Klussen in huis-topic

Ik zou het wel doen. Het is een groot kleurverschil nu. De beige verf moet dan wel heel dekkend zijn als je zonder wilt.

3 likes

Ja ik heb toen ik van donkerblauw naar beige ging ook eerst gewit. Gewoon een laag met monodek, was niet overal 100 procent dekkend, maar daardoor werd het beige wel gelijk heel mooi.

1 like

Je kunt een klein potje polyurethaanlak kopen, in transparant mat bijvoorbeeld. Dat beschermt ( ook tegen vocht) en maakt het harder en krasbestendiger. Hebben wij ook op de trapkeuningen bijv gedaan.

3 likes

Wij moeten de trap binnenkort nog aanpakken, wat ik zo om me heen hoor echt een rot klus :smiling_face_with_tear: We denken eraan om hem in zo’n groen kleurtje te verven. Zou dat mooi blijven? En iemand een idee welke kleur dit is of erbij in de buurt komt? Tips voor goede verf?

7 likes

Ik heb dat met jachtlak gedaan

1 like

De kleur doet me denken aan aquamarine mid van little greene. Sowieso heeft little greene veel van dit soort kleuren, en de kleur kan je laten mengen bij de gamma.

Qua lak, sommige mensen zweren bij speciale traplak. Wij hebben voor de trap gewone lak gebruikt met zijdeglans en dat blijft nu al 3 jaar heel mooi. Ik zou wel voor de wat duurdere merken gaan bij de bouwmarkt, niet voor huismerk. Wij lopen wel alleen met sokken of sloffen op de trap, nooit met schoenen.
Het is een rotklus, maar het resultaat is het waard! Daarna jaren plezier van.

1 like

Wij moeten de trap ook nog doen. En eerst dicht maken. Ben heel benieuwd of dat een beetje makkelijk is.

En morgen ga ik de advocaat inlichten wat we nu kunnen doen, want we hebben zolang gedoe met een bedrijf dat het klaar is.
Ik denk dat het officiele in gebreke stelling wordt. Vorige keer klacht per mail en dat we oplossing wilde maar niet de woorden in gebreke stelling gebruikt of aangetekend verzonden.

Helft van de punten hebben ze wat gedaan maar ondertussen weer lang niks over de rest.

Beetje laat maar ik heb een beetje ervaring, ik heb er net een kastje mee gedaan. Ik had het gekocht omdat er wax op de kast zat die ik er met geen mogelijkheid af kreeg en dit merk het enige schijnt te zijn die dat wel kan.

Lastig om egaal mee te verven (droogt megasnel), ik was 3 lagen nodig (antraciet op een witte kast) dus dat viel me wat tegen, maar het schoonmaken daarintegen was een eitje.

Ik heb eerder een meubel geverft met deze:

Verfde wel veel fijner omdat het langer nat bleef, hechtte ook heel goed maar je moet wel goed ontvetten.

Bij beide moet je natijd wel met een wax er over anders zitten er snel krassen op.

@Yzile na het verven wax er over, dan krijg je een mooie glans!

2 likes

Kan er iemand meedenken. Wij hebben een naambordje gekregen. Een hele mooie en zeker niet goedkoop van mijn zus. We willen hem ophangen maar daar zit het gedoe. Het is een rvs plaatje op een steen waar 2 soort van schroeven inzitten. Je moet dus 2 gaten boren, beetje kit erin en het dan erin hangen. Maar ik wil het niet vast in de muur kitten omdat ik bang ben dat ik hem er nooit meer vanaf krijg. Iemand enig idee hoe we dit op een goeie manier met gewoon vastschroeven toch kunnen ophangen? Mijn zus is echt not amused dat we hem nu niet willen ophangen.

1 like

Kun je geen pluggen in de muur doen ipv kit? Misschien dat je dan nog andere schroeven nodig hebt maar dit lijkt mij de makkelijkste oplossing.

2 likes

Ik zou dit aan een balkje of iets bevestigen en dat balkje in de muur schroeven.

1 like

Ben dus bang dat hij dan te ver gaat uitsteken vanaf de muur. Dat lijkt me niet zo mooi.

@Hetty ik zou niet weten hoe het dan vast moet blijven zitten. Er zitten geen schroeven aan de achterkant. Dus dit gaat niet in een plug blijven zitten of waar ik andere schroeven zou moeten bevestigen.

als je het met gewone kit doet krijg je het er echt wel weer af hoor met een wrikken/wiebelen wanneer het nodig is.

1 like

En de schroeven eraf zagen /knippen en dan op een plat balkje vastzetten met kit?

1 like

Ik zou die pinnen wegslijpen/verwijderen. En dan zoiets er tegenaan schroeven. Ik heb dit zelf met een groot schilderij gedaan en 2 haakjes gebruikt.

Dan kan je in de muur eventueel een schroef met plug gebruiken waar je het aan kan ophangen.

2 likes

Oh ik vind dit echt een geweldig slimme oplossing! Ga dit proberen.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken :heart:

5 likes

Ik zou het gewoon kitten. Als je geen liters gebruikt komt dat echt wel weer los.

1 like

Pfoe… als ik de volgende keer een klushuis koop ga ik het schilderen toch maar uitbesteden, wat een werk is dat zeg!
Eerst hele appartement in de voorstrijk, dan alle plafonds en muren 3x in de verf en alle kozijnen / deurposten 2x in de grondverf en daarna 2x in de lak. En dan ook nog alle naadjes kitten. Pff… echt veel werk. Ik had het toch wel een beetje onderschat. Maar het wordt allemaal wel steeds mooier!

En ik heb voor het eerst in mijn leven een telescoopsteel gebruikt voor het verven van de muren en dure Sikkens verf gebruikt. Dat ik dat niet eerder gedaan heb, wat een genot!

15 likes

Haha ja het is een aanslag op je lichaam.
Hoe gaat het bij jouw huis? Verloopt het nog een beetje zoals je gepland had?

1 like

Mooi! Heel leuk die tegeltjes icm de kleur op de muur.
Jammer dat het niet helemaal gelukt is, maar wel fijn dat het belangrijkste gedaan is. En heb je iig geen strakke stressvolle deadlines meer als jullie later nog moeten klussen als jullie er al wonen.

2 likes