Als het knopje omhoog staat, eronder met een moersleutel even aandraaien werkt hier
Ja zat ik dus ook te denken, maar ik twijfelde omdat het een trap is die we veel gebruiken. Ik dacht dus als ik eerst de ene helft helemaal doe en dan de andere helft, dan weet ik zeker dat we bijvoorbeeld ook de grondverf er niet af lopen zeg maar.
Ik zou zelf wel eerst alles in de grondverf zetten denk ik. Als het goed droog is kan dat wel tegen een stootje (ken mensen die al jaren alleen grondverf op de trap hebben zitten) en het zou ook zonde zijn als je grondverf op je vers gelakte treden morst toch? Of is het dezelfde kleur als de lak?
Volgens mij kan je het prima in één keer doen. Dus eerst hele trap in grondverf en daarna hele trap lakken. Zo deed de schilder het bij ons afgelopen jaar iig ook. En de verf die hij gebruikte (op waterbasis) was ook echt snel droog. Als hij het overdag schilderde, konden we er die avond gewoon weer met sokken op lopen.
Ik heb het vorig jaar ook zelf gedaan, en heb m wel eerst helemaal in de grondverf gezet, en daarna de treden om en om geschilderd. De grondverf was heel snel droog en zo kon ik beter zien of ik geen stukken mistte. Mijn trap ging van zwart naar wit.
Als je echte trapverf gebruikt is die relatief snel weer met sokken te belopen. Is vast wel een ochtend of middag omheen te plannen toch? Ik zou ook alles ineens doen, eerst grondverf en daarna alles ineens lakken.
Dankjewel!!
Ik ben hier maar mee begonnen en dat was meteen raak. Ik heb vanmorgen heerlijk warm gedoucht.
Thanks voor alle tips. Want ik heb zo’n vermoeden dat dit niet de laatste keer gaat zijn dat er iets stuk gaat in mijn badkamer dus ik weet nu in ieder geval aan welke oplossingen ik kan denken als het over de omstelknop gaat. (ook chill dat ik dit woord nu ken)
Fijn om te horen dat je het op kon lossen!!
Ik weet niet de ins en outs, maar weet wel dat het niet altijd te verhelpen is via isolatie in de muur. Het kan ook via de plafonds gaan en daar kan je volgens mij minder makkelijk iets aan doen.
Dat zou je evt van tevoren uit kunnen laten zoeken, zodat je werk straks iig niet voor niks is.
Hemnes!
Er bestaan geluidsabsorberende platen, wellicht is dat wat. Wij hebben een jaar geleden boven alles laten isoleren met PIR platen, dat was vooral voor temperatuur isolatie, maar heeft ook goed geholpen tegen herrie van buiten. Ik zou er een handyman naar laten kijken en je laten adviseren wat voor jullie situatie goed kan werken!
En van die dingen waarmee je muziek studio’s geluidsproof maakt? noppen schuim heet dat vlg mij
Kon je het niet later laten bezorgen? Dat kan ik Nederland vaak wel.
@Wonderland ik zou niet voor noppenschuim gaan, dat heeft amper isolatiewaarde. Dat is meer voor akoestiek in een ruimte dan dat het geluid binnen/buiten houdt. Gok dat een voorzetwand met isolatiemateriaal meer gaat opleveren voor jullie.
Wij hadden in een deel van de woning alleen een halfsteensmuur tussen ons huis en de buren. We konden echt letterlijk horen wat ze daar tegen elkaar zeiden. Of ja vooral tegen de kinderen en de kinderen onderling want dan praat je toch iets harder blijkbaar. In andere ruimtes hebben de buren zelf ook geïsoleerd aan hun kant en hoorde je soms alleen muziek of echt harde geluiden.
We hebben onze woning volledig verbouwd en toen ook een voorzetwand met akoestische rockwool tussen ons en de buren over de hele lengte geplaatst. Nu hoor je ze op het stuk waar zij niet geïsoleerd hebben wel minder goed maar nog steeds hoor je ze wel. Andere stukken van het huis horen we ze niet meer. Dus als je echt niks meer wilt horen is een simpele voorzetwand niet voldoende. Beste is als je buren ook wat doen.
Dankjewel!!
Ik ben ook op zoek naar nieuwe apparatuur. Hoe heb je die pricewatch ingesteld? Kijk je naar specifieke modellen of de hele productcategorie?
Misschien kun je aan die kant een kastenwand maken waar de buizen precies in vallen? Denk dat dat mooier is dan een koof om de buis maken.
Het lijkt op je foto alsof het heel erg uitsteekt, of is dat een vervorming? In de rechter bovenhoek van je bovenste foto.
Wij hebben buizen die een klein stukje van de muur kwamen geïsoleerd en vervolgens met dunne houten planken (mdf achtig) en koof gemaakt. Daarbij hebben we de hoeken verstek gezaagd zodat dat mooi op elkaar aansluit. Bij ons zat in die kamer al een hoge plint op de muur dus op de koof hebben we ook een plint gemaakt zodat het verschil minder opvalt. Koof hebben we met zijdeglans lak geverfd. Ik stuur je zo wel even foto’s. Was wel enkel verticaal en zie dat jullie ook nog een stuk horizontaal hebben. Zou daar dan misschien een soort inbouw van maken. Dus ook verticaal een koof en dan van het einde van de verticale kant weer horizontaal omhoog. Dan heb je een soort nisje waar je iets kan zetten. Of bv bed ervoor en dan is dat nisje een soort nachttafel plankje?