Als je zelf nergens verstand van hebt en niks kan en dus naar een badkamerwinkel gaat waar ze van a tot z alles voor je doen kun je ongeveer gaan starten bij 20k.
Dan slopen ze dus je huidige, verleggen evt wat leidingen, plaatsen de nieuwe, stuken de muren en plafond en tegelen. En dan kun je alles in die winkel ook uitzoeken qua tegels en sanitair. Dat is wel de makkelijkste meest ontzorgde manier van een badkamer kiezen.
Als je zelf wat kan of dingen zelf wil gaan regelen/organiseren kan het vast goedkoper.
Maar dan is er dus nog niks verbouwd of verplaatst qua muren en indeling van het huis zelf. Als je dat wil moet je echt veel meer gaan rekenen voor die verbouwingskosten.
Sterkte, verbouwen kan echt vreselijk stressvol zijn. Ik zal nooit vergeten dat ik op het eind jankend de zolder stond te schilderen en elke avond tijdens het opruimen van de zooi ruzie had met m’n vriend Hopelijk halen jullie de planning en kun je over een paar weken genieten van het eindresultaat
(En toch is verbouwen zoals bevallen want hoe hard ik ook riep dat ik nooit meer ging verbouwen, over 5 maanden beginnen we er toch weer aan)
Het eindresultaat is het enige wat leuk is aan verbouwen!
Je bent er bijna! Nog een weekje knallen! Hebben jullie iets leuks gepland daarna?
Verbouwen is echt k*t. Hopelijk trekt de aannemer nog bij en redden jullie het nog op tijd.
Douchebak is mooi geworden!
Heeft iemand ervaring met Annie Sloan verf?
Ahh! Kom maar door met die stress en verhalen hier! Verbouwen ís echt vreselijk. Hoevaak ik wel niet heb gedacht over bouwvakkers: als ik mijn baan zo zou doen als jullie (qua planning, communicatie, lompheid, en soms ook plain domheid) was ik al 1000x ontslagen. Ik hoop dat het heel mooi wordt en deze week alles soepeler verloopt! En dat je een indulge-momentje inplant voor jezelf zodra de vloer ligt (ook als de rest dan nog een hele/halve chaos is)
Haha ik zag hem net voorbij komen en wilde hem al naar je sturen.
Maar echt kut hè, ik hoop dat het allemaal een beetje goed komt. Sterkte. Nog een weekje tot de vloer komt toch?
Wat een upgrade vd badkamer meteen zeg!!
Ik ben echt een enorme leek met dit soort dingen maar ik wil dus de ontzettend lelijk geverfde deurplinten in ons huis ontdoen van de verf zodat het houtskleurige plinten worden. Heb geprobeerd ze te schuren maar dat werkt niet echt top dus ga morgen afbijt halen om de verf proberen te verwijderen. Maar daarna moet ik ze natuurlijk ook nog afwerken/bestendig maken. Moet ik daarvoor transparante lak gebruiken ofzo? Heeft iemand tips waar ik specifiek naar op zoek kan? Dank vast!
Ja, mijn moeder verft hele tijd dingen met Annie Sloan en ik heb het ook wel eens gebruikt
Vind je het fijne verf?
Ik heb er meerdere kasten mee geverfd!
Het werkt heel makkelijk omdat je zonder te schuren meteen kunt schilderen, handig voor ongeduldige mensen zoals ik. De kleuren vind ik ook heel mooi!
Je moet het wel goed afwerken met een beschermende waxlaag, anders is het er zo weer af. Ik vond het daarna nog steeds redelijk kwetsbaar, dus ik heb de kast uiteindelijk met gewone lak over geschilderd.
het werkt heel makkelijk. vooral voor kasten of andere decoratieve dingen geschikt. Ik had het zelf op twee stoelen gedaan en de zitting werd wel lelijk. op de rugleuning bleef het mooi. het kan dus wel wát hebben maar is niet zoals lak.
En het resultaat is altijd mat natuurlijk, een ander soort resultaat kun je niet bereiken.
Bij ons gebeurde hetzelfde, hoewel er wel stutten geplaatst waren. Toen deze verwijderd waren klemde de boel nog steeds maar dit is inmiddels weg en ook vrij snel weggegaan. We hebben een huis uit eind jaren 40 en dit betekent dat alles schots en scheef en met planken ipv balken gemaakt is
Het goede nieuws is dat als de deuren boven klemmen ‘de boel’ eerder naar boven dan naar beneden gaat en daar valt in een wereld met zwaartekracht best iets voor te zeggen!
Ik zou het wel doen. Het is een groot kleurverschil nu. De beige verf moet dan wel heel dekkend zijn als je zonder wilt.
Ja ik heb toen ik van donkerblauw naar beige ging ook eerst gewit. Gewoon een laag met monodek, was niet overal 100 procent dekkend, maar daardoor werd het beige wel gelijk heel mooi.
Je kunt een klein potje polyurethaanlak kopen, in transparant mat bijvoorbeeld. Dat beschermt ( ook tegen vocht) en maakt het harder en krasbestendiger. Hebben wij ook op de trapkeuningen bijv gedaan.
Wij moeten de trap binnenkort nog aanpakken, wat ik zo om me heen hoor echt een rot klus We denken eraan om hem in zo’n groen kleurtje te verven. Zou dat mooi blijven? En iemand een idee welke kleur dit is of erbij in de buurt komt? Tips voor goede verf?
Ik heb dat met jachtlak gedaan
De kleur doet me denken aan aquamarine mid van little greene. Sowieso heeft little greene veel van dit soort kleuren, en de kleur kan je laten mengen bij de gamma.
Qua lak, sommige mensen zweren bij speciale traplak. Wij hebben voor de trap gewone lak gebruikt met zijdeglans en dat blijft nu al 3 jaar heel mooi. Ik zou wel voor de wat duurdere merken gaan bij de bouwmarkt, niet voor huismerk. Wij lopen wel alleen met sokken of sloffen op de trap, nooit met schoenen.
Het is een rotklus, maar het resultaat is het waard! Daarna jaren plezier van.