Kleuren voor volwassenen

Ow wat leuk! Dat lijkt mij ook wel wat. Ik post toevallig in een ander topic net iets over Schilderen op Nummer, maar daarvoor moet ik echt aan tafel zitten.

Dit lijkt er een beetje op maar kan ook vanaf de bank :sunglasses:

2 likes

Och dat is ook leuk zeg! :heart:
Ik kan het trouwens zelf niet vanaf de bank maar wellicht heb jij een vastere hand dan ik. :sweat_smile:

Hmmm ik misschien ook niet dan maar leek me wel makkelijker dan verfpotjes, kwasten, papiertje om mn kwast aan af te vegen en water.

Ik ga binnenkort eens shoppen, moet ook even zoeken wat voor stiften ik dan wil want die heb ik nog niet

1 like

Dit herken ik helemaal! Ik vind het nogal demotiverend om al die perfecte kleurplaten te zien 🫠 ben nu in een of ander kattenkleurboek van de kruidvat bezig die wel leuk is, denk dat zo’n pixelboek ook wel goed voor mij is

1 like

Ja op een gegeven moment vond ik het kleuren niet meer leuk omdat het in mijn ogen niet goed genoeg was. :melting_face: Ik begrijp de charme van perfecte kleurplaten en waarom mensen er moeite in steken, maar ik denk dat kleuren gewoon een heel breed spectrum is en ik zat aan de verkeerde kant. :sweat_smile: Wat ik nu doe heeft precies de uitwerking die ik zoek; ontspanning.
Als je voor een pixelboek gaat zou ik er eentje van Pixelcolorist aanraden. Daarvan zijn de vakjes een fractie groter wat echt prettiger is voor je ogen. Het zijn ook dikkere boeken dus meer waar voor je geld. :blush:

@cappuccino In kleurboeken voor volwassenen vind ik alcoholmarkers het best, die drogen over het algemeen minder streperig dan stiften op waterbasis.
Action heeft Decotime twinmarkers met fijne punt en brush, in zowel kleine sets als grotere. Op dit moment liggen sets van 80 markers in de schappen.
Toevallig vorige week deze foto gemaakt voor mijn nichtje die bij mij thuis had gekleurd met een grote set en graag ook zelf een set wilde:

Leuke prijs voor het aantal stiften, dan ben je niet meteen een vermogen kwijt als kleuren je toch niet ligt.
Ohuhu is ook een fijn merk maar veel duurder, dus die zou ik pas aanraden om te kopen als je zeker weet dat je kleuren graag doet.

1 like

Misschien een tip voor mensen die de decotime alcoholmarkers van de Action hebben. Deze kleurenkaart

Ik heb de 200 set en heb ze dus bij lange na niet allemaal maar vind het toch een goed overzicht van alle kleuren. Had gisteravond met het kleuren van een kleurplaat heel snel en makkelijk schaduwkleuren etc. gevonden. Echt heel handig! Je kan hem gratis downloaden via de webshop Belle-et-toi en ze heet Wander with color by brien op TikTok.

11 likes

Ik heb je tip opgevolgd en het boek alvast besteld. Van de week even kijken bij Action of ze deze bij ons ook hebben. Leuk! Helemaal zin om te gaan starten

2 likes

Ik heb de Ohuhu’s gehaald en ik moet zo wennen, ze werken toch net iets anders dan die van de Action. Als je grotere stukken doet kan je met de action makkelijk op en neer gaan, met ohuhu krijg je dan snel strepen. (Met een tweede keer erover heen zie je dat dan niet meer) In die zin vind ik die van de Action dan weer fijner, of het is gewoon simpelweg iets wennen.

Ik heb deze van de week gedaan uit Cozy Corner van Coco Wyo & de Ohuhu’s

En deze ook uit een boekje van Coco Wyo met de markers van de Action:
(een van de eerste boekjes volgens mij want het was super dun papier)

4 likes

Mijn eerste kleurplaat in het boek Cozy Calm van Cherry Lam. Heb deze gekregen voor mijn verjaardag een paar weken geleden. Dit was dikker papier, dat is wel weer wennen.

