Kleuren voor volwassenen

Ik presteer goed onder druk.
Kleuren doe ik om te ontspannen, wat ik fijn vind. Het beginnen aan een plaat vind ik alleen heel erg moeilijk. Als ik eenmaal bezig ben kan ik met moeite stoppen haha. Ik zou het echt vaker moeten doen, maar ik heb gewoon geen motivatie.

Nu lijkt het mij leuk om minimaal één kleurplaat per week te doen en hier te posten. Als een soort stok achter de deur. Lijken meer mensen dit leuk om te doen?
Zo hebben we ook wat meer kleur (haaaa) in dit topic!

Voorbeeld van de “regels”:

• Het mag elke soort kleurplaat zijn die je zelf leuk vindt en je zelf kiest
  • Je mag zelf weten welk materiaal je gebruikt
  • Je mag zelf weten op welke dag je begint, maar voor zondag 20:00 moet je kleurplaat af zijn en gepost in dit topic

Ik hoor het graag :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Leuk idee. Maar het lukt mij niet om één kleurplaat per week af te krijgen. Mag het ook een kleurplaat zijn waar je op dat moment mee bezig bent?

Tuurlijk!
Vandaar dat de “regels” ook tussen haakjes staan. Het is een voorbeeld. Als er meer mensen mee willen doen, kunnen we kijken wat haalbaar is voor iedereen :grinning_face_with_smiling_eyes:

3

Ik heb zojuist het nieuwe kleurboek Fragile World van Kerby Rosanes gepreordered :partying_face: leuk, kan ik ook weer kleuren. In eerste instantie maar gewoon even mn met bruynzeel kleurpotloden.

Ja leuk! Ben er nog met een bezig, maar mooi een reden om die eens af te maken morgen :slight_smile:

Ik zit er ook aan te denken om dat boek alvast te bestellen.
Maar…ik heb al zoveel boeken.
Ik denk nog even door.

Tof! @Maestoso :grinning_face_with_smiling_eyes:
Zullen we dan dit afspreken?:

De “regels”:

• Het mag elke soort kleurplaat zijn die je zelf leuk vindt en je zelf kiest
  • Je mag zelf weten welk materiaal je gebruikt
  • Je mag zelf weten op welke dag je begint
  • Je kleurplaat hoeft niet af te zijn, maar het zou wel leuk zijn om progressie te kunnen zien
  • Je kleurplaat moet voor zondag 20:00 uur gepost zijn

@joveca ?

Lijkt het jullie ook leuk om mee te doen?
@DelilahBard @Alleswaterwas @MACdonalds @pastelzwart @Clancy @OhMyGosh
@Mario @Zomerjas ik heb het topic doorgespit haha

6 likes

Heel leuk idee. Ik doe mee.
Dank je wel voor je moeite.

1 like

Leuk idee, misschien doe ik volgende ronde mee! Heb nu nog een puzzel en een lego pakket liggen dus ik wil eerst die afmaken haha

1 like

Ik ga er vanavond ook een kleuren. Helaas is mijn dinoboek vol :sleepy:

1 like

Lijkt me echt super leuk! Ik moet even wachten tot mijn kleurboek binnen is, en dan wil ik graag beginnen. Ik geef wel een gil als ik mee doe :blush:

1 like

Mega leuk dat iedereen zo enthousiast is!
Veel kleur plezier en ben benieuwd naar wat voor moois iedereen gaat maken :grinning_face_with_smiling_eyes:

Misschien is het ook leuk om het kleurboek waarin je gekleurd hebt te noemen en het materiaal wat je gebruikt hebt

Ik ga ook mee doen! Kan me er steeds niet toe zetten maar misschien helpt dit.

1 like

Ik zit even jullie eerdere werken te bewonderen… en wauw :heart_eyes: alleen voor deze plaat wil ik dit boek eigenlijk ook. Haha.

Deze ga ik afmaken! In het echt is de huid minder vlekkerig dan op de foto

Hoe heb jij dat kleuren mengen enzo over de knie gekregen @joveca?

Het mengen van de kleuren gaat steeds beter naar mate je het vaker doet. En natuurlijk is het ook belangrijk dat het met goede kleurpotloden gebeurt.
Ik begin altijd met de donkerste kleur. Eerst wat dikker en dan iets dunner(door minder druk te zetten) over het dunne ga ik dan met een nieuwe kleur en laat die weer uitlopen. Soms gebruik ik wel 4 kleuren voor een klein stukjes. Ik gebruik ook wel eens een blendpotlood. Daarmee kun je de kleuren ook wel mengen.
Maar nogmaals vaak doen werkt het beste.

1 like

Door jullie ben ik nog meer gaan kleuren. :wink::wink:
Ben benieuwd hoe ver ik hier zondag mee ben.

4 likes

Leuk!! Ik ben alleen zo bezig met borduren en gamen dat ik even pas denk ik! Ik ga jullie wel even volgen, misschien dat ik de volgende ronde dan mee doe!

1 like