Kleuren voor volwassenen

Ik heb het kleuren laatst ook weer opgepakt. Zo rustgevend. Ik heb nu alleen van die gewone stiften van de Hema die heel streperig kleuren. Ik heb jullie tips even doorgenomen en begrijp eruit dat de twinmarkers van action een goede start zouden zijn? :blush:

Hahaha ja ik heb ze ook beide al ingekleurd

Ik hoop dat hij niet mega groot is, sorry alvast haha… Ik heb deze afgewerkt! Mijn eerst kleurplaat ooit die ik af maak :stuck_out_tongue: dit is dus met van die simpele stiften van Hema gedaan. Ze kleuren dus nogal streperig. Maar hij komt op foto wel iets fletser over dan in het echt.

Hey! Ik weet dat ik misschien beter het hele topic kan doornemen maar goed… Wat zijn nou de beste stiften om mee te kleuren, die het minst doordrukken? Ik was ooit eens begonnen met kleuren maar vond mijn stiften zo doordrukken (volgens mij had ik stabilo, maar ben niet zeker) en dat vond ik zo’n teleurstelling.
Bonusvraag: Hoe bepalen jullie welke kleur je waar gebruikt? Ik twijfelde altijd zo erg en was bang om het lelijk te maken dat ik er dus alleen maar stress van kreeg. Maar zou het nu toch een twee
de kans willen geven :slight_smile:

https://www.bol.com/nl/p/tekenstift-faber-castell-pitt-artist-pen-brush-48-delig-studiobox/9200000026510526/
Ik vind dit de fijnste stiften die er zijn maar die zijn wel prijzig.

Dat laatste heb ik ook. Ik kan echt spijt hebben van een kleur. Ik ben vaak gestopt met een kleurplaat omdat ik de kleuren niet mooi vond. Dan had ik geen zin meer om het af te maken. Ik denk dat het een kwestie van doen is, want ik ben steeds meer tevreden. Ik heb ook gemerkt dat het helpt om niet heel veel verschillende en uiteenlopende kleuren te gebruiken. In het begin wilde ik alle stiften gebruiken die ik heb, maar daar werden de kleurplaten niet mooier van. Verschillende tinten vind ik mooier!

Het is voor mij eigenlijk wel een goede oefening in loslaten en keuzes maken. Als je over elke kleur drie uur dubt is de pret snel voorbij. Dan liever ‘risico’ nemen en gewoon doen.

Ik gebruik voornamelijk mijn twinmarkers van de Action om mee te kleuren. Alhoewel ik nu aan een kleurplaat bezig ben met Stabilo Stiften.

Bonusantwoord: In het begin twijfelde ik ook vaak over de kleur, maar ik heb al geleerd om gewoon te doen. Meestal valt het resultaat wel mee. En anders kies ik op voorhand enkele kleuren en daar kleur ik de hele kleurplaat mee in. Challenging, maar leuk.

Heel herkenbaar wat je zegt over het bang zijn om het lelijk te maken! Wat voor mij helpt is om af en toe gewoon een kleurplaat van internet te printen (want dan verpest je je mooie boek niet) en dan expres juist iedere random kleur te pakken en te gebruiken of allemaal kleuren bij elkaar te doen waarvan ik eerst denk “o nee, lelijk”, omdat vaak het eindresultaat toch heel gaaf wordt!

Probeer dan soms ook mezelf uit te dagen om allemaal “niet kloppende” kleuren te gebruiken, dus het gras paars maken en de lucht rood, is een hele leuke oefening voor jezelf! Iemand had hier ook een filmpje over gepost hierboven ergens, maar ben even te lui die op te zoeken :stuck_out_tongue:

Deze!

Ja die bedoelde ik inderdaad!

Heb de laatste tijd niet meer zoveel gekleurd, maar heb er door dit topic weer helemaal zin in! Zal het posten als ik er een op deze manier af heb :slight_smile:

Een goed idee ! :smiley:

Dan kun je sowieso het beste stiften op waterbasis nemen, uit mijn ervaring drukken die niet door. Stiften op alcoholbasis drukken dacht ik meer door. Ik kleur zelf met de Crayola supertips stiften. Deze drukken amper door en kleuren niet streperig. Grootste voordeel: ze zijn onwijs goedkoop - 50 kleurtjes voor zo’n € 10,-

en @Hertje @Donna @Keukenkastje @Fenayi : Bedankt allemaal. Het is inderdaad gewoon een kwestie van durven en loslaten dat het misschien niet mooi kan zijn. Controle loslaten is sowieso wel een dingetje voor mij dus misschien is dit wel een goede oefening :slight_smile: Ik ga denk ik eens kijken voor die Crayola supertips, die zijn inderdaad niet zo duur.

@Fenayi, Die set die je toonde is inderdaad wel wat duur, maar ik zag van dat merk deze set: https://www.bol.com/nl/p/viltstiften-faber-castell-connector-koffer-80-stuks/9200000092726233/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D1%26itm_id%3D9200000092726233&bltgh=mo8w6sglnhc01xpRhZxKLA.1_5_6.7.ProductImage
Zou dat ook goed zijn?

Is er animo voor nog een nieuwe “gezamenlijke” kleurplaat? Lijkt mij heel leuk!

Bij mij bloeden die ook een beetje (op dun papier) dus kleur niet helemaal tot het lijntje, maar de inkt trekt dan wel net tot aan de rand door (klinkt dit logisch?)

Ik doe ook wat @vitaminwater zegt, niet volledig tegen de rand kleuren. De eerste keren dacht ik dat het aan mij lag.

Op te dun papier werkt dit niet.

Poeh dat weet ik niet eerlijk gezegd.

Ja heel graag!