5 likes

Ik ben vandaag bij 3 actions geweest maar kon de stiften van @FrauHelga helaas niet vinden en medewerkers gaven ook aan dat ze deze (op korte termijn) niet meer binnen krijgen. Heb nu deze meegenomen. Iemand daar ervaring mee?

Lees online als nadelen dat de kleur soms niet overeenkomt (maar dan kan ik van tevoren de kleurenkaart van @Fixerupper invullen) en het niet op te dun papier werkt (maar degene die ik besteld heb heeft dik papier volgens Frau Helga) dus ik voorzie vooralsnog geen problemen maar heb de bon meegenomen om evt nog te ruilen.

1 like

De kleur op de dop van een alcoholmarker is vrijwel nooit accuraat maar inderdaad, gewoon swatchen en dan komt het wel goed!

Van de Decotime twinmarkers heb je ook kleinere setjes als deze, mocht je het een keer willen proberen:
https://www.action.com/nl-nl/p/3005439/decotime-twinmarkers/

Ik kleur ook op dunne pagina’s maar leg er altijd iets achter, anders drukt het door. Je kan er een kartonnetje achter leggen of iets van plastic. Ik gebruik meestal een stukje hard plastic; gekocht bij de copyshop waar ze dat gebruiken als cover voor boekjes die ingebonden worden. 15 cent per velletje en mocht er inkt achterblijven op het plastic, dan veeg ik dat er met desinfecterende alcohol en een keukenpapiertje makkelijk af.

3 likes

Ik denk dat dit geen alcoholmarkers zijn? Dus als je dat had gewild even goed checken of dit geen andere zijn want het werkt wel heel anders

1 like

Volgens mij wel, maar dan met een fijne punt en zo’n beitel punt (zoals arceer stiften bijvoorbeeld hebben). Ik heb ook wat vierkante alcohol markers van de Action, die zien er net zo uit. Die kleuren vind ik net iets krassiger dan die met een fijne punt en een brush tip. Ik denk omdat de inkt niet zo mooi kan vloeien.

3 likes

Wij hebben deze en sorry ik vind ze echt heel kut kleuren :frowning:

Ik heb deze

https://www.smythstoys.com/uk/en-gb/toys/arts-crafts-and-music/arts/drawing-and-sketching/crafty-co-professional-dual-tip-alcohol-markers-set-with-carry-case-300-colours/p/249497

En zie dat de nummers en kleuren overeenkomen. Ik heb dus alleen een grotere doos. Ik ben er wel blij mee hoor, maar heb de lat misschien niet zo hoog liggen. Ik kleur gewoon lekker zonder allerlei overlopen etc

4 likes

Dank allemaal. Ik ben morgen in een stad met 3 actions dus kijk of ze daar die Decotime set hebben met 80 stuks en anders ga ik toch deze proberen.

Ik had die kleine Decotime sets wel gezien maar ik wil graag een set met “alle kleuren” en niet 12 soorten geel/groen (maar geen rood, blauw etc) omdat ik verder nog geen stiften heb en hiermee eerst een basis wil aanleggen.

Na 6 Actions bezocht te hebben, heb ik de Decotime set met 80 stiften gevonden. Mijn boek is ook binnengekomen en meteen de eerste gemaakt:

Overigens heb ik van tevoren een kleine swatch gemaakt (geen printer thuis dus ga die andere nog printen) maar bij sommige stiften viel heel de stift eruit? Paarse vlekken op mn tafel nu 🫣

Samenvatting

2 likes

Oh jee dat heb ik nog nooit meegemaakt. Krijg je het weg met bijvoorbeeld desinfecterende handalcohol? Ik heb dat ook al weleens gebruikt als mijn dochter het op haar kleren had, en dat hielp meteen.

2 likes

Heb dit ook met markers van Amazon :weary::weary::weary: Wat een troep he. Maar ging er bij mij ook direct af met zo’n handgelletje! Toptip via Tiktok.

1 like

twee nieuwe kleurplaten!

11 likes