Kleuren voor volwassenen

Ik snij de kleurplaten voorzichtig los uit het boek inderdaad… Vind het heeeel irritant dat de bladzijden omhoog komen en dat je niet goed aan de kant van de rug kunt kleuren. Dus ik heb de afgelopen platen uit het boek gesneden en dat bevalt eigenlijk wel goed

4 likes

De Faber Castells polychromos voor de complete set ben je rond de €200 kwijt. Dat kan ik momenteel voor mijzelf echt niet goed praten haha.
Ik gebruik deze set van Bruynzeel en vind die ook heel fijn:

1 like

Oh wauw, wat wordt hij mooi!! Door dat koraal kun je er ook lekker wat kleuren in kwijt. :grin:

En @MACdonalds ik snap helemaal dat je die kleuren nu zat bent ja. Haha. Doe je expres alles van een kleur achter elkaar? Want als je wisselt heb je dat gevoel misschien minder? Ik vind dat zelf wel lastig, want dan ben ik altijd bang dat ik niet meer weet welke kleuren ik heb gebruikt of hoe ik het precies gekleurd heb.

Haha ja ik schrijf soms ook kleurnummers op omdat ik de combinatie anders vergeet. Ik wilde bij deze eerst alles in die vuurkleuren doen omdat ik de verdeling goed wilde hebben. Zodat niet 1 kant veel meer vuur heeft dan de andere en als je andere kleuren hebt gebruikt zie je dat toch minder goed.
Was daarna al aan de draak begonnen. Ben nu aan het thuiswerken en moet me zo inhouden om niet verder te gaan

12 likes

Ik ben mezelf een beetje aan het verliezen in de details. Weet niet meer waar ik mee bezig ben en doe maar wat. Volgende keer even nadenken voor ik begin :sweat_smile:

8 likes

Ik heb mijn eerste plaat gemaakt! :grinning_face_with_smiling_eyes:
Een makkelijke om mee te beginnen. De kleuren zijn wederom feller en mooier in het echt. Welk krijt gebruik jij voor de achtergrond @joveca? Dan hoop ik het iets minder streperig te krijgen voortaan

8 likes

Mooi geworden, je kleurplaat.
Ik gebruik de pastels op de foto. En nog wat losse. Schraap er met een mesje langs en veeg het uit met een make-up watje en de randjes eventueel met een wattenstaafje. Hoe dichter het schraapsel hoe donkerder de kleur.

5 likes

Die puntenslijper van FC gebruik ik ook. Is een fijne slijper.

1 like

Van welk merk zijn de pastels?

Van Talens.
Als je goed kijkt staat het in de rode rechthoek op de doos. :wink::wink:

:expressionless: oh ja…bedankt!

1 like

@MACdonalds Wat wordt hij mooi!! Ik vind de kleur groen heel mooi contrastreren met de oranje tinten. Ben heel benieuwd naar de rest.

@Mario Wat bedoel je precies met die details? Ik vind hem echt heel gaaf worden zo!

@DikkeKip Leuk geworden zeg! Ik snap wat je bedoeld met de achtergrond inderdaad. Helpt het om het potlood iets schuiner te houden en minder hard te duwen? Bij de lichtblauwe lucht in de helm zie ik vrijwel geen strepen, maar dat komt misschien door de lichtere kleur?

Nou, ik heb m’n polychromos heel eventjes kunnen testen vandaag. Was begonnen aan een klein tekeningetje om te kijken hoe ze werken. Wat een hoop pigment zeg! En dat maakt het tegelijkertijd best lastig, want als je maar iets te hard drukt staat er een dikke streep die je niet meer weg geblend krijgt. Haha. Ik moet nog wel even wennen.

Ik merkte wel dat de potloden onderling wat verschillen. Zo is een van mn gele potloden heel zacht, en voelt de lichtgroen vrij droog. Hebben jullie dat ook?

Dat heb ik ook wel een beetje, maar meer met bv paars…

9 likes

Ah jammer he :confused: Vind hem wel echt mooi worden!

1 like

Ik heb niet het idee dat sommige potloden harder of zachter zijn. Wel heb ik tijdens het kleuren gehad dat het leek of er een hard stukje in de punt zat. Als ik dan het potlood een beetje draaide was het over.

Hij wordt echt mooi.
Ik heb vandaag niet gekleurd. Even andere bezigheden gehad.

1 like

Oh, dat heb ik met mn bruynzeel potloden wel eens, maar dan beschadig ik vaak wel het papier. Echt zonde. Hopelijk valt het bij mij mee met de polychromos.

Ben nu eerst verder aan het werken met mn bruynzeel potloden aan de plaat waar ik al aan bezig was. Heb ook een super goedkope daglichtlamp gescoord, waar ik heel blij mee ben. Was bang dat er nauwelijks licht vanaf zou komen, maar kan er uitstekend mee werken!

9 likes

Donders zo’n kleurplaat over 2 bladzijden is me het werk wel… vond de achtergrond wederom echt lastig, ik denk dat ik ook maar eens pastelkrijt te proberen

Hieronder weer wat close-ups

Close=ups

35 likes

Jeeeeetje wat vet!!!
Doe jij qua werk iets creatiefs? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dankjeee :smiley: Echt wel veeeeel werk, misschien vond ik 'm wel net zo gaaf zonder de achtergrond ingekleurd haha
Ik doe niets creatiefs qua werk, wel even kunstacademie gedaan maar kwam er toen achter dat ik het helemaal niet leuk vond om creatief te MOETEN zijn, dus ben er toen mee gestopt

1 like