Kleuren voor volwassenen

Hier in de kringloop zag ik heel veel kleurboeken voor volwassenen liggen, ongebruikt! Miss een tip voor sommige om daar ook eens te kijken.

1 like

Supermooi!

1 like

Dankjewel!

ik knip meestal die “haartjes” er af, maar als dat niet werkt is de stift gewoon versleten misschien :frown:

1 like

Ik ga het proberen. De stift is niet oud maar het zijn (nep) brush pens waardoor ik ze denk gewoon te hard heb ingedrukt in de hoop brush letters te kunnen maken

Dit zijn er nog enkele recente.

Omdat ik niet weet hoe groot het gaat zijn, met deze foto’s.

Dit was mijn eerste keer met ecoline. Leuk maar teveel gedoe.


Deze is nog leuker geworden dan ik dacht.

Kleurkeuze was iets minder.

Een favoriet.

:upside_down_face:

Kleuren is echt zo rustgevend. Maar figuren tekenen vind ik ook heel leuk (à la zentangle).

9 likes

Ik gebruik ecoline brush pens (ik zie dat dit er niet bijstaat). Dus het is wrs nog anders dan de ecoline potjes. Maar je kan daar vanalles mee doen. Ik ben wel geen expert. :yum:

  • Je kan er mee handletteren,
  • je kan er mee kleuren/schilderen.
  • Je kan kleuren mengen voor een mooie transitie. Bvb van groen naar geel laten gaan. Je brengt dan wat van de ene kleur op de tip van de andere kleur. Dit is leuk voor handlettering of om iets in te kleuren.
  • Je kan ook water op de tip van de pen doen, waar door de kleur lichter wordt en dan terug donkerder, hoe langer je het gebruikt.
  • je kan ook wat strepen op een harde ondergrond doen (glas of plastic), wat water er opdruppelen en dan op papier stempelen. Geeft leuk effect.
  • heb je ergens teveel inkt gebruikt, kan je het met water nog weg weghalen.

In deze video worden er 8 manieren gegeven.

2 likes

Weer twee gemaakt dit weekend

Hoe kiezen jullie trouwens je volgende kleurplaten uit? Beginnen jullie op de 1e pagina, dan de 2e etc of …?

10 likes

Mooi! Waar kleur je mee?

Ik kies altijd willekeurig wat uit. Soms wil ik wel kleuren, maar heb ik geen zin in een ingewikkelde en kies ik iets makkelijks uit.

1 like

@cappuccino Ik kies ze uit op een redelijk random wijze, namelijk waar ik zin in heb!

Heb vandaag deze gekocht! Hij is eenzijdig bedrukt en heeft de illustraties op een witte en zwarte achtergrond, en het papier is lekker dik.

2 likes

Deze zijn met de brush pens van Flying Tiger gehaald (plaatje van internet, ben nu niet thuis)

2 likes

Dank je! Ga snel even langs. Had ook mijn kleurboekje en kleurpotloden daar gekocht

Hoop dat ze ze nog hebben, heb ze een jaar geleden ongeveer gekocht daar

Heel mooi ! Ik vind de kleurencombinatie leuk .

Zoals @marsepein en @Andreya , kies ik ook de kleurplaten willekeurig en waar ik zin in heb.

1 like

Deze ziet er leuk uit, heb je deze in een winkel gekocht of online? Ga morgen op vakantie dus online bestellen gaat niet meer lukken.

1 like

Ik had een leuk kleurboek gehaald bij action. De eerste tekening die ik wil inkleuren daar zit een fout in. Als in in de kleurplaat. En dat vind ik dus erg irritant.

3 likes

Dat is ook heel irritant. Ik heb zo ook een kleurplaat gevonden, in een duurder boek. Of ik zie het echt over het hoofd.

3 likes

Ik heb deze in een Bruna gekocht (wel in een grote, die in Zaandam!

1 like

Waar heb je dit kleurboek gekocht?

Ik ben naar de Action geweest, volgens mij niet hetzelfde boek als @Hectometer maar ze hadden niet zoveel verschillende

2 likes