Kleuren voor volwassenen

Ik merk dat deze potloden ook mooier blenden vind ik en echt feller zijn.

8 likes

Ben weer bezig geweest!

14 likes

Heb m echt verneukt door de achtergrond in te kleuren denk ik… verder was ik er heel blij mee naar door die achtergrond niet meer :sob:

Edit: deze foto weg gehaald, kleuren zie je beter op de foto hieronder.

6 likes

Ik vind hem prachtig! Juist mooi de achtergrond zo.

@Pepernoot moooooi! Ik kleur nooit mandala’s. Maar als ik dit zie kriebelt het wel.

@pastelzwart veel plezier!

Ik probeer morgen mijn plaat af te maken. Ben benieuwd wat iedereen (af) heeft gemaakt deze week! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Wauw, ik vind hem echt super mooi geworden zeg!! Toevallig heb ik vandaag een aantal filmpjes gezien over het kleuren van achtergronden van kleurplaten. Als je echt niet tevreden bent, kun je wellicht online nog wat methoden vinden om wel te krijgen waar je naar opzoek bent.

Awhh thanks @pastelzwart @DikkeKip @DelilahBard ! De achtergrond is gewoon wat streperig dus misschien nog maar er wat dikker overheen met 1 kleur. Had vanmiddag een foto gemaakt in daglicht toen de achtergrond nog niet af was, je ziet de kleuren nog veel feller dan op de foto hiervoor (voel me echt een spammer met al die foto’s de laatste dagen haha)

8 likes

Prachtig.
Achtergronden inkleuren vind ik ook altijd moeilijk. Vooral als het grote vlakken zijn.
Daarom gebruik pastelkrijt en wrijf dat uit met een watje.

2 likes

Jaa goede, dan krijg je wel een mooier egaal geheel. Gaat het dan niet over de afbeelding heen die je met potlood hebt gekleurd?

1 like

Ik ontdekte dus dit vandaag: een bokeh effect achtergrond. :heart_eyes: Kan met kleurpotloden.

Voorbeeld (dus niet mijn eigen foto/werk):

Ik kan me voorstellen dat je met pastelkrijt hele mooie subtiele overgangen in de achtergrond kan maken ja. Je ziet ook veel mensen met aquarel of inktense potloden werken. Er is nog een hoop te leren :grin:

8 likes

Woooww super mooi maar ziet er ook super moeilijk uit

1 like

Bij lichte kleuren moet je wel oppassen. Over donkere kleuren zie je het niet.
Maar ik probeer wel om niet over het gekleurde te gaan. Randjes doe ik soms met een wattenstaafje.

Geeft de krijt niet af op de plaat die er naast zit?

Ja, maar dat
doen de kleurpotloden ook wel. Ik leg er een velletje van een keukenrol tussen. Moet eigenlijk eens vloeipapier kopen.

1 like

Ohhh werkt dat goed? Dan ga ik het ook eens proberen! Kleurpotloden vlekken inderdaad ook… kan daar zo van balen. Zou fijn zijn als het zo makkelijk opgelost kan worden

Pfff… eindelijk klaar. Vond het de laatste dagen niet zo leuk meer om dit te kleuren.
Nu een leuke plaat uitzoeken in mijn nieuwe boek. :heart_eyes:

23 likes

& @joveca Helpt het niet om er haarlak over te spuiten om het te doen ‘setten’ (hoe zeg je dat in het Nederlands?)

Je bedoelt fixeren?
Dat zou ook wel eens kunnen helpen tegen afgeven.
Heb ik nog nooit geprobeerd. Maar is wel een idee.

OMG ja dat dus :sweat_smile:
Mijn oma deed dit vroeger altijd met pastelkrijt. Misschien bestaan daar tegenwoordig wel betere sprays voor maar misschien werkt dit dus ook wel :smile:

Ik vind het mooi hoor! Ik vrees ook voor de achtergrond straks, wil blauwe lucht maken maar weet niet of dat mooi effen gaat worden.

De stand:

6 likes

@joveca op de kunstacademie gebruikte ik ook altijd haarspray, werkt als een tiet inderdaad :wink:

@OhMyGosh zonder achtergrond is het gewoon niet af he? Maar ik vind het echttt heel lastig.

Ben zelf alweer sinds half 11 vanmorgen aan één stuk aan het kleuren, moet maar eens boodschappen gaan doen :sweat_smile:

5 likes