Wij hebben een kango gebruikt (en een beitel). Het is wel zwaar werk, maar we hebben het gecombineerd met andere klusjes dus bijv. in de ochtend tegels en in de middag iets anders. Het was er uiteindelijk vrij snel eruit, denk binnen 2 dagen. Wel gehoorbescherming & veiligheidsbril gebruiken en misschien is er iemand in jullie omgeving die het al een keer gedaan heeft?
ovens zij standaard 45 of 60 cm hoog, de meeste combi’s zijn enkel 45cm hoog omdat ze anders niet meer efficiënt werken als magnetron, maar in principe kan je al veel met een oven van 45 cm h
@Zoekie je kan ook zoiets huren samen met een breekhamer waardoor je je rug heel hard gaat sparen, gaat echt als een trein Trolley voor breekhamer huren | 18 kg | Huur online | Boels
Tegenwoordig zijn veel goeie aannemers of klusjesmannen voor langere tijd al bezet. En vlg mij nemen prijzen van bouwmaterialen ook alsmaar toe, dus daar hou ik steeds wel rekening mee als ik iets in huis wil laten verbouwen. Hoe erg stoort het tov wat het allemaal gaat kosten (heb zelf ook niet echt handige personen in nabije omgeving dus moet terugvallen op Werkspot of via via)
Nee, die oven komt wel goed. Dat zijn standaardmaten dus een kwestie van een oven in dezelfde maat kopen. Voor de andere klussen; ik zou er echt niet zonder kluskennis aan gaan beginnen. Wat je al in de antwoorden hierboven ziet: het is prijzig en tijdrovend en vraagt vooral ook inzicht in wat in een bepaald huis wel/niet kan. Denk dat je het risico loopt je te verkijken op de grootte van een klus Misschien kan je een aankoopmakelaar zoeken die iets van verbouwen weet?
Klopt. het valt ons erg tegen. Wij moeten (helaas want hij is op het oog prima) onze badkamer verbouwen en er zijn al verschillende aannemers geweest die voor het zetten allemaal rond de 14-15k zitten voor een redelijk ruime badkamer waar we de indeling exact hetzelfde houden. Dan komen de kosten voor wat je zelf uitkiest: sanitair en tegels er nog bij. Totaal dus idd rond de 20k. Verplaatsen naar een andere ruimte zal nog een stuk duurder zijn.
Niet om je te demotiveren @shadina maar verbouwen valt bijna altijd tegen, zowel financieel als qua werk. Helemaal in oude huizen waar je als je eenmaal begint aan de gang lijkt te blijven.
Als je zelf nergens verstand van hebt en niks kan en dus naar een badkamerwinkel gaat waar ze van a tot z alles voor je doen kun je ongeveer gaan starten bij 20k.
Dan slopen ze dus je huidige, verleggen evt wat leidingen, plaatsen de nieuwe, stuken de muren en plafond en tegelen. En dan kun je alles in die winkel ook uitzoeken qua tegels en sanitair. Dat is wel de makkelijkste meest ontzorgde manier van een badkamer kiezen.
Als je zelf wat kan of dingen zelf wil gaan regelen/organiseren kan het vast goedkoper.
Maar dan is er dus nog niks verbouwd of verplaatst qua muren en indeling van het huis zelf. Als je dat wil moet je echt veel meer gaan rekenen voor die verbouwingskosten.
Sterkte, verbouwen kan echt vreselijk stressvol zijn. Ik zal nooit vergeten dat ik op het eind jankend de zolder stond te schilderen en elke avond tijdens het opruimen van de zooi ruzie had met m’n vriend Hopelijk halen jullie de planning en kun je over een paar weken genieten van het eindresultaat
(En toch is verbouwen zoals bevallen want hoe hard ik ook riep dat ik nooit meer ging verbouwen, over 5 maanden beginnen we er toch weer aan)
Het eindresultaat is het enige wat leuk is aan verbouwen!
Je bent er bijna! Nog een weekje knallen! Hebben jullie iets leuks gepland daarna?
Verbouwen is echt k*t. Hopelijk trekt de aannemer nog bij en redden jullie het nog op tijd.
Douchebak is mooi geworden!
Heeft iemand ervaring met Annie Sloan verf?
Ahh! Kom maar door met die stress en verhalen hier! Verbouwen ís echt vreselijk. Hoevaak ik wel niet heb gedacht over bouwvakkers: als ik mijn baan zo zou doen als jullie (qua planning, communicatie, lompheid, en soms ook plain domheid) was ik al 1000x ontslagen. Ik hoop dat het heel mooi wordt en deze week alles soepeler verloopt! En dat je een indulge-momentje inplant voor jezelf zodra de vloer ligt (ook als de rest dan nog een hele/halve chaos is)
Haha ik zag hem net voorbij komen en wilde hem al naar je sturen.
Maar echt kut hè, ik hoop dat het allemaal een beetje goed komt. Sterkte. Nog een weekje tot de vloer komt toch?
Je man staat in de spiegel
Wat een upgrade vd badkamer meteen zeg!!
Ik ben echt een enorme leek met dit soort dingen maar ik wil dus de ontzettend lelijk geverfde deurplinten in ons huis ontdoen van de verf zodat het houtskleurige plinten worden. Heb geprobeerd ze te schuren maar dat werkt niet echt top dus ga morgen afbijt halen om de verf proberen te verwijderen. Maar daarna moet ik ze natuurlijk ook nog afwerken/bestendig maken. Moet ik daarvoor transparante lak gebruiken ofzo? Heeft iemand tips waar ik specifiek naar op zoek kan? Dank vast!
Ja, mijn moeder verft hele tijd dingen met Annie Sloan en ik heb het ook wel eens gebruikt
Vind je het fijne verf?
Ik heb er meerdere kasten mee geverfd!
Het werkt heel makkelijk omdat je zonder te schuren meteen kunt schilderen, handig voor ongeduldige mensen zoals ik. De kleuren vind ik ook heel mooi!
Je moet het wel goed afwerken met een beschermende waxlaag, anders is het er zo weer af. Ik vond het daarna nog steeds redelijk kwetsbaar, dus ik heb de kast uiteindelijk met gewone lak over geschilderd.
het werkt heel makkelijk. vooral voor kasten of andere decoratieve dingen geschikt. Ik had het zelf op twee stoelen gedaan en de zitting werd wel lelijk. op de rugleuning bleef het mooi. het kan dus wel wát hebben maar is niet zoals lak.
En het resultaat is altijd mat natuurlijk, een ander soort resultaat kun je niet bereiken.
Bij ons gebeurde hetzelfde, hoewel er wel stutten geplaatst waren. Toen deze verwijderd waren klemde de boel nog steeds maar dit is inmiddels weg en ook vrij snel weggegaan. We hebben een huis uit eind jaren 40 en dit betekent dat alles schots en scheef en met planken ipv balken gemaakt is
Het goede nieuws is dat als de deuren boven klemmen ‘de boel’ eerder naar boven dan naar beneden gaat en daar valt in een wereld met zwaartekracht best iets voor te zeggen!