Haha ik zag hem net voorbij komen en wilde hem al naar je sturen.
Maar echt kut hè, ik hoop dat het allemaal een beetje goed komt. Sterkte. Nog een weekje tot de vloer komt toch?
Haha ik zag hem net voorbij komen en wilde hem al naar je sturen.
Maar echt kut hè, ik hoop dat het allemaal een beetje goed komt. Sterkte. Nog een weekje tot de vloer komt toch?
Ik krijg ook nachtmerries van klussen hoor. Als ik zo’n Ik vertrek kijk, lijkt het nog enigszins romantisch totdat je in je eigen huis bezig bent en je in de teringzooi zit
Wel heel erg benieuwd naar de na-foto van de douchebak!
Je man staat in de spiegel
Wat een upgrade vd badkamer meteen zeg!!
Ik ben echt een enorme leek met dit soort dingen maar ik wil dus de ontzettend lelijk geverfde deurplinten in ons huis ontdoen van de verf zodat het houtskleurige plinten worden. Heb geprobeerd ze te schuren maar dat werkt niet echt top dus ga morgen afbijt halen om de verf proberen te verwijderen. Maar daarna moet ik ze natuurlijk ook nog afwerken/bestendig maken. Moet ik daarvoor transparante lak gebruiken ofzo? Heeft iemand tips waar ik specifiek naar op zoek kan? Dank vast!
Ja, mijn moeder verft hele tijd dingen met Annie Sloan en ik heb het ook wel eens gebruikt
Vind je het fijne verf?
Ik heb er meerdere kasten mee geverfd!
Het werkt heel makkelijk omdat je zonder te schuren meteen kunt schilderen, handig voor ongeduldige mensen zoals ik. De kleuren vind ik ook heel mooi!
Je moet het wel goed afwerken met een beschermende waxlaag, anders is het er zo weer af. Ik vond het daarna nog steeds redelijk kwetsbaar, dus ik heb de kast uiteindelijk met gewone lak over geschilderd.
het werkt heel makkelijk. vooral voor kasten of andere decoratieve dingen geschikt. Ik had het zelf op twee stoelen gedaan en de zitting werd wel lelijk. op de rugleuning bleef het mooi. het kan dus wel wát hebben maar is niet zoals lak.
En het resultaat is altijd mat natuurlijk, een ander soort resultaat kun je niet bereiken.
Bij ons gebeurde hetzelfde, hoewel er wel stutten geplaatst waren. Toen deze verwijderd waren klemde de boel nog steeds maar dit is inmiddels weg en ook vrij snel weggegaan. We hebben een huis uit eind jaren 40 en dit betekent dat alles schots en scheef en met planken ipv balken gemaakt is
Het goede nieuws is dat als de deuren boven klemmen ‘de boel’ eerder naar boven dan naar beneden gaat en daar valt in een wereld met zwaartekracht best iets voor te zeggen!
Ik zou het wel doen. Het is een groot kleurverschil nu. De beige verf moet dan wel heel dekkend zijn als je zonder wilt.
Ja ik heb toen ik van donkerblauw naar beige ging ook eerst gewit. Gewoon een laag met monodek, was niet overal 100 procent dekkend, maar daardoor werd het beige wel gelijk heel mooi.
Je kunt een klein potje polyurethaanlak kopen, in transparant mat bijvoorbeeld. Dat beschermt ( ook tegen vocht) en maakt het harder en krasbestendiger. Hebben wij ook op de trapkeuningen bijv gedaan.
Wij moeten de trap binnenkort nog aanpakken, wat ik zo om me heen hoor echt een rot klus We denken eraan om hem in zo’n groen kleurtje te verven. Zou dat mooi blijven? En iemand een idee welke kleur dit is of erbij in de buurt komt? Tips voor goede verf?
Ik heb dat met jachtlak gedaan
De kleur doet me denken aan aquamarine mid van little greene. Sowieso heeft little greene veel van dit soort kleuren, en de kleur kan je laten mengen bij de gamma.
Qua lak, sommige mensen zweren bij speciale traplak. Wij hebben voor de trap gewone lak gebruikt met zijdeglans en dat blijft nu al 3 jaar heel mooi. Ik zou wel voor de wat duurdere merken gaan bij de bouwmarkt, niet voor huismerk. Wij lopen wel alleen met sokken of sloffen op de trap, nooit met schoenen.
Het is een rotklus, maar het resultaat is het waard! Daarna jaren plezier van.
Wij moeten de trap ook nog doen. En eerst dicht maken. Ben heel benieuwd of dat een beetje makkelijk is.
En morgen ga ik de advocaat inlichten wat we nu kunnen doen, want we hebben zolang gedoe met een bedrijf dat het klaar is.
Ik denk dat het officiele in gebreke stelling wordt. Vorige keer klacht per mail en dat we oplossing wilde maar niet de woorden in gebreke stelling gebruikt of aangetekend verzonden.
Helft van de punten hebben ze wat gedaan maar ondertussen weer lang niks over de rest.
Beetje laat maar ik heb een beetje ervaring, ik heb er net een kastje mee gedaan. Ik had het gekocht omdat er wax op de kast zat die ik er met geen mogelijkheid af kreeg en dit merk het enige schijnt te zijn die dat wel kan.
Lastig om egaal mee te verven (droogt megasnel), ik was 3 lagen nodig (antraciet op een witte kast) dus dat viel me wat tegen, maar het schoonmaken daarintegen was een eitje.
Ik heb eerder een meubel geverft met deze:
Verfde wel veel fijner omdat het langer nat bleef, hechtte ook heel goed maar je moet wel goed ontvetten.
Bij beide moet je natijd wel met een wax er over anders zitten er snel krassen op.
@Yzile na het verven wax er over, dan krijg je een mooie glans!
Kan er iemand meedenken. Wij hebben een naambordje gekregen. Een hele mooie en zeker niet goedkoop van mijn zus. We willen hem ophangen maar daar zit het gedoe. Het is een rvs plaatje op een steen waar 2 soort van schroeven inzitten. Je moet dus 2 gaten boren, beetje kit erin en het dan erin hangen. Maar ik wil het niet vast in de muur kitten omdat ik bang ben dat ik hem er nooit meer vanaf krijg. Iemand enig idee hoe we dit op een goeie manier met gewoon vastschroeven toch kunnen ophangen? Mijn zus is echt not amused dat we hem nu niet willen ophangen.
Kun je geen pluggen in de muur doen ipv kit? Misschien dat je dan nog andere schroeven nodig hebt maar dit lijkt mij de makkelijkste oplossing.