Kleuren voor volwassenen

Wbt het mengen/blenden/laten overlopen van kleuren… Misschien als aanvulling nog: als het over wat grotere oppervlakten gaat, vul ik vaak eerst alles licht (druk zacht op potlood) in met een basiskleur. Daaroverheen werk ik met verschillende kleuren om diepte te creëeren. Vooral tinten die vergelijkbaar of donkerder zijn, of een klein beetje lichter. Als ik een vlak echt heel licht of wit wil houden, begin ik vaak met die lichte kleur en druk ik ook vrij hard op het potlood.
Sowieso werk ik uiteindelijk door tot ik al het wit van het blad gevuld heb, en er eigenlijk geen pigment meer op het papier terecht komt als ik er overheen ga. Als je dan goed naar het papier kijkt zie je echt geen witte vlekjes meer er tussenin. Het potlood glimt dan vaak een beetje.

Hier een foto van de onderlaag in het groen en een foto van de andere vogel helemaal ingekleurd.

17 likes

Wat een vrolijke plaat!

2 likes

Ik blijf maar likes uitdelen hier, alles is zo mooi!

Deze heb ik vanochtend afgemaakt.

19 likes

:heart_eyes: erg mooi

1 like

Dit deel is nu af. Nu bedenken hoe ik de planeet ga doen.

19 likes

De plaat is eindelijk af! Baal wel dat de huid zo vlekkerig geworden is door de stift

11 likes

Bedankt voor je tip!

1 like

Oooh ik ga ook eens met krijt proberen, je achtergrond ziet er zo mooi soft uit

1 like

Ja dat werkt echt heel goed!

1 like

Ja en nu durf ik niet meer verder. Nu moet ik weer nadenken over de kleuren en ben ik bang dat ik totaal mislukte keuzes ga maken.

12 likes

Wow, ben ik even niet geweest en zie ik nu dat er alweer heel veel gekleurd is. Ik ga niet iedereen apart noemen. Maar wat zijn er weer prachtige platen gekleurd.
Ik trek me even een paar dagen terug. Ben een lang weekend in Limburg.
Wel m’n kleurspullen bij me, maar of het er van komt. Ik zie wel.
Veel kleurplezier.

12 likes

Veel plezier daar!

Lees al een tijdje mee en helemaal geïnspireerd door jullie. Had al potloden de stabilo aquarel potloden en gister dit boek gekocht bij de kruidvat om te oefenen!

Jullie maken echt hele mooie platen!

6 likes

Heel mooi! Welke potloden/overige materialen raad je aan? Ik krijg zelf nooit zo’n mooi resultaat.

Die heb ik laatst ook zien liggen, ik heb een andere variant. Leuke boeken!

Haha, dat heb ik dus altijd als ik aan een nieuw stukje begin :joy: ben je er inmiddels al uit?

Als je heel ver terug scrolt kom je veel tegen over potloden die iedereen gebruikt.
Ik gebruik de Polychromos kleurpotloden van Faber Castell en potloden van Prismacolor. Voor de achtergrond gebruik ik meestal pastelkrijt.

1 like

Hij is af!

30 likes

Wauw :star_struck:

1 like

Ik zag het later inderdaad! Maar alsnog bedankt voor je antwoord.

Ik gebruik nu zelf stiften, maar daar wordt het resultaat niet altijd even mooi van…