gekregen van Bol met een kleurboek. Vind het echt zooo leuk! Heb al zes stiften leeg en mijn boekje bijna vol :sunglasses::confetti_ball:

1 like

Wauww heel leuk! Snap niet dat je dan nog twijfelde haha (of ja eigenlijk wel want twijfel zelf ook altijd overal over)

Hahaha ja ik ben ook een enorme twijfelaar. Las gemixte dingen over die van Action. Ohuhu lijkt me top maar vind die eeeeecht te duur (voor nu)

2 likes

Mijn nieuwste plaat! (Al mijn platen worden gemaakt met de Decotime markers trouwens, ben zeer tevreden)

8 likes

Na mijn eerdere lofzangen op Decotime-stiften toch even een kritisch bericht: ik háát het zo dat de stiften niet kleurecht zijn. :weary:

Het is me nu al meermaals overkomen dat hetzelfde kleurnummer in een nieuwe batch totaal anders is dan daarvoor. Maar nu is het wel heel erg; ik heb gisteren 2 verschillende setjes gekocht in de winkel met diverse blauwtinten, want ik ben in een kleurboek bezig waarin veel blauw wordt gebruikt. Er zit in beide setjes een stift met het nummer 70 en de naam Royal Blue en ze verschillen enorm.

Beide stiften zijn nieuw, uit de huidige collectie, de vakjes zijn net na elkaar ingekleurd, beide vakjes zijn met de finetip ingekleurd. Er is dus geen sprake van een hele oude stift en een nieuwe of zo.
Als je de verschillende stiften voor verschillende kleurplaten gebruikt; prima. Maar als je stift halverwege een kleurplaat op is en je een vervanger moet pakken, ga je het verschil zien.

Wat ik nu doe is niet blind vertrouwen op de kleurcode, maar elk nieuw setje afzonderlijk swatchen in een swatchbook. Jammer dat het nodig is, en dat de Decotime-stiften niet zo kleurecht zijn als bijv. Pantone, Posca of Ohuhu, maar goed dat zijn ook veel duurdere merken.

Verder vind ik ze wel heel fijn, want ze gaan over het algemeen heerlijk over het papier en de kleuren zijn helder. Maar vaar dus niet blind op kleurnummers als je lege stiften vervangt.

11 likes

Ik heb gefaald! :confetti_ball:

Ik had als doel “ik koop pas een nieuw kleurboekje als mijn boek vol is”. Ik moet er nog 8.
Gisteren in een boekenwinkel geweest en ze hadden kleurboeken. Blijkbaar is het kleurboek wat ik via amazon heb gekocht (gewoon voor €15) een namaak… met dunne bladzijdes. Wist ik veel :joy:

Ik zag twee kleurboeken die ik echt fantastisch vond. Met dikke bladzijdes en kon echt niet kiezen. Beiden dus gekocht en vandaag een plaat gekleurd met mijn nieuwe action stiften. Met mijn oude alcoholmarkers kon ik niet blenden. Met deze wel! En dus dik papier… er gaat een hele wereld voor mij open :sunglasses:

21 likes

Ik heb na weken niet kleuren het ook weer opgepakt. Ik pakte alleen de verkeerde kleur voor het zand dus nu is het maar een soort aarde geworden.

11 likes

Leuk! Welke heb je gehaald?

2 likes

Hoe weet je dat die van jou namaak is? Ik heb ze ook via amazon gekocht destijds, stuk goedkoper wel. De naam van de maker staat er wel op, maar het papier drukt wel door met alcohol maskers. Ben nu benieuwd of de mijne wel ‘echt’ zijn.

Deze twee:

:blush:

@zonderslaap opzich drukken alcohol markers door elk papier, ook in mijn nieuwe dikke boeken.
Het is moeilijk om op de foto te krijgen hoe dik het papier is.

Ik heb hier twee boeken van dezelfde auteur. De roze is nep en van amazon, met dunne bladzijdes. Ze hebben hetzelfde aantal kleurplaten maar je ziet aan de zijkant al wel het dikte verschil. De roze heb ik heel veel gebruikt, daardoor is hij al dikker dan wat hij was

Je zou gewoon eens een boekhandel in “moeten” gaan en het verschil voelen qua bladzijdes

1 like

Is het niet zo dat het gewoon verschillende aanbieders zijn? Ik ken de boeken van coco wyo al veel langer, dit andere merk ligt nu ineens bij alle primera’s. Voelt alsof zij meer ingesprongen zijn op de kleur hype op tiktok? En wel beter papier hebben kennelijk haha!

Ik zit zelf verder niet op tiktok ed dus misschien heb ik het fout! Maar misschien ga ik er ook eens 1 testen hoor :slight_smile:

3 likes

Volgens mij klopt dit inderdaad. Beide hebben voor en nadelen. Maar merk de laatste tijd wel dat ik het vervelend vind als de inkt buiten de lijnen kleurt.

Ik heb nu allemaal digitale platen gekocht en de plaatselijke drukkerij gaat ze voor me printen op cardstock en spiraal binden. Heb al wat mogen proefkleuren om te bepalen welk papier het fijnste was. Ik wilde graag die bobbie goods boeken maar vind ze gewoon te duur. Nu betaal ik 20 cent per A4 en natuurlijk de kosten van de digitale prints.

2 likes

Oh dat zou kunnen, maar het roze en blauwe boekje (waar je de ruggen van de boeken naast elkaar zit) van de foto zijn allebei van Coco Wyo.
Die roze heb ik dus van Amazon en heeft hele dunne bladzijdes in vergelijking met de Coco Wyo van de boekhandel :smile:

2 likes

Ik laat kinderen er mee knutselen en er dingen van knippen of vouwen!

1 like

Ik zie dat ik ook de dunnere versie heb. Coco heeft wel een samenwerking met penguin gehad zag ik op de site, en ze benoemd in die dunne dat ze niet heel bijzonder papier hebben om de prijs laag te houden. Dus misschien zijn ze wel allebei ‘echt’, maar verschillend uitgegeven!

6 likes

Ik heb ook geprobeerd bubbels te maken, zoals coco whio het op haar site beschrijft, maar bij mij komt er door de colourless blender zo’n kringetje omheen.

Dit is wat ik nagemaakt heb (zonder highlighter nog!)

En zo ziet het er bij mij nu uit

Hoe voorkom ik dat kringetje ? Misschien omdat ik eerst kleur voor kleur heb gedaan en toen pas geblend?

(Sowieso ben ik duidelijk nog beginner haha)

1 like

Coco Wyo is een heel team! Niet één vrouw haha. Ik kwam daar ook pas later achter.