Kleuren voor volwassenen

Dankjewel! Nee, meeste zijn met Polychromos potloden. Alleen de achtergrond van de eerste is gemaakt met in water oplosbare krijtjes.

3 likes

Sorry, spuit 11 maar welke kleurboeken zijn dit?

Karakter van Hannah Karlzon!

1 like

Wat vinden jullie fijne en niet al te dure potloden om mee te kleuren?

1 like

Ik ben zelf begonnen met de Marco Raffine potloden en die vond ik best wel heel erg fijn werken!

Ik moet zeggen nu ik prismacolor potloden en polychromos potloden heb gebruik ik ze eigenlijk niet meer. Maar, het zijn echt fijne potloden. En lekker veel kleurtjes! Je kunt ze trouwens ook bij Bol kopen, maar daar zijn ze 2x zo duur :hushed:

2 likes

Ik ben ook begonnen! Het is echt leuk en ontspannend. Ik ben vooral aan het oefenen om kleuren mooi in elkaar over te laten lopen, maar in mijn enthousiasme kleur ik soms buiten de lijntjes. :see_no_evil:

10 likes

Had weer zin in een plaat vandaag!

5 likes

Nog wat spullen van mijn moeder meegenomen. Ik denk dat ik nu wel genoeg heb. :joy:



Had trouwens nog meer kunnen meenemen maar ik heb zelf ook al genoeg. Heb nu al 3 doosjes potloden liggen terwijl ik nooit potloden gebruik (maar wil het nu wel keertje proberen).

9 likes


Ik heb gisteren bij de action twinmarkers en een kleurboek gekocht. Vandaag heb ik mijn eerste afgemaakt. Hij is niet perfect, maar ik vind het wel leuk en ontspannend om te doen!

(Ik vind het wel jammer dat de stiften zo doordrukken, nu moet ik kiezen welk van de twee tekeningen ik in wil kleuren haha)

9 likes

Ik moet ook snel weer eens kleuren. :smiling_face_with_three_hearts: Leuk ook dat dit nog steeds leeft hier.

4 likes

Om wat leven in dit topic te blazen: ik heb mijn eerste kleurplaat uit het boek juwelenkistje af!

7 likes

Ik zou eerder voor eentje gaan waar niet alleen portretten in staan! Maar ik vind haar kleurboeken zeker het geld waard. Het papier is stevig en van echt fijne kwaliteit en iedere kleurplaat vind ik een feestje om in te kleuren. Je zult niet teleurgesteld zijn!

3 likes

Ik weet niet wat voor platen hier in zitten, maar ik heb het boek juwelenkistje van haar. Ik vind het de €16 heel erg waard. Mooi, stevig, dik papier en mooie platen! Ik vind dit papier ontzettend fijn kleuren. Veel fijner in vergelijking met een boek van de action bijvoorbeeld.

2 likes

Ik heb zelf Karakter ook, en vond het een heel fijn boek! Het papier is dik en van goede kwaliteit en ik vond het heel fijn dat de platen eenzijdig zijn (in verband met het doordrukken van de markers die ik gebruik). Als je al eerdere boeken van haar hebt kan het wel zijn dat je sommige platen herkent geloof ik. Voor mij was dit mijn eerste boek, dus ik had dat probleem niet.

1 like

Ik wil ook weer beginnen kleuren! Hebben jullie nog aanraders qua kleurboeken die qua kwaliteit vergelijkbaar zijn met Hanna Karlzon? Dus qua papierdikte enzo?

En heeft iemand een tip voor goede kleurpotloden, die effectief kleur afgeven en een beetje gelijkmatig kleuren. Heb er nu van de action maar die geven bijna geen kleur af… En soms vind ik stift wat te hard ogen en zou ik liever met potloden werken… Ik had deze gevonden, die kregen goede reviews, maar wou het toch nog even vragen: https://www.bol.com/nl/p/bruynzeel-kleurblik-super-sixties-kever-60-delig-met-gom-slijper-kleurpotloden/1004004011825869/?suggestionType=typedsearch&bltgh=rLafaIzPE1EGcc5cWgFLUg.hVeIW7-Ua1uV5Oe2R4FNww_0.3.ProductTitle

Ik heb dit blik gekocht samen met een kleurboek van Hanna Karlzon. Ik vind het hele fijne potloden. Ook erg fijn dat je van heel veel kleuren verschillende tinten hebt.
Wel vind ik dat als je de potloden geslepen hebt, de punt erg snel afbreekt.

Oké, meer had ik niet nodig, ik heb besteld :smile:

2 likes

Mooi! Vooral het paarse haar is heel tof. Springt er echt uit

1 like

Ik moet daar echt meer mee doen. Echt heel erg tof! Welk kleurboek is dit?

Ahh. Tof! Heeft de andere kant van het blad geen print of heb ik dat verkeerd gelezen? Mijn oma kleurt ook graag en gebruikt veel markers, die doordrukken. Misschien is dit een leuk cadeau voor haar