Echt knap die achtergrond met potlood!
Ik vind de kleuren echt prachtig!
Ik heb pastelkrijt besteld, ga daar eens mee uitproberen.
Tijdens het kleuren er steeds meer klaar mee zijn, omdat het steeds minder naar je zin is. Dat had ik bij deze. Had op het eind ook geen zin meer om m’n best te doen om het uitlopen van de stiften te voorkomen
Herkenbaar.
Maar hij ziet er wel heel mooi uit.
Een start gemaakt met deze kleurplaat uit het boek: Fragile world.
Edit, mijn foto’s zijn altijd zo groot. Hoe krijgen jullie ze zo klein?
Je kan ook nog naar Rapsodie in het bos kijken, die heb ik. Ik vind het leuk dat de kleurplaten heel afwisselend zijn, over twee pagina’s of juist wat kleiner, meer natuurgetrouw en soms heel kitch met dieren met kleding en instrumenten haha. En er zitten ook seizoenen in, dus je kan thema’s als winter/kerst/halloween/lente enzo kiezen.
Ik heb het de afgelopen dagen wat te druk gehad, maar ik ben ook weer verder gegaan vandaag. Heerlijk in de zon.
Ik ben een keer begonnen met de achtergrond. Ik heb nu pastelkrijtjes en heb het poeder daarvan uitgeveegd (tip van @joveca). Gaat best prima!
Wat een mooie dingen weer jongens! Ik geniet er zo van dat dit topic actief is, maakt het echt een feestje om hier deel van uit te kunnen maken
@joveca Wauw. Prachtig zeg! En misschien een kwestie van smaak, maar ik vind dat ingekleurde blauwe randje onderaan wel mooi Ben benieuwd hoe je volgende gaat worden. Je blaadjes zijn veelbelovend!
@FISSA Optie 4, net waar ik zin in heb? Vaak vind ik het ‘zonde’ om bij de mooiste te beginnen, omdat ik die voor later wil bewaren. Onzin misschien, haha. Of ik voel druk om die perfect te kleuren en durf daarom niet te beginnen. Als ik opzoek ben naar een nieuwe plaat, blader ik het boek door en kies in degene die me dan het meeste aanspreekt.
@turbs Mooi geworden! Ik vind bij beiden je kleurcombinaties weer echt te gek. Hoe doe je dat toch?
@Mario Ik vind dit op de een of andere manier een hele intimiderende plaat knap dat je er aan begonnen bent (al heb jij dat gevoel dus misschien helemaal niet). Ziet er echt al heel goed uit!
@OhMyGosh Heel mooi subtiel zo, die achtergrond. Is het wat je er van verwacht had? Ben benieuwd naar hoe je de rest gaat maken!
Heeft iemand hier wel eens een achtergrond zwart gemaakt (evt met sterren oid)?
Hoe deed je dat dan?
- Met potlood
- Met stift
- Met verf
- Met pen
- Met een combinatie van bovenstaande
- Met iets anders, nl…
- nee, nooit gedaan
0 stemmers
Dank je! Ja ik ben er wel tevreden mee, heb eerst een beetje geoefend. Misschien dat ik nog een extra laagje doe later.
Het meest uitdagende moet nog komen dat zijn al die dieren die erin verwerkt zitten. Daar zie ik wel tegen op, maar we zien wel hoe het wordt.
echt super mooi, vind dit je mooiste tot nu toe!
Ik vind het niet storend/opvallend hoor dat je foto’s groot zijn
@DelilahBard @joveca @Mario @turbs
Allemaal heel verschillend maar allemaal heel erg mooi!
DeliahBard, je uiltjes zijn echt mega schattig en heel realistisch gekleurd!
Joveca, ik heb het al eerder gezegd maar dit is echt mijn favo plaat van jou! Heel kleurrijk.
Mario, je draak is echt heel tof aan het worden! Mooie kleur overgangen.
Turbs, tof hoe anders het is dan de meeste platen hier. En ik hou van je kleuren combinaties!
Ik vind het ook heel leuk hoe gezellig en actief het hier is! Iedereen is echt lief voor elkaar en we geven elkaar allemaal tips enzo. Voelt als een creatief vriendinnen groepje!
Zo, een klein beetje kunnen kleuren op mn nieuwe plaat. Vanavond ben ik vooral bezig geweest met het uitzoeken van mn potloden en het vullen van mijn nieuwe etui. Blij mee!
Ook deze probeer ik weer ‘realistisch’ te kleuren. Kost wel tijd om te researchen hoe de vogels er in het echt uit zien, maar dan hoef ik de kleuren niet helemaal zelf te verzinnen.
Ah thanks! Ik doe eigenlijk maar wat Ik kies een kleur waar ik zin in heb, heb een a4tje naast me liggen waar ik een streep op zet en begin met andere kleuren die in mijn ogen er bij passen streepjes er naast te zetten. Soms denk ik: haha what was I thinking? En andere keren: ja, mooi! Dan heb ik een aantal stiften liggen en begin daarmee aan een onderdeel van de kleurplaat. Als ik een extra kleur wil zet ik eerst weer streepjes naast de andere streepjes om te kijken of het past.
Hoe doen anderen dit?
@DikkeKip haha ja mijn kleurplaten en stiften vallen nogal buiten de boot en voelt ook super onprofessioneel/kinderlijk naast al die mooie tekeningen met potlood, maar ik heb plezier in het kleuren op deze manier. Bij die prachtige dingen die hier verschijnen zou ik niet weten waar te beginnen en mijn spanningsboog is te klein er voor denk ik. En dankje!
Ohhh ik vind het totaal niet kinderlijk!
Ik kan zelf niks met stiften en raak in paniek als ik er mee uit schiet
Vind het juist leuk dat er zo veel verschillende platen/technieken gedeeld worden!
Inderdaad leuk dat niet iedereen hetzelfde kleurt. Soms vind ik het leuk om verloopjes te proberen of kleuren te mengen, maar andere keren ben ik al blij als het zo goed als binnen de lijntjes is haha. Zo lang je het zelf maar leuk vind om te doen toch?
Jammer dat sommigen zichzelf zo naar beneden halen.
Het is toch geen wedstrijd.
Ik heb ook wel eens met stiften gekleurd, maar dat vond ik niet fijn.
Dat betekent niet dat ik met stift ingekleurde platen niet mooi vind. Integendeel, ik vind ze juist prachtig.
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en hebben we verschillende voorkeuren. Dat maakt het hier juist zo leuk.
Daarnaast gaat het om het plezier hebben in kleuren. Op welke manier dan ook.
Veel plezier met kleuren.