Klussen in huis-topic

Ik heb een stukje plint in de keuken wat helemaal lelijk is geworden. Dit omdat de keukenhanddoekjes daarboven hangen en die plint dan toch nattig wordt.

Kan ik hier iets aan doen? Speciale verf ofzo? Als ik google op waterbestendige verf dan kom ik vooral uit op verf voor de badkamer

1 like

Misschien een laagje vernis?

4 likes

Ja dit. Die hebben wij echt overal in huis hangen, echt een perfecte oplossing!

Overmorgen beginnen ze met het slopen van mijn huidige keuken. Ben zo in dubio of ik nu voor het plaatsen van de nieuwe keuken of na het plaatsen de laminaatvloer moet laten leggen.

Keukenzaak zegt, helemaal doorleggen of daarna en dan stukje door onder de plinten. Er bestaat natuurlijk een risico op schade en beetje bollen van de vloer als al het gewicht van de keuken er eenmaal op staat, daarom neig ik naar na (en dus niet helemaal doorleggen onder de keuken). Maar weet niet of ik wat anders over het hoofd zie.

Edit; ook heeel benieuwd naar jouw keuken @Daelyss!

Blijkbaar een veelgestelde vraag: DPG Media Privacy Gate
Ligt aan het type vloer dus. Wij hebben onze pvc vloer eerst laten leggen en daarna is de keuken geplaatst.

4 likes

Volgens mij is het juist bij los gelegde vloeren beter, om het na te doen en niet de keuken erop te zetten. Met vastgeplakte vloeren is het beter om het helemaal te leggen. Maar los hiervan, erna leggen scheelt ook nog wat m2?

2 likes

Wij hebben hetzelfde dilemma, de keukenzaak zegt keuken eerst omdat ze dan niks op de vloer hoeven te leggen ter bescherming. Wij hebben pvc, maar bij laminaat heb je ook kans op beschadiging bij lekkage als de vloer helemaal doorgelegd wordt. En het is makkelijker om de vloer te vervangen als je de keuken eerst laat plaatsen.

Degene die de vloer komt leggen zegt juist weer eerst de vloer want dan kun je hem makkelijk door leggen en dat is voor hem handiger.

Uiteindelijk wilden wij het risico niet lopen dat onze nieuwe vloer zou beschadigen, dus wij laten eerst de keuken plaatsen.

Edit: het scheelt bij ons zoals @TanteBetje zei ook zo’n 5m2 aan vloer die niet gelegd hoeft te worden, daarmee besparen we zo’n €300

4 likes

Thanks ook @Takkie @TanteBetje ! Ja ik hoor dus echt 50/50 van mensen dus raakte helemaal in de war. Klinkt logisch idd dat tegels/ verlijmde vloer wel eerst moeten en dan klikvloeren juist erna. Wil alleen ook niet dat ze bij het leggen van de vloer natuurlijk de keuken beschadigen.

Dacht mss is er nog een voordeel dat de keuken er echt op staat, maar dat lijkt niet echt het geval te zijn. Hoogstens dat onze plinten dus even iets later komen omdat die natuurlijk dan komen na het leggen van de vloer.

Ugh, krijg hier echt zoveel stress van. Heb met meerdere partijen te maken en ik zou echt deze periode willen doorspoelen.

3 likes

Precies, de plinten worden los bijgeleverd en kunnen later worden geplaatst. Dan beschadigt er niets aan de keuken.

2 likes

heeft iemand weleens een vaatwasseraansluiting zelf aangelegd? ik denk niet dat ik dat kan, maar als hier iemand zegt dat het een eitje is wil ik het wel proberen. of heeft iemand het eens laten doen die nog weet hoe duur dat ongeveer was?

2 likes

Klopt, maar dat hou je altijd denk ik. We hebben daarom gekozen waar wij het beste gevoel bij hadden.

Heb je aan en afvoer van water in de buurt? Dan is het namelijk niet mega moeilijk. Je kan die buizen goed op maat maken, hoofdkraan afsluiten en zorgen dat je alle tussenstukjes goed dichtmaakt met moeren en tape. Heb het niet zelf gedaan, maar toegekeken toen mijn vader het voor me deed en die had het echt zo gepiept haha.

1 like

ja, de vaatwasser komt op ongeveer een meter van de gootsteen, dus dat moet misschien wel lukken dan? oke ik ga wel even turtulio’s checken, de eerste offerte van werkspot is overigens al binnen a 260 euro lol

1 like

Een vriend van me heeft dit bij ons gedaan. Is 5 uur bezig geweest maar was ook z’n 2e x pas dat doen. Ik heb 'm 100€ betaald en er waren nog 50€ materiaalkosten.

2 likes

Zeker genoeg tape gebruiken. Bij vrienden wel gezien dat daarop bespaard werd, maar daar gaat het dan juist lekken.

2 likes

thanks allen! tape heb ik nog (laatst mn douchekraan ook vervangen), dus ik ga het proberen :muscle:t2: will report back

3 likes

Succes! Heel benieuwd!

1 like

het is gelukt :sunglasses: ik kwam erachter dat ik wel een wasmachinekraan had, maar dan bij m’n cv. ik een gat in mn aanrecht moeten boren voor die watertoevoer en in het keukenkastje voor de afvoer. vooral die slang daar achterlangs krijgen was echt een crime. en ik moest de sifon vervangen, maar dat was heel makkelijk. het heeft me ± 4 uur gekost maar het is wel gelukt heheh en dat voor 30 euro ofzo :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses: ik heb een vaatwasser :partying_face:
ik heb het gevlogd haha vraag me niet waarom, heb die vlog al 2 keer teruggekeken hahaha

43 likes

Yess wat goed! Ik ben altijd zo trots als ik iets in huis fix, kan ik echt nog tijden op teren. Slim dat je het gevlogd hebt, ga ik volgende keer ook doen.

Geniet van de vaatwasser!

2 likes

Puntbektang?

2 likes