Kleuren voor volwassenen

Weer een stukje verder!
Ik vind het ook leuk om zoveel verschillende stijlen te zien en laat me ook vaak inspireren!

12 likes

Ik vind het erg lastig om kleur overgangen te maken. Hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie een of meerdere potloden? Kleur je dan een gedeelte harder? Maak je laagjes van verschillende kleuren?

Ook weer aan een nieuwe plaat begonnen.

@DikkeKip ik vind het met verschillende potloden mooier worden, en dan doe ik nog niet eens erg mijn best om echt te blenden ofzo. Hier details

10 likes

Voor kleurovergangen gebruik ik meerdere kleuren. Ik begin met de donkerste en dan steeds lichter. Steeds een stukje over elkaar heen. Met de lichtste kleur ga ik over alles en het laatste stukje.
Gewoon proberen wat voor jou de beste methode is.

4 likes

Idd met laagjes, sommige lichter en dan harder kleuren om het donkerder te maken.

Edit: en wat @pastelzwart zegt, als er al donkere streepjes staan dan kun je die extra kleur geven.

1 like

Wauw! Mooi!!

@joveca @pastelzwart @Mimir @OhMyGosh dank voor alle tips, hier kan ik zeker wat mee! :heart:
Ik heb nog een action boek met wat grote bloemen, denk dat ik het daarin ga oefenen. Dan verpest ik niet gelijk mijn mooiste platen :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik ben al best ver met mijn schoenen. De achtergrond inkleuren gaat ook steeds beter. Ik zou morgen even een foto delen.

3 likes

Ik ben met een nieuwe plaat bezig, maar ik baaaaal want tijdens het kleuren van de roze bloemen kwam ik er achter dat het twee ‘soorten’ zijn en die had ik dan anders willen kleuren, maar helaas niets meer aan te doen. Vind de boomstam gelukkig wel mooi gelukt😃

10 likes

Nou, ik moest echt even drie keer kijken voor ik het verschil zag tussen die bloemen. Snap echt dat je daar tijdens het kleuren overheen hebt gekeken. Denk dus ook niet dat het opvalt als hij af is. Wat wordt het mooi! En die stam is zeker goed gelukt zeg!

Heel mooi die lichtere stukken in de stam!

1 like

Ik was net bij mijn ouders en vertelde dat ik nu veel kleur. Mijn vader heeft blijkbaar ooit een kleurboek gekocht en ik mocht hem hebben, heb de naam van de tekenaar hier wel eens gezien dacht ik. Blij mee!

En hij was zelf ooit eens begonnen haha, zo schattig:

18 likes

Whoehoe hij is eindelijk af! Vind de kleuren combinaties niet heel erg geslaagd dus ik had op een gegeven moment echt weinig zin om hem af te maken. Nu hij af is, vind ik het wel een leuke plaat geworden :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik heb ook geoefend met kleur overlopen, nogmaals dank voor al jullie goede tips! Ik zou wat details (en het kleur overloop) in een spoiler plaatsen.

Samenvatting

12 likes

Wbt het mengen/blenden/laten overlopen van kleuren… Misschien als aanvulling nog: als het over wat grotere oppervlakten gaat, vul ik vaak eerst alles licht (druk zacht op potlood) in met een basiskleur. Daaroverheen werk ik met verschillende kleuren om diepte te creëeren. Vooral tinten die vergelijkbaar of donkerder zijn, of een klein beetje lichter. Als ik een vlak echt heel licht of wit wil houden, begin ik vaak met die lichte kleur en druk ik ook vrij hard op het potlood.
Sowieso werk ik uiteindelijk door tot ik al het wit van het blad gevuld heb, en er eigenlijk geen pigment meer op het papier terecht komt als ik er overheen ga. Als je dan goed naar het papier kijkt zie je echt geen witte vlekjes meer er tussenin. Het potlood glimt dan vaak een beetje.

Hier een foto van de onderlaag in het groen en een foto van de andere vogel helemaal ingekleurd.

17 likes

Wat een vrolijke plaat!

2 likes

Ik blijf maar likes uitdelen hier, alles is zo mooi!

Deze heb ik vanochtend afgemaakt.

19 likes

:heart_eyes: erg mooi

1 like

Dit deel is nu af. Nu bedenken hoe ik de planeet ga doen.

19 likes

De plaat is eindelijk af! Baal wel dat de huid zo vlekkerig geworden is door de stift

11 likes

Bedankt voor je tip!

1 like

Oooh ik ga ook eens met krijt proberen, je achtergrond ziet er zo mooi soft uit

1 like

Ja dat werkt echt heel goed!

1 like