Thanks! Die Prisma Color kleurpotloden hebben wel een pittig prijsje
al geloof ik direct dat je dat sowieso merkt in het werken / eindresultaat. Ben alleen bang dat ze daarvoor te lang in de kast liggen.
Zit nu weer te twijfelen of ik niet liever een iPad wil zodat ik digitaal kan tekenen… dus voorlopig weet ik gewoon niet wat ik wil 

Ik zit al tijjjjden naar die Faber Castell Polychromos potloden te kijken maar de prijs houdt me echt tegen. Wil dan ook gewoon gelijk een brede kleurenrange dus dan zit je al snel op de 72 potloden a 200 euro. En heb geen idee of het dan bevalt en of ik het veel ga gebruiken dus ka-ching.
Kleurt het echt anders dan wat goedkopere potloden? Ook minder druk zetten op de potloden enzo?
Edit: mensen die kleuren met deze potloden: post je kleurplaten eens wat meer
Polychromos potloden zijn inderdaad erg prijzig. Ik trakteerde mezelf elke maand op een paar potloden. Zo verzamelde ik mijn voorraadje.
Ik ben begonnen met de classic colour van Faber Castell. Ook niks mis mee. Maar die zijn veel harder.
Omdat ik nooit met andere potloden heb gekleurd kan ik niet vergelijken. Maar ik lees ook goede berichten over Bruynzeel en Caran D Ache. Succes met je keuze.
Wauw! Prachtig.
Ik ben het kleuren ook weer gaan oppakken.
Mooooi!!
Ik heb dit blik:
En dit blik:
Maar ik vind het blik van Bruynzeel het fijnste!
Alles wat ik kleur en gepost heb is gekleurd met deze twee blikken. Ik heb niet de skills van @joveca maar zo krijg je een idee! @MACdonalds @DelilahBard
Ik merk dat ik een zere arm krijg van het kleuren met potloden. Met stiften geen last van. Herkenbaar? Is het een kwestie van vaker met potloden kleuren om er zo aan te wennen?
Misschien zit je te krampachtig te kleuren om genoeg druk op de potloden te hebben? Geen idee hoor, maar daar moet ik aan denken. Wellicht helpt het om bewust op je houding te letten en zoveel mogelijk te ontspannen. Ik zit zelf altijd erg over mijn werk heen gebogen, waardoor ik last van mijn nek krijg. Ook niet handig, maar ik merk het gewoon niet als ik bezig ben 
Ik denk dat dat het misschien wel is. Ik ga er eens op letten!
Ik presteer goed onder druk.
Kleuren doe ik om te ontspannen, wat ik fijn vind. Het beginnen aan een plaat vind ik alleen heel erg moeilijk. Als ik eenmaal bezig ben kan ik met moeite stoppen haha. Ik zou het echt vaker moeten doen, maar ik heb gewoon geen motivatie.
Nu lijkt het mij leuk om minimaal één kleurplaat per week te doen en hier te posten. Als een soort stok achter de deur. Lijken meer mensen dit leuk om te doen?
Zo hebben we ook wat meer kleur (haaaa) in dit topic!
Voorbeeld van de “regels”:
- Het mag elke soort kleurplaat zijn die je zelf leuk vindt en je zelf kiest
- Je mag zelf weten welk materiaal je gebruikt
- Je mag zelf weten op welke dag je begint, maar voor zondag 20:00 moet je kleurplaat af zijn en gepost in dit topic
Ik hoor het graag 
Leuk idee. Maar het lukt mij niet om één kleurplaat per week af te krijgen. Mag het ook een kleurplaat zijn waar je op dat moment mee bezig bent?
Tuurlijk!
Vandaar dat de “regels” ook tussen haakjes staan. Het is een voorbeeld. Als er meer mensen mee willen doen, kunnen we kijken wat haalbaar is voor iedereen 

Ik heb zojuist het nieuwe kleurboek Fragile World van Kerby Rosanes gepreordered
leuk, kan ik ook weer kleuren. In eerste instantie maar gewoon even mn met bruynzeel kleurpotloden.
Ja leuk! Ben er nog met een bezig, maar mooi een reden om die eens af te maken morgen 
Ik zit er ook aan te denken om dat boek alvast te bestellen.
Maar…ik heb al zoveel boeken.
Ik denk nog even door.
Tof! @Maestoso 
Zullen we dan dit afspreken?:
De “regels”:
- Het mag elke soort kleurplaat zijn die je zelf leuk vindt en je zelf kiest
- Je mag zelf weten welk materiaal je gebruikt
- Je mag zelf weten op welke dag je begint
- Je kleurplaat hoeft niet af te zijn, maar het zou wel leuk zijn om progressie te kunnen zien
- Je kleurplaat moet voor zondag 20:00 uur gepost zijn
@joveca ?
Lijkt het jullie ook leuk om mee te doen?
@DelilahBard @Alleswaterwas @MACdonalds @pastelzwart @Clancy @OhMyGosh
@Mario @Zomerjas ik heb het topic doorgespit haha
Heel leuk idee. Ik doe mee.
Dank je wel voor je moeite.
Leuk idee, misschien doe ik volgende ronde mee! Heb nu nog een puzzel en een lego pakket liggen dus ik wil eerst die afmaken haha