Kleuren voor volwassenen

Ah thx! Die zien er idd goed uit, en prijs valt ook nog mee!

1 like

9 likes

vandaag deze mok gekleurd :smile:

20 likes

Zijn we al toe aan een nieuwe plaat? Of ben ik nu te snel? :flushed:

3 likes

Heb je ze allebei al gemaakt? Anders zou je de andere kunnen doen.

Haha ik wil ook nieuwe! Heb er één gekleurd al eventjes terug en die andere vind ik stom om te kleuren :see_no_evil:

1 like

Onze stabilo 68 zwart is op, dus wil ik een nieuwe bestellen. Misschien wel met wat meer aparte kleurtjes erbij. Weet iemand misschien een website zonder verzendkosten? Of bestaat dat niet haha. Dan ga ik wel gewoon de stad in. Bij ons heeft de boekhandel zoiets vast wel.

Hmmm, domme vraag misschien maar oke ‘die bestaan niet’: zijn markers net zoals markeerstiften? Dus dat als je er de tweede keer overheen gaat, de kleur donkerder wordt? Is dat niet vervelend met kleuren? Ik kleur heel graag, nu nog met stabilo potloden, maar stiften lijkt me ook leuk en fijn!
Ben zaterdag jarig dus lijkt me een leuk cadeau, maar wil wel even ‘de goede’ kiezen dan! :blush:

Dit ligt heel erg aan de kwaliteit van de stiften/markers. Copic markers zijn bijvoorbeeld heel goed, maar duur. Er zijn wel veel dupes hiervan. Action heeft er bijvoorbeeld ook.

1 like

Stiften hoeven niet altijd door te drukken, markers doen dat idd wel altijd. Maar ik bedoel wel permanente markers, markeerstiften gebruik ik niet.

1 like

Ben begonnen met weer een andere plaat!

4 likes

8 likes

Ik heb het kleuren laatst ook weer opgepakt. Zo rustgevend. Ik heb nu alleen van die gewone stiften van de Hema die heel streperig kleuren. Ik heb jullie tips even doorgenomen en begrijp eruit dat de twinmarkers van action een goede start zouden zijn? :blush:

Ik hoop dat hij niet mega groot is, sorry alvast haha… Ik heb deze afgewerkt! Mijn eerst kleurplaat ooit die ik af maak :stuck_out_tongue: dit is dus met van die simpele stiften van Hema gedaan. Ze kleuren dus nogal streperig. Maar hij komt op foto wel iets fletser over dan in het echt.

4 likes

Hey! Ik weet dat ik misschien beter het hele topic kan doornemen maar goed… Wat zijn nou de beste stiften om mee te kleuren, die het minst doordrukken? Ik was ooit eens begonnen met kleuren maar vond mijn stiften zo doordrukken (volgens mij had ik stabilo, maar ben niet zeker) en dat vond ik zo’n teleurstelling.
Bonusvraag: Hoe bepalen jullie welke kleur je waar gebruikt? Ik twijfelde altijd zo erg en was bang om het lelijk te maken dat ik er dus alleen maar stress van kreeg. Maar zou het nu toch een twee
de kans willen geven :slight_smile:

https://www.bol.com/nl/p/tekenstift-faber-castell-pitt-artist-pen-brush-48-delig-studiobox/9200000026510526/
Ik vind dit de fijnste stiften die er zijn maar die zijn wel prijzig.

2 likes

Dat laatste heb ik ook. Ik kan echt spijt hebben van een kleur. Ik ben vaak gestopt met een kleurplaat omdat ik de kleuren niet mooi vond. Dan had ik geen zin meer om het af te maken. Ik denk dat het een kwestie van doen is, want ik ben steeds meer tevreden. Ik heb ook gemerkt dat het helpt om niet heel veel verschillende en uiteenlopende kleuren te gebruiken. In het begin wilde ik alle stiften gebruiken die ik heb, maar daar werden de kleurplaten niet mooier van. Verschillende tinten vind ik mooier!

Het is voor mij eigenlijk wel een goede oefening in loslaten en keuzes maken. Als je over elke kleur drie uur dubt is de pret snel voorbij. Dan liever ‘risico’ nemen en gewoon doen.

3 likes

Ik gebruik voornamelijk mijn twinmarkers van de Action om mee te kleuren. Alhoewel ik nu aan een kleurplaat bezig ben met Stabilo Stiften.

Bonusantwoord: In het begin twijfelde ik ook vaak over de kleur, maar ik heb al geleerd om gewoon te doen. Meestal valt het resultaat wel mee. En anders kies ik op voorhand enkele kleuren en daar kleur ik de hele kleurplaat mee in. Challenging, maar leuk.

3 likes

Heel herkenbaar wat je zegt over het bang zijn om het lelijk te maken! Wat voor mij helpt is om af en toe gewoon een kleurplaat van internet te printen (want dan verpest je je mooie boek niet) en dan expres juist iedere random kleur te pakken en te gebruiken of allemaal kleuren bij elkaar te doen waarvan ik eerst denk “o nee, lelijk”, omdat vaak het eindresultaat toch heel gaaf wordt!

Probeer dan soms ook mezelf uit te dagen om allemaal “niet kloppende” kleuren te gebruiken, dus het gras paars maken en de lucht rood, is een hele leuke oefening voor jezelf! Iemand had hier ook een filmpje over gepost hierboven ergens, maar ben even te lui die op te zoeken :stuck_out_tongue:

1 like

Deze!

2 likes