Mijn motto is altijd dat het niet heel veel uitmaakt welke waar in gaat, tenzij er een aardleksnoer (die groen/gele) is, dus ik zou gewoon proberen en als de lamp het doet dan zit het goed, zo niet dan wissel je ze weer om.
M’n man denkt dat het L van line is en N van neutral en dat bruin in L moet en zwart in N. Je kunt ook even kijken met een spanningsmeter op welke (rest)spanning staat. Die moet in de L. Voor de werking zou het verder niet uit moeten maken omdat de spanning een rondje maakt.
Ging hier laatst nog over het schilderen van tegels, kun je vast terugvinden met de zoekfunctie.
Ik zeg alleen maar: niet aan beginnen 🥲
Het werkt!! Thanks
Mijn vorige badkamer was geverfd met daarvoor ongeschikte verf: lelijk en blijft niet goed zitten. Daarna zelf geverfd met wel daarvoor geschikte verf: lelijk en blijft niet goed zitten . Misschien proberen de badkamer leuk aan te kleden? Ik zou me oprecht het geld en de moeite besparen de zaak te verven. Hoeveel tijd breng je nu ook echt ín die badkamer door?
Wat balen! Ik denk dat ik het wel ga proberen, heb lak in de sale kunnen bemachtigen dus ik ben er gelukkig niet heel veel aan kwijt.
Ik heb in het huis waar ik ben groot gebracht ook altijd een oude badkamer gehad. Mijn moeder had het budget niet voor vernieuwing en desondanks het altijd schoon was, zag het er niet zo uit vanwege de oude kleuren. Om deze reden wil ik dit niet nog eens meemaken. En vanwege achterstallig onderhoud ziet het er gewoon echt niet mooi uit in mijn nieuwe huis, vind dat zo’n afknapper, haha. Ik wil gewoon een mooi badkamertje. Als het niet mooi uit gaat pakken zal ik de tegels van dumawall een kans geven!
Doe het niet. Heb twee weken geleden een trapgat vol met glas gehad omdat het toch niet zo goed bleef plakken
We hebben dit in het huis van mijn vader gedaan. Hele dure lak gebruikt, geschikt voor warmwater etc. Alles volgens het boekje, maar een paar maanden later was het echt heel lelijk geworden, overal stukken eruit en bij de douche al helemaal. Was toen nog veel lelijker dan het al was, en je kan het er ook niet meer allemaal afhalen, je kan niet meer ‘terug’.
Ik kom weer eens het betonhaak-evangelie verkondigen. Volgens mij is dat het enige wat ik ooit doe in dit topic Maar als het is dat jullie niet zo veel willen boren, neem betonhaken. Veel steviger en goedkoper dan die plakdingen en je hoeft niet te boren. Ik weet alleen niet goed of je er echt zware schilderijen aan kunt ophangen (denk het wel als je 2 haken naast elkaar doet) maar er zijn sowieso verschillende formaten en sterktes.
Het is misschien wat meer groot onderhoud, maar heeft iemand hier wel eens een deurkozijn vervangen? Dus niet de deur maar echt het kozijn? Ik krijg echt absurde prijzen op offertes terwijl het kozijn zelf niet zo heel duur is, dus wil het eigenlijk wel zelf proberen
Ja wij hebben hier alle binnendeuren (dus ook kozijnen) zelf gedaan! We hadden een deurkit gekocht, waardoor je niks zelf moet infrezen maar enkel nog de breedte en lengte op maat moet maken. Ik vond het wel zoeken, zeker omdat het echt mooi waterpas moet zijn als je wil dat je deur niet openzwaait of toevalt, maar het is wel te doen! Minder dan 900 euro voor 9 binnendeuren (tubespaan, geen vol hout), kozijnen, scharnieren en deurlijsten, dus ik vond het het zelf uitzoeken waard
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar wist even niet waar ik het anders moet vragen. Ik zit op kamers op zolder en heb een eigen slaapkamer, woonkamer en grote badkamer. Bijna een studio, alleen mis ik echt een wc, aangezien ik hiervoor naar een andere verdieping moet en er 2 voordeuren zijn. Heeft iemand ervaring met een los toilet zonder afvoer te kopen (water toevoer is wel mogelijk)? Ik zit online te kijken, maar ben echt niet thuis in de kluswereld en kom er maar niet uit Mag best een paar honderd euro kosten!
Zonder afvoer kom je echt uit op zo’n campingwc, dat wil je denk ik echt niet. Die moet je dan zelf legen.
Maar in de badkamer kun je altijd een extra afvoer aanleggen. Zou een aantal aannemers bellen voor prijsopgaaf.
Kan je niet werken met zo’n sanibroyeur? Dat maalt je poep zodat het door een normale afvoer past
Maakt ook wel takkeveel geluid. En is duur.
Wow, eigenlijk een blender dus?
Iew😂
Hahaha gadverdamme
Wel wat nieuws geleerd vandaag want ik wist wel dat sanibroyeur bestond, maar niet wat het precies deed. Maar het is duidelijk nu. Snap ook wel dat ze dit niet visueel maken in hun reclames.
Volgens mij kwam in chateau meiland de gemalen schijt uit de douche omhoog hiermee. Gat ver damme. Dit is toch ook niet gebruikelijk in Nederland verder? Zou t niet aandurven hoor hahaha
hahaha gadverdamme, ik neem het terug