Kleuren voor volwassenen

Geeft de krijt niet af op de plaat die er naast zit?

Ja, maar dat
doen de kleurpotloden ook wel. Ik leg er een velletje van een keukenrol tussen. Moet eigenlijk eens vloeipapier kopen.

1 like

Ohhh werkt dat goed? Dan ga ik het ook eens proberen! Kleurpotloden vlekken inderdaad ook… kan daar zo van balen. Zou fijn zijn als het zo makkelijk opgelost kan worden

Pfff… eindelijk klaar. Vond het de laatste dagen niet zo leuk meer om dit te kleuren.
Nu een leuke plaat uitzoeken in mijn nieuwe boek. :heart_eyes:

23 likes

& @joveca Helpt het niet om er haarlak over te spuiten om het te doen ‘setten’ (hoe zeg je dat in het Nederlands?)

Je bedoelt fixeren?
Dat zou ook wel eens kunnen helpen tegen afgeven.
Heb ik nog nooit geprobeerd. Maar is wel een idee.

OMG ja dat dus :sweat_smile:
Mijn oma deed dit vroeger altijd met pastelkrijt. Misschien bestaan daar tegenwoordig wel betere sprays voor maar misschien werkt dit dus ook wel :smile:

Ik vind het mooi hoor! Ik vrees ook voor de achtergrond straks, wil blauwe lucht maken maar weet niet of dat mooi effen gaat worden.

De stand:

6 likes

@joveca op de kunstacademie gebruikte ik ook altijd haarspray, werkt als een tiet inderdaad :wink:

@OhMyGosh zonder achtergrond is het gewoon niet af he? Maar ik vind het echttt heel lastig.

Ben zelf alweer sinds half 11 vanmorgen aan één stuk aan het kleuren, moet maar eens boodschappen gaan doen :sweat_smile:

5 likes

Ik wilde een keer een kleurplaat maken om te kijken of kleuren wat is als nieuwe thuishobby. En ik vond het wel leuk! @anon4388265 jij zegt dit volgens mij wel eens over borduren, dat je handen en je hoofd ermee bezig zijn? Dat vond ik hierbij ook, ik was fysiek iets aan het doen, en ik moest ook m’n hoofd erbij houden om binnen de lijntjes te blijven en kleuren te kiezen enzo. Dus een goede hobby om even ergens in op te gaan :slight_smile:

Omdat ik het alleen wilde proberen heb ik een losse plaat geprint, @tuula heeft deze ooit gepost. Hier te vinden: https://www.flowmagazine.nl/cards

Met potlood en stift om dat allebei te proberen, was allebei wel prima. Ik vond alleen grotere vakken niet zo leuk (vandaar de witte achtergrond haha)

9 likes

Weer een klaar! Heel anders dan mijn vorige met de herfstachtige krans. Heel toepasselijk met dit weer en valentijn haha.

14 likes

Jullie enthousiasme over die Polychromos potloden werkt wel aanstekelijk moet ik zeggen.
Hiervoor geldt ‘ik heb al kleurpotloden’ niet geloof ik he?
(ik zit te twijfelen of ik me laat influencen)

4 likes

Ik wil ze ook heeeeeel graag maar ik vind €200 voor potloden erg veel geld. Ik ga denk ik de kleinste set bestellen voor €20 om te kijken of ik het fijn vind werken

Het is te donker om een goede foto te kunnen maken, dus die plaats ik morgen ochtend. Heb hem net niet helemaal af gekregen helaas

1 like

Hee kijk nou wat ik tegenkom.

4 likes

Ik besloot vannacht ineens dat ik ook de polychromos wilde uitproberen. Heb een set van 24 potloden besteld. :grin::partying_face:

Ik vind het echt super tof om te doen, dat kleuren. Ik geniet er zo van! :slight_smile:

En dit is mijn tussenstand van vandaag:

23 likes

Ik heb nu heel lichtblauw, ga het denk ik steeds een extra laag geven tot ik tevreden ben. Want nu zie je nog steeds niks :upside_down_face:

9 likes

Mooi! Ik zie nu echt wel duidelijk dat het niet meer wit is hoor. Heb je dit met pastel of potlood gedaan? Het maakt de plaat wel gelijk af hé!? :grin:

2 likes

Dank je! Met potlood, pastel heb ik helaas niet. Misschien de volgende investering :grin:

1 like

Het wordt prachtig. Wat kleur jij mooi.

1 like

Lief, dank je wel!

Jij al een keuze kunnen maken wat je volgende gaat zijn?