Kleuren voor volwassenen

Ik was eerlijk gezegd ook wel verbaasd :grimacing:
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nu niet meer aan durf te zitten haha, om het bijvoorbeeld in te kleuren of iid… Dus wat dat betreft echt een leek.

3 likes

Gisteravond afgemaakt.
Achtergrond blijft moeilijk.

14 likes

Supermooi geworden.
Ik vind je achtergrond ook mooi, zo.
Blijft voor mij altijd een probleem, die achtergrond naar mijn zin te krijgen.

Achtergrond vind ik het allerlastigste van een kleurplaat haha! Moeilijk kleuren kiezen, vaak ben je eigenlijk al een beetje klaar met een plaat in je hoofd en wil je de achtergrond snel snel afmaken. Maar ondertussen bepaalt de achtergrond echt je hele kleurplaat

1 like

Een daglichtlamp is ideaal. Daar heb ik zoveel plezier van.

2 likes

Dat water is mooi!

1 like

Wow heel mooi. Hoe heb je die achtergond gedaan?

Word altijd heel blij van de tekeningen die worden gedeeld. Ik wil ook heel graag weer, maar moet er echt tijd voor gaan maken.

1 like

Dank je. :blush:
De achtergrond doe ik net als @Rainbow .
Met een mesje schraap ik een beetje van een krijtje en wrijf dat uit met een wattenstaafje voor kleine plekjes en een make-up watje voor de grote stukken.

2 likes

Die vissen zijn echt beide mooi geworden!
Ik kan ondertussen geen groen meer zien :sweat_smile:

24 likes

Mooi geworden!!

3 likes

Waaaauw. Is dat met potlood of pastels gedaan? Echt heel mooi. Ik kan nooit zo mooi egaal kleuren met kleurpotlood, ik heb het ‘bekende’ blik van Bruynzeel maar toch heb ik altijd strepen :frowning:

3 likes

Ik snap ook niet hoe iedereen hier zo mooi egaal kleurt

2 likes

Ahh thx! Ik heb de polychromos potloden van Faber Castell. Die zijn volgens mij op olie basis, dus blenden heel mooi en makkelijk. Zijn wel prijziger als bijvoorbeeld bruynzeel maar ik vind het het waard. Had eerst een blik van 36 stuks en inmiddels flink uitgebreid door ze los erbij te kopen. De achtergrond doe ik met pastels op een watten schijfjes uitvegen (maar dat gaat de ene keer ook beter als de andere hoor).

1 like

Prachtig.

2 likes

Die zie ik vaak als tip ja, maar die van bruynzeel werden toen ook als tip gegeven dus ik ben wat bang dat het misschien toch gewoon aan mijn onvermogen ligt en dat ik dan het geld uitgeef en het alsnog prut is. Het hoeft echt niet allemaal perfect te zijn, maar die vele strepen houden me tegen om opnieuw te beginnen kleuren omdat het resultaat dan eigenlijk altijd tegenvalt.

2 likes

Als je vaker kleurt gaat het steeds beter.
Een paar tips.
Niet te hard drukken met je potlood. Liever eerst dun inkleuren en er daarna weer lichtjes overheengaan met dezelfde kleur of met een andere tint. Ik doe dit soms wel 3-4 keer.
Wat ook wel eens helpt is in kleine rondjes kleuren ipv in strepen. Deze laatste tip kreeg ik ooit van mijn tekenleraar op de middelbare school.
Ik heb zelf geen Bruynzeelpotloden, maar heb begrepen dat die wel goed kleuren.
Zelf gebruik ik Poychromos van Faber Castell en Prismacolor premier potloden. Ik vind de laatste heerlijk kleuren, maar daar zijn de meningen ook verdeeld over. Is toch iets persoonlijke.

2 likes

Aww, bedankt voor je uitgebreide bericht met tips. Ik ga het zeker proberen en als ik dan nog steeds niet tevreden ben (en toch nog wil kleuren) ga ik misschien toch eens investeren in betere potloden :slight_smile:

1 like

Ik zie op youtube toch meer mensen kleuren met prismacolor als ik een tutorial kijk. Ik ben benieuwd, welke potloden vinden jullie fijner?

• Polychromos
  • Prismacolor premier

0 stemmers

Ik heb wel gestemd maar nooit met de prismacolors gewerkt. Dus niet objectief :sweat_smile:. Heb voordat ik de polychromos kocht wel soort vergelijkend waren onderzoek gedaan online maar geloof niet dat er super veel verschil in zit.

1 like

Ik heb ze alle twee, maar zit echt wel verschil in.
Beide merken kleuren fijn, maar ik vind prismacolor het fijnst. De kleuren zijn ook intenser.

2 likes