Klussen in huis-topic

Ik zou dit aan een balkje of iets bevestigen en dat balkje in de muur schroeven.

1 like

Ben dus bang dat hij dan te ver gaat uitsteken vanaf de muur. Dat lijkt me niet zo mooi.

@Hetty ik zou niet weten hoe het dan vast moet blijven zitten. Er zitten geen schroeven aan de achterkant. Dus dit gaat niet in een plug blijven zitten of waar ik andere schroeven zou moeten bevestigen.

als je het met gewone kit doet krijg je het er echt wel weer af hoor met een wrikken/wiebelen wanneer het nodig is.

1 like

En de schroeven eraf zagen /knippen en dan op een plat balkje vastzetten met kit?

1 like

Ik zou die pinnen wegslijpen/verwijderen. En dan zoiets er tegenaan schroeven. Ik heb dit zelf met een groot schilderij gedaan en 2 haakjes gebruikt.

Dan kan je in de muur eventueel een schroef met plug gebruiken waar je het aan kan ophangen.

2 likes

Oh ik vind dit echt een geweldig slimme oplossing! Ga dit proberen.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken :heart:

5 likes

Ik zou het gewoon kitten. Als je geen liters gebruikt komt dat echt wel weer los.

1 like

Pfoe… als ik de volgende keer een klushuis koop ga ik het schilderen toch maar uitbesteden, wat een werk is dat zeg!
Eerst hele appartement in de voorstrijk, dan alle plafonds en muren 3x in de verf en alle kozijnen / deurposten 2x in de grondverf en daarna 2x in de lak. En dan ook nog alle naadjes kitten. Pff… echt veel werk. Ik had het toch wel een beetje onderschat. Maar het wordt allemaal wel steeds mooier!

En ik heb voor het eerst in mijn leven een telescoopsteel gebruikt voor het verven van de muren en dure Sikkens verf gebruikt. Dat ik dat niet eerder gedaan heb, wat een genot!

15 likes

Haha ja het is een aanslag op je lichaam.
Hoe gaat het bij jouw huis? Verloopt het nog een beetje zoals je gepland had?

1 like

Mooi! Heel leuk die tegeltjes icm de kleur op de muur.
Jammer dat het niet helemaal gelukt is, maar wel fijn dat het belangrijkste gedaan is. En heb je iig geen strakke stressvolle deadlines meer als jullie later nog moeten klussen als jullie er al wonen.

2 likes

Balen dat ze zolang aan de lijn hebben gehouden.

Wij hebben ook gezeik met een kozijnenboer. Als sinds de zomer. Gaan nu een advocaat inschakelen.

Ik zou terug mailen dat je de aanbetaling terug verwacht binnen x aantal dagen.

Dat is inderdaad wel beter, dat ze vooraf aangeven. Maar had sneller gekund.

Iets wat in 4 dagen tijd gedaan zou worden is uitgesmeerd over 6maanden. Geen communicatie. Pas als wij vaak belden of op de dag zelf belde waar ze bleven. Met schade gemonteerd, anders dan besteld, schade door hun aan ons huis en nog een hele waslijst.
Klacht ingediend, krijgen geen gehoor. Doen super nonchalant.

Ik betaal ook nooit meer alles vooraf ( was een voorwaarde bij hun) want nu hebben niks meer als drukmiddel.

niet om op je schieten maar algemeen voor iederen, betaal nooit meer van 30-50% voorschot.
Idealiter in meerdere schijven;
30% voorschot bij opmeting (moet alle materialen dekken)
20% bij aanvang van de werken
30% tijdens de werken
20% saldo na oplevering
dan hou je inderdaad een stok achter de deur maar behoud de aannemer wel zijn solvabiliteit;

Nogmaals sorry om hier zo op te springen, hopelijk krijg je het nog opgelost, al denk ik dat je een advocaat gaat moeten nemen.

9 likes

Ik heb het al van iedereen gehoord. Les geleerd.

Maar in hun voorwaarden stond 90% week van te voren en laatste 10% voor 10.00 op dag zelf. Dus dacht ja hou me daar netjes aan. Niet wetende dat ze uur later weer gingen en dit proces verder zo ging. Soms zijn we iets te goed van vertrouwen .

Advocaat heb ik al ingeschakeld. Ben benieuwd wat die gaat doen.
Eerste google reviews waren goed maar als je doorklikt niet.

3 likes

er zijn veel bedrijven die neppe recensies kopen. Laatst had ik dit ook bij een slotenmaker. Het ziet er heel suspicous uit als je erop let en het doorhebt.

2 likes

Hier lijken ze wel echt. Ook met foto’s. Het gaat om n.ie.uwe. k.ozijnen b.v. uit emmen. Alle slechten reviews komen overeen wat wij hebben.

Ik raad ze iedereen af.

Ja die waren ook met foto’s maar aan de foto’s kon je juist zien dat het niet kloptte haha!

4 likes

Ohhh neee wat een drama met alle kozijnen(boeren)… hopelijk wordt het snel opgelost! Hier gelukkig wel geluk met de kozijnen.
In december 2022 opgemeten en vandaag beginnen ze met het plaatsen. De eerste is er al uit!

5 likes

Als je nog een andere partij zoekt, bij ons heeft BK kozijnen (ook uit Emmen) nieuwe kozijnen en tuindeuren geplaatst. Geen aanbetaling en ze werken heel netjes (hebben ook alle rommel meegenomen, geveegd etc etc). Ze hebben een eigen werkplaats dus misschien kunnen zij helpen.

5 likes

Heeft iemand ervaring met het strippen van 1 verdieping qua uren? Ik weet dat het lastig te zeggen is omdat ik nog geen informatie heb over de lijm die gebruikt is enzo, maar het gaat om strippen “light” denk ik want geen echt sloopwerk.
4 slaapkamers en een overloop, ongeveer 65m2 in totaal en 1 trap.
In alle kamers moet het behang eraf, vloerbedekking eruit, de deurposten en deuren geschuurd, vloerbedekking van de trap eraf en trap schuren.
Hoeveel dagen zou je hiervoor rekenen als je uitgaat van twee mensen die de hele dag werken?
En wat zou een goed tarief zijn voor het uurloon van iemand als je dit uitbesteedt?