Ik zit midden in een renovatie en er komen steeds weer nieuwe dingen naar boven die heel prutserig gedaan zijn door de vorige eigenaar en zorgen voor veel meerkosten (zowel materiaal als arbeid). Ook een paar dingen die potentieel gevaarlijk waren geweest of op de lange termijn serieuze schade aan het huis op hadden kunnen leveren. Ik heb bij de aankoop een bouwtechnische keuring laten doen, maar deze zaken waarin hierin niet zichtbaar (veel elektriciteit / leidingwerk). De vorige eigenaar wist dit natuurlijk (want heeft dit zelf zo gemaakt) maar er is uiteraard met geen woord over gerept.
Het is niet het einde van de wereld en tbh ik had het huis ook gekocht als ik dit al geweten had. Maar het gaat nu toch al om duizenden euro’s aan meerwerk en wie weet wat er nog komt.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering voor wonen en vroeg me af of er een kans is op vergoeding van de meerkosten via deze verzekering. Heeft iemand daar ervaring mee?
@quarterlife ik tag jou even omdat ik me je verhalen herinner en denk dat het misschien een enigszins soortgelijke situatie is? Als je het vervelend vindt haal ik de tag weg
.