Kleuren voor volwassenen

De afgelopen tijd heb ik veel stress door werk, en als ik stress heb ga ik eten. Maar dat wil ik niet meer.
Toen bedacht ik dat het misschien leuk was om te gaan kleuren, om op die manier te dealen met stress.
Ik heb een mandalaboek gekocht en Sakura gelpennen, en ik geloof dat ik een nieuwe verslaving heb gevonden. Uiteraard nog niet klaar en qua kleurcombinaties heb ik nog veel te leren, maar wat is dit ontspannend zeg!

13 likes

Ohhhh mooi!!!
Leuk, ik gebruik nooit gelpennen. Heb ze ook niet maar het ziet er wel interessant uit om te proberen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dank!

Ik herinnerde me ineens dat ik in de tweede / derde klas van de middelbare school vaak gelpennen (toen nog gekocht bij V&D, RIP :sob:) gebruikte en daar dan doodles mee maakte, en vroeg me af of die dingen nog verkocht werden. Sakura heeft hele mooie, ik heb deze gekocht:

“Sakura - Gelly Roll Metallic - Set van 12: Amazon.nl” https://www.amazon.nl/Sakura-Gelly-Roll-Metallic-Set/dp/B071ZY1236/

Ze vloeien heel mooi, je hoeft weinig moeite te doen om veel inkt te krijgen. Het is denk ik minder moeite dan een viltstift of potlood en ik ben een tikkie lui dus dat komt mooi uit. :sweat_smile:
De kleuren zijn wel allemaal vrij donker dus ik heb ook nog de Stardust en Moonlight sets van Sakura besteld maar die hebben een iets langere levertijd.

3 likes

Oeeeeh! Je had geen linkje moeten sturen. Sta op het punt te bestellen terwijl ik net nieuwe potloden heb, die ik te weinig gebruik :joy: Ik kleur de laatste tijd helaas echt te weinig.

Hier ben ik al een behoorlijke poos mee bezig…

3 likes

En… is je kleurplaat al af?

Ssssssst! :joy:

Nee… ik heb niet verder gekleurd.
Ik kan gewoon geen motivatie vinden. Stom hé?

1 like

Bij mij ligt het kleurwerk voor het grijpen op de tafel. (In deze coronatijd)
Dan kleur ik toch vaker, al is het maar 5 minuutjes.
Ik blijf het leuk vinden.

17 likes

Wow wat prachtig weer!
Dat is wel een goede tip inderdaad. Bij mij zit alles in een bak in de kast, achter een deur.
Uit welk boek is dit?

Dit is een boek van Kerby Rosanes.
Ik ben weg van zijn (het is een man) kleurplaten.

Deze staan in hetzelfde boek.

19 likes

Ohhhh wauw! Via Bol te koop zie ik. Ik heb mijzelf een no buy opgelegd, maar ik raak hier helemaal enthousiast van. Welk boek is het? Dan kan ik hem in februari (als mijn no buy afgelopen is) kopen!

Misschien ben ik ook wel gewoon een beetje klaar met mijn kleurboek voor nu. Ik vind de platen mooi, maar het is wel erg veel van het zelfde helaas…

Het boek heet: Worlds within worlds.
In maart komt er weer een nieuw boek van hem uit.

1 like

Super, dankjewel! Ik zie dat hij twee versies heeft (2019 en 2020) zou daar verschil in zitten? Prijs is het zelfde.

Heb hem toegevoegd aan mijn bol mandje :grinning_face_with_smiling_eyes:

Volgens mij zit er geen verschil in. Wel verschil in prijs?
Het is fijn papier om te kleuren. Ik kleur wel alleen maar met kleurpotloden.

woow @joveca jij kleurt echt zo mooi!

Nee de prijs is het zelfde.

Vind het wel tof dat jij mij laat inzien dat ik niet elk klein vakje een aparte kleur moet geven. Ik kan daar soms zooooo mee bezig zijn dat ik er chagrijnig van wordt haha

Dank je wel. Leuk om te horen.

Dat deed ik eerst ook. Elk vakje apart inkleuren. Maar dat is echt niet altijd nodig. Wel gebruik ik meerde tinten over elkaar om een mooi kleurverloop te krijgen. Lukt ook niet altijd.
Oefening baart kunst, heet het toch?

2 likes

Mooi zèg. En een handige etui!

Echt een handig etui.
Er kunnen ruim 180 kleurpotloden in.
Ik heb er 170 inzitten.

1 like