Kleuren voor volwassenen

Ik dacht dat het nu inderdaad een team is maar ze begon als 1 iemand? Ik geloof dat ik het ergens gelezen heb, op de site waarschijnlijk!

1 like

Waaaat!! Ik dacht dat het één iemand was​:joy::see_no_evil:

Ik zag gisteren in de intertoys ook allemaal nieuwe kleurboeken waaronder een japans thema. Zag er ook heel cute uit

images (8)

1 like

Ahh allemaal pokeballs in bad :heart_eyes:
Volgens mij gaat het ook beter als je eerst een basis kleurt met wit/ transparant, en daarna met de kleuren er overheen. En dan idd wel zo snel mogelijk inblenden want zo gauw het is opgedroogd blendt het niet meer

2 likes

Gister deze gemaakt, wat een werk. Kreeg er last van mijn elleboogblessure van

12 likes

Ik heb een setje skintone acryl stiften besteld! Ik ben veel bezig in de Disney kleuren op nummer als tijdverdrijf maar de huiden zien er gek uit, omdat het goedkope setje acryl stiften dat ik heb vooral echt roze en bruine kleuren heeft die ver van huidskleuren afstaan. Komt morgen al binnen dus ben heel benieuwd!

1 like

Van Tooli art toevallig? Daar ben ik in ieder geval heel tevreden over.

Denk het niet, gewoon een simpel setje op Amazon want kleur nog te kort om meteen hele dure of grote sets te kopen :joy:

1 like

Oooh ik wil die boeken ook nog heeel graag. Heb laatst acryl stiften meegenomen bij de action maar denk dat die misschien te dik zinn kwa stift punt.
Ben heel benieuwd welke je hebt besteld ! (Of al hebt)

Ik heb die boeken en die stiften en vind dat inderdaad geen succes!

3 likes

Ik heb even gezocht maar ik ben begonnen met deze set. Ik mis alleen in combinatie met het Disney boek veel bruin, roze en rood tinten (er zit 1 echt rode kleur in en geen donker bruin). Huidskleuren zowel wit tot zwart komen er ook niet goed uit.

Edit hij is wel anders dan degene die ik heb zie ik nu, ik heb 50 stiften waarbij elke kant een andere kleur heeft (dus 100 verschillende kleuren). Stom want het is wel de lijn uit mijn Amazon account.

Dus ik heb vandaag dit setje erbij besteld:
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0FC69KWWR?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image

Ik kleur nu heel veel maar wil er echt niet teveel aan uitgeven. Ik vind het kleuren op nummer wel meer ‘hoofd uit’ dan met de cozy boeken en alcohol markers, dan moet ik wat meer nadenken ofzo.

4 likes

Mijn nieuwste kleurplaat!

18 likes

Deze week voor het eerst in heeeeel lange tijd weer gekleurd. Helaas zijn een aantal stiften een beetje uitgedroogd en kleuren ze niet zo heel lekker meer. Ik probeer iets minder perfectionistisch te zijn en gewoon “lekker” te kleuren in plaats van heel erg bezig te zijn met het eindresultaat. Kan soms zo erg twijfelen over welke kleuren ik ga kiezen en dan doe ik mega lang over een kleurplaat en dan raak ik verveeld omdat ik hou van afwisseling :sweat_smile: Maargoed, nu in ieder geval al een aantal avonden zoet geweest!

28 likes

Ik wil minder op m’n telefoon. Deze week elke avond even gekleurd en lekker mijn hoofd leeg gemaakt. Ik zoek gewoon een voorbeeld op Instagram en maak dat na, hoef ik niet zoveel na te denken over de kleuren haha.

28 likes

Ik ben ook weer lekker bezig geweest, dat kleine Bobbie Goods boekje vind ik sowieso een aanrader!

17 likes

Omg WAUW

2 likes

Mijn laatste twee kleurplaten!

16 likes

Uit welk boek is die plaat met die aapjes?

Ik vind mijn laatste ook echt goed gelukt. Niks bijzonders en lekker simpel maar gewoon een leuke plaat om te maken. Zie vaak zulke mooie dingen met acrylmarkers maar dat mislukt dan bij mij.

6 likes

Polar Nights van Wurley Art! De andere plaat komt uit hetzelfde boek.

Ik heb het hele cozy kleuren losgelaten. :smiling_face_with_tear:
Ik merkte bij die boekjes dat ik wilde dat elke kleurplaat ‘klopt’, dat er een kloppende lichtinval en schaduwen zijn, hightlights, en dat het helemaal TikTok-perfect moest zijn. En daar werd ik superongelukkig van, want ik heb daar helemaal geen gevoel voor.
Uiteindelijk wil ik vooral ontspannen, vakjes vullen met inkt, ipv helemaal opgefokt raken omdat bijv. het gras er niet realistisch uitziet. Hoe mooi ik de boekjes en creaties van sommige mensen ook vind, het zelf doen is voor mij een aantal bruggen te ver. Dus nu gebruik ik andere soorten kleurboeken en kleurplaten en die maken me wel heel happy!

Pixelart vind ik leuk, mozaïeken, mandala’s en stained glass, en dan bij voorkeur kleuren op nummer. Op die manier heb ik maar 1x keuzestress, want ik maak een lijstje per boek, per markersoort zodat ik die blind kan pakken als ik kleur op nummer.

Dit boek van Sen Ong vind ik fijn; het kleurenpalet is niet al te groot en de lijnen op de pagina’s zijn dik genoeg om alcoholmarkers te gebruiken. Hij maakt veel stained glass-stijl boeken in allerlei thema’s, maar ik maak eerst deze vol.
Dit is een voorbeeld van een kleurplaat die ik gemaakt heb in dat boek:

Heerlijk simpel. Vakjes vullen, niks meer, niks minder. Het zijn kleurplaten die je -zeker als je de brush van je marker gebruikt- zo gedaan hebt, je hoeft geen uur te zitten over het algemeen. Ik hoef nauwelijks na te denken als ik kleur en dat vind ik fijn.

Van Sachin Sachdeva heb ik dit boek en die is ook top, maar weer een hele andere manier van kleuren. Dit zijn hele kleine vakjes van 3 mm en daar had ik me even op verkeken. :sweat_smile: Als je de fine-kant gebruikt van je markers is het goed te doen. Wel werkt Ohuhu beter dan Decotime omdat Ohuhu minder vloeit.

Voorbeeld uit dit boek:

Deze kleurplaten duren wel wat langer dan het andere boek, maar alsnog vind ik het prettig om te kleuren. Het kleurgebruik is mooi en er zit veel afwisseling in de platen. De kleine vakjes wennen gelukkig wel.

En deze van Pixelcolorist! :heart_eyes: Van deze zijn de vakjes groter (ik denk 4 mm? Het maakt echt verschil in ieder geval) en er is afwisseling in vakjesvorm (cirkeltjes, vierkantjes en diamantjes). Heel leuk. Dit boek is heel dik dus daar ben ik voorlopig niet mee klaar. Er zijn superschattige patroontjes in zoals:

en pinguins :face_holding_back_tears:

Voor mij is deze vorm van kleuren precies wat ik nodig heb op dit moment; verstand op 0 en gaan.

De cozy-boekjes die ik had, gebruikt mijn dochter van 7 nu. Die vindt ze hartstikke leuk en zo komen ze toch nog goed van pas.

34 likes