Kleuren voor volwassenen


Van Stabilo, heb je 50 kleurtjes.

1 like

Ik ben enorm fan van de Crayola Supertips! Zijn onwijs goedkoop en in sets van bijv. 50 en 100 te koop en hebben een dunne punt maar ook een plat ‘‘vlak’’ waarmee je kunt kleuren zegmaar. En je kunt er ook mee brushletteren.

3 likes

Ik heb die en vind ze onwijs kut. Gebruik ze alleen voor ministukjes in mijn journal. Erg streperig.

1 like

Hi dames. Nog iemand actief hier, of inmiddels allemaal andere hobby’s…? :wink:

Ik heb het kleuren pas vrij recent écht ontdekt (heel cliché door een burn-out/depressie; moet van de huisarts dingen doen die leuk of ontspannend zijn). Ben dus nogal late to the party wat betreft deze misschien al wat verouderde trend… Heb een hele poos geleden al wel wat gekleurd, maar had nooit genoeg tijd/ruimte in m’n hoofd.

*** Edit iets meer info: de laatste weken dus wat nieuwe leuke kleurboeken gekocht, van alles en nog wat aan stijlen (van mandala’s tot psychedelische prenten tot grayscale ‘droom-achtige platen), en kwalitatieve potloden en stiften (Faber Castell) wat het plezier vergroot voor mij. Heerlijk burgerlijk en stressverlagend vind ik het.

Ben alleen nogal kritisch en vind het niet snel goed bij mezelf, dat is ook meteen m’n grootste valkuil met tekenen en kleuren, dat ik me ga ergeren en het opgeef. :’) Terwijl het primair om de ontspanning zou moeten gaan.

Ik ben bang dat het inmiddels een beetje uitgestorven is hier, maar wie weet hangen er stiekem nog kleurfanatiekelingen rond!

1 like

Sorry trouwens dat ik alles een jaar na dato als een malle aan het liken ben hier (om 4.00 uur ‘s nachts lol, leve insomnia) maar jullie inspireren me :wink:

3 likes

Hey, wat leuk dat je dit topic weer wat leven in blaast! Ik ben zeker nog wel actief, maar ben vooral actief op instagram. Daar deel ik al mijn gekleurde werk en haal ik inspiratie op bij anderen. Dit is één van mijn laatste kleurplaten die ik heb gedaan. Deze komt uit Juwelenkistje van Hanna Karlzon. Ik heb meegedaan aan het hk5project, ken je dat? Je zou ook eens op youtube moeten kijken: zo’n leuke coloring community daar!

40 likes

Wauw dit is echt prachtig! Is dit met kleurpotloden? Lijkt bijna nep joh :open_mouth:

Awh, dankjewel! Ik ben zelf ook stiekem wel erg trots op deze :innocent: Ja, ik heb het inderdaad met potloden gekleurd. Ik heb de Faber Castell Polychromos gebruikt. Hele dure potloden, maar o wat zijn ze het geld waard! :star_struck: Helemaal op het eind heb ik nog een witte gelpen gebruikt om die glansjes te maken.

2 likes

Woow mooi! Hoe krijg je die kleuren zo mooi geblend?? Ik ben ook wel een kleurfanaat maar vind het nooit mooi genoeg om op de foto te zetten

Leuk dat je ook kleurt!
Ik kleur de laatste tijd wat minder omdat ik heel druk ben, maar ik zou binnenkort wat platen laten zien.
Heb je misschien ook platen om te laten zien? :blush:

@Ingenious wow wat mooi!! Heel bijzonder! Zou ik je mogen volgen op instagram, of is dat je privé instagram? Ik vind platen kijken van anderen altijd heel erg leuk

Dankjewel!! :relaxed: Ik zet altijd eerst heel dunnetjes een basis laag op. Daarna pak ik de donkerste kleur en begin ik die op te zetten. Dan pak ik een tussenkleur en ga ik over de overgang heen. Dan weer de lichtste kleur om die overgang dan weer te blenden, en zo doe ik heel veel laagjes over elkaar heen. Wat voor mij vooral heel goed werkt is om niet te hard te duwen, omdat je papier dan gelijk verzadigd is. Als je trouwens mijn eerste kleurplaten ziet (van zo’n 4 jaar geleden)… daar was ik ook helemaal niet tevreden over. Vooral veel doen (en veel Youtube kijken :sweat_smile::sweat_smile:)

1 like

Natuurlijk mag je me volgen, dat vind ik een hele eer. Mijn instagram naam is inge_kleurt. Wanneer jullie je instagram hier ook delen volg ik jullie graag! :relaxed:

5 likes

Oh zulke mooi heldere kleuren gebruik je!
Doe je er verder nog iets mee van werk of puur voor jezelf?

Dankje! Nee, ik doe het puur als hobby. Het lijkt me geweldig om met creativiteit mijn boterham te kunnen verdienen, maar voor nu nog een hele fijne hobby :smiling_face_with_three_hearts:
Ik zou ook niet zo heel goed weten hoe ik zou moeten beginnen, en of ik het überhaupt wel zou kunnen. Nu ligt er gewoon geen druk op en kan ik ervan genieten.

OMG wat mooi! :smiley:

Op dat niveau ben ik nog niet hoor :wink: haha, wat kun jij dat goed joh! Ik heb toevallig afgelopen week ook de Polychromos besteld. Heb het nogal druk gehad, maar heb zin om fanatiek te gaan kleuren volgende week!

En wat leuk dat er hier nog kleurders actief zijn. Als ik binnenkort een keer een plaat af heb zal ik hem ook wel hier delen, als ik durf, lol.

2 likes

:innocent:

13 likes


Deze gemaakt!

8 likes

Ik ben weer lekker bezig geweest! :blush:

14 likes

Wauw! Dat kun je wel zeggen ja. <3 Wat een plaatje.

Mooi ook @Koffie en @Andreya!

Ik ben al de hele week met een saaie werktaak bezig die ook m’n vrije tijd in beslag neemt, maar ben zo ongeduldig, grrr. Krijg vandaag Geomorphia en Mythomorphia binnen (Imagimorphia en Fantomorphia had ik al, Animorphia mis ik nog). Heb nog weinig tijd gehad om erin te kleuren, dus eigenlijk belachelijk hebberig dat ik weer twee nieuwe besteld heb, maar ik vind die boeken alleen al zo mooi om in te bladeren…

1 like

Ik heb twee platen af! :blush:

In het echt vind ik de kleuren mooier over komen dan op de foto.

6 likes