Klussen in huis-topic

Je kan het ook in frezen. Maar is denk ik wel een werkje.

Maar als je toch al gaat stucen.

Onze vorige woning werkte wij met koven, helemaal aan de vloer of alleen in de hoek. Zodat het een nieuwe hoek werd. Je went er wel aan maar wel minder mooi.

1 like

Dat zou ik ook doen. Vooral een kast, hoe meer opbergruimte hoe beter haha.

Soms zie je ook dat ze meegeverfd of juist opvallend zwart oid zijn gemaakt.

Op een gegeven moment vallen ze je ook niet meer op.

2 likes

Hoi!!

Ik heb een schilderwerk-ergernis. Hopelijk leest hier een goede schilder mee die mij van advies kan voorzien :smiley:

Ik heb mijn hal (behangen met structuurbehang) geschilderd en tot mijn grote ergernis zag ik na 2 lagen nog verticale banen. Na de 3e laag was het ook niet beter.
Achteraf (dom) heb ik me verdiept in schildertechnieken en ik vermoed dat ik niet goed ‘nat in nat’ heb gewerkt. Ik overweeg dus een 3e pot verf te kopen en dan wel goed ‘nat in nat’ te werken.

Gaat de 4e laag dit verhelpen of moet ik rekening houden met een ander trucje?

Foto’s ter indicatie van wat ik bedoel

Nat in nat rollen is altijd de oplossing voor strepen, alleen soms droogt de verf zo snel (of is het oppervlakte groot) waardoor het alsnog streperig wordt. Ik gebruik dan drogingsvertrager, die meng je door je verf heen waardoor het iets vloeibaarder wordt en minder snel droogt! Mijn vader gebruikt dit bijvoorbeeld altijd bij het schilderen van deuren, daar krijg je ook snel strepen op.

2 likes

Soms is de verf ook gewoon helemaal kut en kan je er gewoon niks aan doen

1 like

Dit heb ik ook en ik gebruik er zelfs een product voor + werk super snel, maar het blijft extreem zichtbaar :smiling_face_with_tear:

Ik meng dit door de verf:
owachem_owatrol_floetrol_drogingsvertrager_schildersbenodigdheden_vw_ow1003_2_2_1

Ben bang dat ik de muur nu zou moeten schuren omdat de structuur van de verfbanen zelfs met een flinke laag nieuwe verf zichtbaar blijft.

Nehhh dat wil ik niet geloven, daar was het ge duur voor.

@Stofdoek en @mercurysummer bedankt voor de tip! Zou dat op stuctuurbehang ook werken?

Dit is de enige muur waar het zo zichtbaar is… al mijn muren heb ik met lab-verf gedaan en alleen deze ziet er zo slecht uit. Ik denk dat het een ongelukkige combi van deze specifieke kleur met het strijklicht is :upside_down_face:

1 like

Jazeker! De ondergrond maakt niet uit. Het zorgt ervoor dat je langer over het rollen kunt doen waardoor je nat in nat kunt blijven rollen! De foto die @mercurysummer stuurt is overigens ook drogingsvertrager, het is denk ik het enige wat kan werken…

Ik zit midden in een renovatie en er komen steeds weer nieuwe dingen naar boven die heel prutserig gedaan zijn door de vorige eigenaar en zorgen voor veel meerkosten (zowel materiaal als arbeid). Ook een paar dingen die potentieel gevaarlijk waren geweest of op de lange termijn serieuze schade aan het huis op hadden kunnen leveren. Ik heb bij de aankoop een bouwtechnische keuring laten doen, maar deze zaken waarin hierin niet zichtbaar (veel elektriciteit / leidingwerk). De vorige eigenaar wist dit natuurlijk (want heeft dit zelf zo gemaakt) maar er is uiteraard met geen woord over gerept.

Het is niet het einde van de wereld en tbh ik had het huis ook gekocht als ik dit al geweten had. Maar het gaat nu toch al om duizenden euro’s aan meerwerk en wie weet wat er nog komt.

Ik heb een rechtsbijstandverzekering voor wonen en vroeg me af of er een kans is op vergoeding van de meerkosten via deze verzekering. Heeft iemand daar ervaring mee?

@quarterlife ik tag jou even omdat ik me je verhalen herinner en denk dat het misschien een enigszins soortgelijke situatie is? Als je het vervelend vindt haal ik de tag weg :blush:.

1 like

Ik ga er dan vanuit dat je wilt proberen deze kosten van de oude eigenaar te krijgen/daarop te verhalen (want zij gaan die kosten niet betalen)? Denk dat je het best een antwoord hebt als je je rechtsbijstandsverzekering deze vraag stelt. Doorgaans weet je binnen een belletje of er wel of geen kans is.

5 likes

Wat @Shaaar zegt. Daar heb je die verzekering voor! (Hopelijk heb je ‘m daarna nooit meer nodig) Volgens mij is het wel een vrij lastige kwestie maar je hebt iig een bouwtechnische keuring laten doen destijds, dat is in je voordeel. Niet geschoten altijd mis, succes.

1 like

Nee hoor niet vervelend dat je me tagged! Heel vervelend dat je hiermee te maken hebt. Bij ons was het soortgelijk en zijn er o.a. een aantal lekkages ontstaan door verkeerd aangelegd toilet en badkamer. Het is een appartement en een deel hiervan wordt vergoed via de vve omdat het om aansluitingen van de standleidingen en het dak ging. De badkamer en wc moeten we helemaal opnieuw aanleggen omdat het leidingwerk opnieuw moet en daar zijn we nu al een tijd mee bezig of hier een deel van vergoed gaat worden door de opstalverzekering. Wij hebben niets voor elkaar kunnen krijgen met de vorige bewoner in ieder geval en zij zegt nergens last van te hebben gehad. Maar elke situatie is natuurlijk anders (bij ons is het ook een heel lang verhaal waar het klein begon en elke keer nieuwe dingen zijn ontdekt en een deel van de lekkage niet gelokaliseerd kan worden dus dat maakt het heel ingewikkeld) dus zou zeker advies inwinnen. En dus misschien polis van je opstalverzekering checken?

1 like

Onze keuken is geleverd in het magazijn van de keukenbouwer en het is nog twee weken wachten op het keukenblad. Het gaat zo snel nu, zo spannend.

14 likes

Oeeee leuk! Plaats je een foto van het eindresultaat?

3 likes

Ja zal ik zeker doen, tenzij de keuken echt niet overeenkomt met dat van mijn gedachten.

2 likes

Leuk!! Het zal vast prachtig worden!

1 like

Ik dacht net even een fotolijstje aan de muur te hangen, en even snel een spijkertje in de muur te slaan. Kom er dus niet doorheen :expressionless: Het is een binnenmuur, maar dieper dan een centimeter gaat de spijker er niet in. Iemand misschien tips?

Klopboor :grimacing:

3 likes

Deze! Omdat een klopboor wel heel heftig is voor een klein lijstje…

3 likes

Kleefspijker van tesa!

6 likes