Dank je! Ja ik ben er wel tevreden mee, heb eerst een beetje geoefend. Misschien dat ik nog een extra laagje doe later.
Het meest uitdagende moet nog komen dat zijn al die dieren die erin verwerkt zitten. Daar zie ik wel tegen op, maar we zien wel hoe het wordt.
echt super mooi, vind dit je mooiste tot nu toe!
Ik vind het niet storend/opvallend hoor dat je foto’s groot zijn
@DelilahBard @joveca @Mario @turbs
Allemaal heel verschillend maar allemaal heel erg mooi!
DeliahBard, je uiltjes zijn echt mega schattig en heel realistisch gekleurd!
Joveca, ik heb het al eerder gezegd maar dit is echt mijn favo plaat van jou! Heel kleurrijk.
Mario, je draak is echt heel tof aan het worden! Mooie kleur overgangen.
Turbs, tof hoe anders het is dan de meeste platen hier. En ik hou van je kleuren combinaties!
Ik vind het ook heel leuk hoe gezellig en actief het hier is! Iedereen is echt lief voor elkaar en we geven elkaar allemaal tips enzo. Voelt als een creatief vriendinnen groepje! 
Zo, een klein beetje kunnen kleuren op mn nieuwe plaat. Vanavond ben ik vooral bezig geweest met het uitzoeken van mn potloden en het vullen van mijn nieuwe etui. Blij mee!
Ook deze probeer ik weer ‘realistisch’ te kleuren. Kost wel tijd om te researchen hoe de vogels er in het echt uit zien, maar dan hoef ik de kleuren niet helemaal zelf te verzinnen. 
Ah thanks! Ik doe eigenlijk maar wat
Ik kies een kleur waar ik zin in heb, heb een a4tje naast me liggen waar ik een streep op zet en begin met andere kleuren die in mijn ogen er bij passen streepjes er naast te zetten. Soms denk ik: haha what was I thinking? En andere keren: ja, mooi! Dan heb ik een aantal stiften liggen en begin daarmee aan een onderdeel van de kleurplaat. Als ik een extra kleur wil zet ik eerst weer streepjes naast de andere streepjes om te kijken of het past.
Hoe doen anderen dit?
@DikkeKip haha ja mijn kleurplaten en stiften vallen nogal buiten de boot en voelt ook super onprofessioneel/kinderlijk naast al die mooie tekeningen met potlood, maar ik heb plezier in het kleuren op deze manier. Bij die prachtige dingen die hier verschijnen zou ik niet weten waar te beginnen en mijn spanningsboog is te klein er voor denk ik. En dankje! 
Ohhh ik vind het totaal niet kinderlijk!
Ik kan zelf niks met stiften en raak in paniek als ik er mee uit schiet 
Vind het juist leuk dat er zo veel verschillende platen/technieken gedeeld worden!
Inderdaad leuk dat niet iedereen hetzelfde kleurt. Soms vind ik het leuk om verloopjes te proberen of kleuren te mengen, maar andere keren ben ik al blij als het zo goed als binnen de lijntjes is haha. Zo lang je het zelf maar leuk vind om te doen toch? 
Jammer dat sommigen zichzelf zo naar beneden halen.
Het is toch geen wedstrijd.
Ik heb ook wel eens met stiften gekleurd, maar dat vond ik niet fijn.
Dat betekent niet dat ik met stift ingekleurde platen niet mooi vind. Integendeel, ik vind ze juist prachtig.
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en hebben we verschillende voorkeuren. Dat maakt het hier juist zo leuk.
Daarnaast gaat het om het plezier hebben in kleuren. Op welke manier dan ook.
Veel plezier met kleuren.
Weer een stukje verder!
Ik vind het ook leuk om zoveel verschillende stijlen te zien en laat me ook vaak inspireren!
Ik vind het erg lastig om kleur overgangen te maken. Hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie een of meerdere potloden? Kleur je dan een gedeelte harder? Maak je laagjes van verschillende kleuren?
Ook weer aan een nieuwe plaat begonnen.
@DikkeKip ik vind het met verschillende potloden mooier worden, en dan doe ik nog niet eens erg mijn best om echt te blenden ofzo. Hier details
Voor kleurovergangen gebruik ik meerdere kleuren. Ik begin met de donkerste en dan steeds lichter. Steeds een stukje over elkaar heen. Met de lichtste kleur ga ik over alles en het laatste stukje.
Gewoon proberen wat voor jou de beste methode is.
Idd met laagjes, sommige lichter en dan harder kleuren om het donkerder te maken.
Edit: en wat @pastelzwart zegt, als er al donkere streepjes staan dan kun je die extra kleur geven.
Wauw! Mooi!!
@joveca @pastelzwart @Mimir @OhMyGosh dank voor alle tips, hier kan ik zeker wat mee! 
Ik heb nog een action boek met wat grote bloemen, denk dat ik het daarin ga oefenen. Dan verpest ik niet gelijk mijn mooiste platen
Ik ben al best ver met mijn schoenen. De achtergrond inkleuren gaat ook steeds beter. Ik zou morgen even een foto delen.
Ik ben met een nieuwe plaat bezig, maar ik baaaaal want tijdens het kleuren van de roze bloemen kwam ik er achter dat het twee ‘soorten’ zijn en die had ik dan anders willen kleuren, maar helaas niets meer aan te doen. Vind de boomstam gelukkig wel mooi gelukt😃
Nou, ik moest echt even drie keer kijken voor ik het verschil zag tussen die bloemen. Snap echt dat je daar tijdens het kleuren overheen hebt gekeken. Denk dus ook niet dat het opvalt als hij af is. Wat wordt het mooi! En die stam is zeker goed gelukt zeg!
Heel mooi die lichtere stukken in de stam!
Ik was net bij mijn ouders en vertelde dat ik nu veel kleur. Mijn vader heeft blijkbaar ooit een kleurboek gekocht en ik mocht hem hebben, heb de naam van de tekenaar hier wel eens gezien dacht ik. Blij mee!
En hij was zelf ooit eens begonnen haha, zo schattig:
Whoehoe hij is eindelijk af! Vind de kleuren combinaties niet heel erg geslaagd dus ik had op een gegeven moment echt weinig zin om hem af te maken. Nu hij af is, vind ik het wel een leuke plaat geworden 
Ik heb ook geoefend met kleur overlopen, nogmaals dank voor al jullie goede tips! Ik zou wat details (en het kleur overloop) in een spoiler plaatsen.