Klussen in huis-topic

Wat een rare opmerking. Een cv moet je huis toch warm en aangenaam maken. Ik zou iemand anders inschakelen.

Het afvoerputje in het bad kan niet goed dicht, waardoor het bad best snel leegloopt als de stop erop zit. Nu gaan we de badkamer verbouwen dus ik wil niet te veel geld uitgeven, dus misschien heeft iemand een tip hiervoor om toch te zorgen dat water niet doorloopt?

4 likes

Is de stop niet gewoon te klein? Ik heb bij mijn bad en de wasbak een andere maat stop, wist niet eens dat daar verschillende maten in waren maar blijkbaar wel dus, misschien kun je een grotere kopen? Dacht ook dat je een soort zuignap hebt om over een afvoer te leggen die ervoor zorgt dat het water niet weg loopt, maar geen idee waar je die kunt kopen.

Wel handig om bij te zeggen wat voor stop het is :sweat_smile:

Het is dus zo’n rondje met een staaf die je in de afvoer doet en dan draai je aan een knop en zakt hij naar beneden. Dus niet zo’n zwarte stop.
Maar ik ga eens kijken of ik de juiste maat zwarte stop kan vinden, misschien werkt het wel. Of inderdaad eentje met extra rand.

2 likes

Oooh ja zo’n draaiding. Misschien is het gat waar die staaf in gaat verkalkt en past het niet meer goed?

1 like

Ik denk dat de stop te klein is en daardoor de schroefdraad van de stop het putje niet goed afsluit en het dopje het gat. Wij hebben precies het omgekeerde probleem met de stop in de wastafel: die is te groot waardoor we 'm heel los moeten draaien anders loopt water niet weg. Een rubberen stop is niet duur, misschien zou je dat kunnen proberen?

1 like

Heeft er iemand ervaring met nicotineaanslag van een houten kozijn verwijderen/verminderen? Toen ik hier kwam wonen had ik dat kozijn al moeten verven want geel maar had geen zin maar het is in de laatste 3 jaar door mezelf ook niet beter geworden. :sweat_smile:

Lees altijd wel dit bruut spul is, moet ik dit kopen? En gaat dan het verf onder de aanslag er dan ook niet af? Heb wel Dasty in huis maar dat helpt weinig tegen rookaanslag van jaren en jaren denk ik. Het hoeft niet eens allemaal weg maar als ik ergste laag maar eraf krijg, mijn woonkamer is sowieso niet meer mega wit door mezelf (en visite).

(En nee ik ga niet het kozijn schuren en verven haha, ben ook niet van plan hier nog mega lang te wonen. Maar dat is wel iets wat ik 3 jaar geleden had moeten doen toen het huis nog leeg was.)

1 like

Ik heb dit alleen gebruikt om de muren te ontvetten voor het verven. Volgens mij heeft het an sich niet heel veel effect.

3 likes

Dan zou ik eerder zo’n HG middeltje proberen. Maar is dat niet helemaal in de verf getrokken dan?

2 likes

Daar heb je ook wel een goed punt. :’) Geen idee eigenlijk. Ik dacht als binnenkort weer beetje warmer is ga ik het kozijn eens super goed schoonmaken (met iets maar wat?), ik had stille hoop dat er dan in ieder geval iets vanaf ging. Verwacht niet dat ze weer spierwit worden ofzo hoor haha.

Dit is wel echt specifiek om voor het verven te gebruiken, maakt het hout ook wat stroever, ik zou het niet doen.

Edit: ook geen Dasty gaan gebruiken, stript alle verf er af weet ik uit ervaring.

2 likes

Oh :cry: dan ga ik wel voor wat @Lula zei. Het kan vast sowieso geen kwaad om keertje goed schoon te maken, weet wel dat HG ook iets heeft tegen nicotineaanslag. Dan moet ik dat maar kopen! Bedankt. :slight_smile:

1 like

Maar eerlijk. Ben je voornemens binnen te blijven roken? Dan zou ik me de moeite besparen, zeker als het voor je er zelf kwam wonen ook al goor was. En al helemaal als het een huurwoning is.

6 likes

Hmm is ook wel weer zo. Maar ga het alsnog wel schoonmaken (kan nooit kwaad) maar veel moeite ga ik ook niet doen idd.

Ik vind ook wel beetje lame dat woningbouw het toen niet heeft laten verven want rest van de woonkamer (enz) hebben ze wel gedaan voor mij door de rookaanslag toen op de muren enz. :rofl: Maar ze hebben één kozijn niet gedaan, net de ergste. Gelukkig valt het met gordijnen dicht al bijna niet op. Volgens mij had de vorige bewoner echt nooit een raampje open tijdens het roken.

1 like

Dat ze het uberhaupt voor jou geverfd hebben heb je dan al heel veel geluk mee hoor, is heel gebruikelijk dat de nieuwe bewoners het gewoon zelf moeten doen.

Daarbij, jij rookt zelf toch ook binnen? Een raampje open gaat echt nauwelijks verschil maken hoor.

2 likes

Ik heb ooit in een huis waar veel was gerookt een deur grotendeels schoon gekregen met Blue wonder.
Wanneer ik dat opspoot moest ik daarna wel met een spons/doek eroverheen want anders zag je (schone! ) strepen.

2 likes

Hoorde van vrienden dat het bij hun ook niet zo warm wordt boven doordat ze vloerverwarming hebben, ondanks de extra grote ketel. Ik heb er verder nul verstand van, maar de vloerverwarming kan misschien wel de oorzaak zijn

1 like

Bij een gebrek aan een verbouwtopic: hoe vind je een goede interieurontwerper/architect? We willen graag onze keuken verbouwen (incl muur vervangen door stalen raam) maar kom er echt niet uit… Had een constructeur bericht maar hij ontwerpt weer niet, de aannemer wil eerst het plan op papier zien voordat hij offerte kan maken blala. Ik zoek eigenlijk gewoon een Bob Sikkes😭 Iemand die alles doet.

5 likes

Ik kan het je niet aanraden. Ik huur sinds kort een flatje wat gigantisch smerig werd opgeleverd, en al het gele vet, aanslag en rook was niet weg te krijgen met dat spul.

1 like

Inmiddels heb ik de badkamer toch aangepakt met tegelverf. Ik zal in de spoiler een before en after zetten.

78 likes

Wauw, wat mooi fris!

1 like