Jazeker! De ondergrond maakt niet uit. Het zorgt ervoor dat je langer over het rollen kunt doen waardoor je nat in nat kunt blijven rollen! De foto die @mercurysummer stuurt is overigens ook drogingsvertrager, het is denk ik het enige wat kan werken…
Ik zit midden in een renovatie en er komen steeds weer nieuwe dingen naar boven die heel prutserig gedaan zijn door de vorige eigenaar en zorgen voor veel meerkosten (zowel materiaal als arbeid). Ook een paar dingen die potentieel gevaarlijk waren geweest of op de lange termijn serieuze schade aan het huis op hadden kunnen leveren. Ik heb bij de aankoop een bouwtechnische keuring laten doen, maar deze zaken waarin hierin niet zichtbaar (veel elektriciteit / leidingwerk). De vorige eigenaar wist dit natuurlijk (want heeft dit zelf zo gemaakt) maar er is uiteraard met geen woord over gerept.
Het is niet het einde van de wereld en tbh ik had het huis ook gekocht als ik dit al geweten had. Maar het gaat nu toch al om duizenden euro’s aan meerwerk en wie weet wat er nog komt.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering voor wonen en vroeg me af of er een kans is op vergoeding van de meerkosten via deze verzekering. Heeft iemand daar ervaring mee?
@quarterlife ik tag jou even omdat ik me je verhalen herinner en denk dat het misschien een enigszins soortgelijke situatie is? Als je het vervelend vindt haal ik de tag weg .
Ik ga er dan vanuit dat je wilt proberen deze kosten van de oude eigenaar te krijgen/daarop te verhalen (want zij gaan die kosten niet betalen)? Denk dat je het best een antwoord hebt als je je rechtsbijstandsverzekering deze vraag stelt. Doorgaans weet je binnen een belletje of er wel of geen kans is.
Wat @Shaaar zegt. Daar heb je die verzekering voor! (Hopelijk heb je ‘m daarna nooit meer nodig) Volgens mij is het wel een vrij lastige kwestie maar je hebt iig een bouwtechnische keuring laten doen destijds, dat is in je voordeel. Niet geschoten altijd mis, succes.
Nee hoor niet vervelend dat je me tagged! Heel vervelend dat je hiermee te maken hebt. Bij ons was het soortgelijk en zijn er o.a. een aantal lekkages ontstaan door verkeerd aangelegd toilet en badkamer. Het is een appartement en een deel hiervan wordt vergoed via de vve omdat het om aansluitingen van de standleidingen en het dak ging. De badkamer en wc moeten we helemaal opnieuw aanleggen omdat het leidingwerk opnieuw moet en daar zijn we nu al een tijd mee bezig of hier een deel van vergoed gaat worden door de opstalverzekering. Wij hebben niets voor elkaar kunnen krijgen met de vorige bewoner in ieder geval en zij zegt nergens last van te hebben gehad. Maar elke situatie is natuurlijk anders (bij ons is het ook een heel lang verhaal waar het klein begon en elke keer nieuwe dingen zijn ontdekt en een deel van de lekkage niet gelokaliseerd kan worden dus dat maakt het heel ingewikkeld) dus zou zeker advies inwinnen. En dus misschien polis van je opstalverzekering checken?
Onze keuken is geleverd in het magazijn van de keukenbouwer en het is nog twee weken wachten op het keukenblad. Het gaat zo snel nu, zo spannend.
Oeeee leuk! Plaats je een foto van het eindresultaat?
Ja zal ik zeker doen, tenzij de keuken echt niet overeenkomt met dat van mijn gedachten.
Leuk!! Het zal vast prachtig worden!
Ik dacht net even een fotolijstje aan de muur te hangen, en even snel een spijkertje in de muur te slaan. Kom er dus niet doorheen Het is een binnenmuur, maar dieper dan een centimeter gaat de spijker er niet in. Iemand misschien tips?
Klopboor
Deze! Omdat een klopboor wel heel heftig is voor een klein lijstje…
Kleefspijker van tesa!
Ik heb een stukje plint in de keuken wat helemaal lelijk is geworden. Dit omdat de keukenhanddoekjes daarboven hangen en die plint dan toch nattig wordt.
Kan ik hier iets aan doen? Speciale verf ofzo? Als ik google op waterbestendige verf dan kom ik vooral uit op verf voor de badkamer
Misschien een laagje vernis?
Ja dit. Die hebben wij echt overal in huis hangen, echt een perfecte oplossing!
Overmorgen beginnen ze met het slopen van mijn huidige keuken. Ben zo in dubio of ik nu voor het plaatsen van de nieuwe keuken of na het plaatsen de laminaatvloer moet laten leggen.
Keukenzaak zegt, helemaal doorleggen of daarna en dan stukje door onder de plinten. Er bestaat natuurlijk een risico op schade en beetje bollen van de vloer als al het gewicht van de keuken er eenmaal op staat, daarom neig ik naar na (en dus niet helemaal doorleggen onder de keuken). Maar weet niet of ik wat anders over het hoofd zie.
Edit; ook heeel benieuwd naar jouw keuken @Daelyss!
Blijkbaar een veelgestelde vraag: DPG Media Privacy Gate
Ligt aan het type vloer dus. Wij hebben onze pvc vloer eerst laten leggen en daarna is de keuken geplaatst.
Volgens mij is het juist bij los gelegde vloeren beter, om het na te doen en niet de keuken erop te zetten. Met vastgeplakte vloeren is het beter om het helemaal te leggen. Maar los hiervan, erna leggen scheelt ook nog wat m2?
Wij hebben hetzelfde dilemma, de keukenzaak zegt keuken eerst omdat ze dan niks op de vloer hoeven te leggen ter bescherming. Wij hebben pvc, maar bij laminaat heb je ook kans op beschadiging bij lekkage als de vloer helemaal doorgelegd wordt. En het is makkelijker om de vloer te vervangen als je de keuken eerst laat plaatsen.
Degene die de vloer komt leggen zegt juist weer eerst de vloer want dan kun je hem makkelijk door leggen en dat is voor hem handiger.
Uiteindelijk wilden wij het risico niet lopen dat onze nieuwe vloer zou beschadigen, dus wij laten eerst de keuken plaatsen.
Edit: het scheelt bij ons zoals @TanteBetje zei ook zo’n 5m2 aan vloer die niet gelegd hoeft te worden, daarmee besparen we zo’n €300