Kleuren voor volwassenen

@joveca thanks voor de motivatie! Mijn kleurplaat is af. Het is nu te donker om een goeie foto te maken, dus die zou ik morgen even sturen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Top. Ik ben benieuwd hoe hij is geworden.

Word er gewoon een beetje ongemakkelijk van om het te laten zien, nu jij zulke mooie dingen deelt haha!

Ik grijp echt vaak naar roze/paarse tinten. Mijn volgende kleurplaat moet meer rood/oranje worden.

7 likes

Wat een onzin.
Hij is echt wel mooi geworden.
Zelf heb ik altijd moeite met achtergrond inkleuren.
Ik doe het vaak met pastelkrijt. Ik schraap het langs een mesjes en dan veeg ik het uit met een make-up watje.

1 like

Ik heb weer twee platen af :grin:
Ik vind ze in het echt mooier dan op de foto haha

7 likes

Mooi!

1 like

Dankje! :relieved:

Ooh wauw love de flamingo’s

Ik zit hier even te neuzen, wat een mooie dingen maken jullie zeg! Ik krijg gelijk weer zin om ook verder te kleuren in mn kleurboek dat ik al jaren heb :sweat_smile: Het is een van mijn 836158 hobbies en ik kan nooit kiezen wat ik wil doen in mn vrije tijd. Haha.

Ik zag hierboven iets over bruynzeel kleurpotloden. Ik heb ooit een groot blik gekocht van dat merk, met veel verschillende kleuren. De range is fantastisch, maar de kwaliteit van de potloden liet aardig te wensen over. Bij sommigen had ik het gevoel dat er harde stukjes in zaten die het papier beschadigden. Veel kleurtjes braken ook snel en lieten zich niet zo makkelijk slijpen omdat het hout zo zacht is. Misschien moet ik toch eens investeren in de potloden van Fiber Castell, waardoor ik waarschijnlijk met meer plezier ga kleuren.

1 like

Als je nieuwe kleurpotloden gaat kopen van Faber Castell zou ik wel de polychromos kopen. Niet echt goedkoop, maar kleuren wel erg fijn.
Maakt de prijs niet uit dan zijn de kleurpotloden van Prisma Color super fijn.

1 like

Thanks! Die Prisma Color kleurpotloden hebben wel een pittig prijsje :sweat_smile: al geloof ik direct dat je dat sowieso merkt in het werken / eindresultaat. Ben alleen bang dat ze daarvoor te lang in de kast liggen.
Zit nu weer te twijfelen of ik niet liever een iPad wil zodat ik digitaal kan tekenen… dus voorlopig weet ik gewoon niet wat ik wil :joy::see_no_evil:

Ik zit al tijjjjden naar die Faber Castell Polychromos potloden te kijken maar de prijs houdt me echt tegen. Wil dan ook gewoon gelijk een brede kleurenrange dus dan zit je al snel op de 72 potloden a 200 euro. En heb geen idee of het dan bevalt en of ik het veel ga gebruiken dus ka-ching.
Kleurt het echt anders dan wat goedkopere potloden? Ook minder druk zetten op de potloden enzo?

Edit: mensen die kleuren met deze potloden: post je kleurplaten eens wat meer

1 like

Polychromos potloden zijn inderdaad erg prijzig. Ik trakteerde mezelf elke maand op een paar potloden. Zo verzamelde ik mijn voorraadje.
Ik ben begonnen met de classic colour van Faber Castell. Ook niks mis mee. Maar die zijn veel harder.
Omdat ik nooit met andere potloden heb gekleurd kan ik niet vergelijken. Maar ik lees ook goede berichten over Bruynzeel en Caran D Ache. Succes met je keuze.

Deze gisteren afgemaakt.

28 likes

Wauw! Prachtig.
Ik ben het kleuren ook weer gaan oppakken.

Mooooi!!

Ik heb dit blik:

En dit blik:

Maar ik vind het blik van Bruynzeel het fijnste!
Alles wat ik kleur en gepost heb is gekleurd met deze twee blikken. Ik heb niet de skills van @joveca maar zo krijg je een idee! @MACdonalds @DelilahBard

2 likes

Deze heb ik recent gekleurd

9 likes

Ik merk dat ik een zere arm krijg van het kleuren met potloden. Met stiften geen last van. Herkenbaar? Is het een kwestie van vaker met potloden kleuren om er zo aan te wennen?

Misschien zit je te krampachtig te kleuren om genoeg druk op de potloden te hebben? Geen idee hoor, maar daar moet ik aan denken. Wellicht helpt het om bewust op je houding te letten en zoveel mogelijk te ontspannen. Ik zit zelf altijd erg over mijn werk heen gebogen, waardoor ik last van mijn nek krijg. Ook niet handig, maar ik merk het gewoon niet als ik bezig ben :sweat_smile:

Ik denk dat dat het misschien wel is. Ik ga er eens op letten!

2 likes