@MACdonalds heel erg mooi zeg! Vooral het kleur verloop in de vin, vind ik erg tof gedaan!
@Alva bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dan ga ik gewoon voor een klein setje Prismacolors als kadotje aan mezelf. Van de polychromos heb ik ik er vorig jaar 24 gekocht. Die vind ik ook prachtig!
En de aanvullingen op jouw plaat zijn ook mooi! Vind jouw water echt prachtig, ondanks dat je het zelf moeilijk vindt. Is niet te zien in ieder geval!
Mooi! Vooral die rechts boven en die ernaast zijn m’n favoriet! Gebruik je ze ook als boekenlegger?
Pff, nu kan ik natuurlijk weer niet kiezen welke Prismacolor kleuren in wil. Zijn er ook best een aantal uitverkocht. Heb jij nog wijze raad @Alva? Meest gebruikte misschien?
Ik heb van een meerdere merken een colorless blender in m’n mandje zitten. Die wil ik proberen. Ook wil ik nog een goede wit en zwart, maar die zijn van Prismacolor uitverkocht
Waarom begin je niet met een doosje met 12 kleurpotloden. Dan heb je van verschillende kleuren een potlood + een zwarte en een witte.
Ik heb mijn potloden bij Everycolor besteld. Ik zie nu dat de losse potloden al 10 cent duurde zijn geworden sinds vorige week. Kosten nu €2,39
Een doosje met 12 potloden kost daar nu €22,50
Dat is echt goedkoop.
Mijn colorless blender gebruik ik bijna niet meer sinds ik met prismacolor kleur.
Wat ik wel gebruik is een gumpotlood (van Faber Castell) ideaal voor kleine foutjes.
Dankje, ja ik gebruik ze ook!
Ja je hebt helemaal gelijk! Bedankt voor het meedenken! Ik was moeilijk aan het doen bij een andere webshop, waar ze individueel iets goedkoper zijn maar er veel uitverkocht waren, ook de sets. Dus nu m’n winkelmandje gevuld bij de webshop die jij noemt. Het gumpotlood ga ik zeker mee bestellen. Nu nog ever verder neuzen wat ze nog meer voor leuks hebben
Ik ben vandaag een klein beetje verder gekomen. Zie hier de tussenstand:
De foto is gemaakt onder een daglichtlamp, dus niet zo mooi als in echt licht.
Dit is mijn resultaat van vandaag, of eigenlijk vanmorgen. Vanmiddag geen tijd gehad.
Die van jullie @DelilahBard en @MACdonalds worden wel erg mooi. Echt leuk om te zien hoe iemand anders dezelfde plaat inkleurt.
Ik word er helemaal enthousiast van.
Ik ben benieuwd hoe de kleurpotloden je bevallen.
Haha echt leuk om de verschillen te zien ja! Maar ook leuk om te zien dat er ook wel veel overeenkomsten zijn. Ik gebruik ook vaak die combinatie zoals jij in de oranje karpers hebt en ik heb de kwal ook in dezelfde kleurencombinatie (maar goed ik heb zelfs een kwal op m’n arm getatoeëerd in die kleuren dus ja).
Oranjetinten doen het altijd goed.
Iemand hier die ook Project Rembrandt kijkt?
Ik hoorde net dat ze ook weekopdrachten voor thuis op de site zetten. Deze week is het ‘je eigen hand’.
Ik heb een poging gedaan, ruwe schets
Wow, wat knap en mooi gedaan.
Edith: ik kijk het ook.
Ik kijk het! Mooie hand!
Ik heb deze af! Ik heb de polychromos potloden, soft pastels voor lucht/water/wolken en Posca stiften voor enige highlights gebruikt.
Ik ga nu verder met deze
Jeetje, wat ga je hard! Heel tof geworden zeg! Het kleurverloop van de achtergrond vind ik ook erg geslaagd Veel plezier met je volgende plaat!
Thx! Kon eerst heel lang nadenken over kleuren en hoe iets “hoort” en sinds ik dat los heb gelaten kleur ik een stuk sneller en meer ontspannen.
Achtergrond doe ik door een beetje van de krijtjes te schaven met een mesje en dan met een watten schijfje op de plaat te vegen. Werkt super goed.
Heel erg mooi geworden.
Klaaarrrrr!
Ik wist niet zo goed wat ik met de achtergrond wilde omdat geen enkele kleur mooi contrasteerde met de gebruikte kleuren. Dus heb maar een soort lichte zonsondergang gemaakt haha
Zo dat is lang niet slecht! Terwijl handen zo moeilijk zijn.