Kleuren voor volwassenen

Ohhhh wauw! Via Bol te koop zie ik. Ik heb mijzelf een no buy opgelegd, maar ik raak hier helemaal enthousiast van. Welk boek is het? Dan kan ik hem in februari (als mijn no buy afgelopen is) kopen!

Misschien ben ik ook wel gewoon een beetje klaar met mijn kleurboek voor nu. Ik vind de platen mooi, maar het is wel erg veel van het zelfde helaas…

Het boek heet: Worlds within worlds.
In maart komt er weer een nieuw boek van hem uit.

1 like

Super, dankjewel! Ik zie dat hij twee versies heeft (2019 en 2020) zou daar verschil in zitten? Prijs is het zelfde.

Heb hem toegevoegd aan mijn bol mandje :grinning_face_with_smiling_eyes:

Volgens mij zit er geen verschil in. Wel verschil in prijs?
Het is fijn papier om te kleuren. Ik kleur wel alleen maar met kleurpotloden.

woow @joveca jij kleurt echt zo mooi!

Nee de prijs is het zelfde.

Vind het wel tof dat jij mij laat inzien dat ik niet elk klein vakje een aparte kleur moet geven. Ik kan daar soms zooooo mee bezig zijn dat ik er chagrijnig van wordt haha

Dank je wel. Leuk om te horen.

Dat deed ik eerst ook. Elk vakje apart inkleuren. Maar dat is echt niet altijd nodig. Wel gebruik ik meerde tinten over elkaar om een mooi kleurverloop te krijgen. Lukt ook niet altijd.
Oefening baart kunst, heet het toch?

2 likes

Mooi zèg. En een handige etui!

Echt een handig etui.
Er kunnen ruim 180 kleurpotloden in.
Ik heb er 170 inzitten.

1 like

@joveca thanks voor de motivatie! Mijn kleurplaat is af. Het is nu te donker om een goeie foto te maken, dus die zou ik morgen even sturen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Top. Ik ben benieuwd hoe hij is geworden.

Word er gewoon een beetje ongemakkelijk van om het te laten zien, nu jij zulke mooie dingen deelt haha!

Ik grijp echt vaak naar roze/paarse tinten. Mijn volgende kleurplaat moet meer rood/oranje worden.

7 likes

Wat een onzin.
Hij is echt wel mooi geworden.
Zelf heb ik altijd moeite met achtergrond inkleuren.
Ik doe het vaak met pastelkrijt. Ik schraap het langs een mesjes en dan veeg ik het uit met een make-up watje.

1 like

Ik heb weer twee platen af :grin:
Ik vind ze in het echt mooier dan op de foto haha

7 likes

Mooi!

1 like

Dankje! :relieved:

Ooh wauw love de flamingo’s

Ik zit hier even te neuzen, wat een mooie dingen maken jullie zeg! Ik krijg gelijk weer zin om ook verder te kleuren in mn kleurboek dat ik al jaren heb :sweat_smile: Het is een van mijn 836158 hobbies en ik kan nooit kiezen wat ik wil doen in mn vrije tijd. Haha.

Ik zag hierboven iets over bruynzeel kleurpotloden. Ik heb ooit een groot blik gekocht van dat merk, met veel verschillende kleuren. De range is fantastisch, maar de kwaliteit van de potloden liet aardig te wensen over. Bij sommigen had ik het gevoel dat er harde stukjes in zaten die het papier beschadigden. Veel kleurtjes braken ook snel en lieten zich niet zo makkelijk slijpen omdat het hout zo zacht is. Misschien moet ik toch eens investeren in de potloden van Fiber Castell, waardoor ik waarschijnlijk met meer plezier ga kleuren.

1 like

Als je nieuwe kleurpotloden gaat kopen van Faber Castell zou ik wel de polychromos kopen. Niet echt goedkoop, maar kleuren wel erg fijn.
Maakt de prijs niet uit dan zijn de kleurpotloden van Prisma Color super fijn.

1 like