Kleuren voor volwassenen

:rofl: inderdaad … heerlijke tijden.

Ik had zo’n slaapkamerlamp en ik geloof ook een bijpassend bedlampje. Vond ik echt geweldig

1 like

huidskleur en schaduwen inkleuren - ik vind het nog erg lastig
iemand tips?

5 likes

Weer eens m’n kleurboek erbij gepakt :smiling_face_with_three_hearts:
Nog een beetje aan het oefenen met schaduw en diepgang in het kleuren.

10 likes

Eindelijk weer een kleurplaat gekleurd. Dit keer heb ik stiften gebruikt en dat wordt helaas wat vlekkerig, maar ik vind het wel veel meer ontspannen kleuren dan met potlood. Dan wil ik heel precies werken en kleuren mengen. Ik ga nog wel wat extra kleuren bestellen, zodat ik iets meer opties heb.

21 likes

Heeft iemand tips voor het mengen van kleuren met potlood? het ziet er bij mij altijd zo lelijk uit. En tips voor highlighten, qua producten ook?

Voor het goed laten overlopen van kleurpotloden zijn er een aantal dingen die kunnen helpen:

• dun/licht beginnen en in lagen werken
  • kleuren laten overlopen die dichter bij elkaar liggen, dus evt transitie kleuren gebruiken
  • doorgaan met lagen opbouwen tot het papier gevuld is, en geen pigment meer opneemt
  • werken met kwalitatief goede potloden (ook al zijn er goedkope potloden die het ook meer dan prima doen)
  • wellicht helpt het kijken van een YouTube filmpje je nog verder?

En wat bedoel je met highlighten? Dan doe je toch precies hetzelfde alleen werk je met lichte kleuren? Of begrijp ik iets niet goed? :grimacing:

3 likes

Heeft iemand hier een tip qua kleurpotloden? Die niet super duur zijn maar wel wat beter ziijn
Ik zou graag iets willen wat wat meer kleur afgeeft zonder heel hard te moeten drukken…
Heb nu zo’n bruynzeel blik met 45 kleuren maar krijg kramp ik mn hand om een beetje kleur te krijgen.
alles is zo flets.

Nu was ik natuurlijk zelf ook al aan het zoeken maar ik zie bedragen van 2 euro per potlood en dat vind ik toch wel een beetje duur voor een kleurboek. Ik ben geen tekenaar ik wil gewoon kleuren voor mijn ontspanning…

Ik gebruik zelf polychromos potloden. Daar hoef je niet hard op te drukken maar kan je in lichte laagjes heel veel kleur mee aanbrengen. Nadeel is dat ze inderdaad heel duur zijn.

Op YouTube kan je ook even zoeken naar Sarah Renae Clark. Zij heeft een video waarbij ze een heleboel potloden vergelijkt en ook wat goedkopere alternatieven adviseert. Weet alleen niet wat hier in Europa dan te krijgen is….

Succes met de zoektocht!

2 likes

Ga ik dat filmpje even opzoeken. Dankjewel.
Ik vind het niet erg om geld uit te geven aan een hobby maar ik weet hoe ik ben, na een paar weken heb ik geen zin meer of weer wat anders in mn hoofd. Dus hele dure potloden mag ik pas kopen als ik dit echt een tijdje zou gaan doen.

3 likes

Ik heb aquarelpotloden van Faber Castell, die geven goed kleur af, en is een wat zachtere potlood. Ik gebruik ze eigenlijk nooit als aquarel, alleen voor kleuren.

1 like

Jullie creaties zijn zo mooi! Heel mooi hoe jullie met kleuren werken. Ik speel een beetje vals misschien, want ik kleur altijd de kleurplaten waarbij de kleuren staan vastgelegd, maar alsnog heel satisfying :relieved:. Ik doe altijd de kleurboeken van disney, coloriage mysteres. Nu gaat mijn obsessie, want dat is het inmiddels, zover dat ik een app heb gedownload op mijn tablet. Zodat als ik een weekendje weg ga, of op vakantie ben, ik alsnog kan “kleuren”.

3 likes

Welke app? :innocent:

1 like

Zo te zien is het Procreate. Dikke aanrader!

3 likes

@GirlLikeThis ja klopt! Procreate

3 likes

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar ik vind deze potloden echt superfijn!

1 like

Top dankje deze zijn nog wel goed te betalen voor mij. Zal hier eens naar kijken, wil dan wel een iets groter kleurenpalet dus even bepalen welke versie ik dan koop. En je schijnt een speciale slijper nodig te hebben? Klopt dat.
Deze kwamen ook bij die lijst van @dootje

@Rainydays dankje dat is ook nog een optie.

2 likes

Ik heb een hele stapel kleurboeken maar vind het zoveel poespas en moeilijk met al die details om te kiezen welke kleur ik pak. Tip gehad om een ander soort kleurboek te proberen. Kwam ik deze tegen op Amazon en vind het zo lekker kinderachtig dat ik er blij mee ben.

Flashbacks naar Polly Pocket.
Nu bezig met deze kleurplaat in de stijl van Cinnamon roll uit Sanrio. En dan based op Animal Crossing meubels.

Beste 8€

8 likes

Door jouw bericht heb ik dat polly pocket boek ook gekocht, zo leuk!

Maar ook dit boek van Maria Tolle, en ik ben begonnen met alcohol markers ipv potloden wat ik eerst gebruikte. Gaat lekker snel haha maar ik moet er nog wel mee oefenen.

8 likes

O wauw dat ziet er mooi uit! Wat voor markers heb je gebruikt?

5 likes