Bedankt. Ons geld is nu beetje op maar in de toekomst moet er wel nog wat vervangen worden.
Hahaha ik zou willen dat dit bij mij zo snel gegaan was. Wij hebben hier weken over gedaan. Vergis je niet in behang afhalen want als het bijvoorbeeld 2 lagen over elkaar zijn kan het echt drama zijn.
En de trap ligt ook net aan wat er allemaal op en onder zit. Wij zijn een uur per trede bezig geweest met materiaal verwijderen en daarna moest alles nog gevuld, gekit en geschuurd worden.
Ja ik wilde een klusbedrijf vinden via werkspot en dan mijn man en die klusser samen aan de slag laten gaan. Zelf kan ik die periode geen lichamelijk werk doen.
Daarvoor probeer ik een inschatting te maken maar ik begrijp ook dat het heel erg kan verschillen.
Hier zaten er 4/5 lagen behang op elkaar geplakt. Nog een trauma van🤣 We zijn er echt lang mee bezig geweest.
En glazvezel behang verwijderen is ook echt duivels
Haha herkenbaar! Hier vertelde de oud inwoner dat als hij stond te douchen en de douchekop aanraakte dat statisch voelde Nou dat was dus ook omdat de stroomkabels los in een metalenbuis lagen…
Maar die oneindigheid aan extra kosten is wel echt wat killing is in zo’n verbouwing. Je houdt er rekening mee maar dan valt het alsnog tegen.
De kosten zijn echt veel, wij hadden groot budget maar is op. Alleen het hoognodige gedaan. Ook al dat kleine spul telt bij elkaar op.
En de tuin moet ook nog.
Jaaa al die afwerkdingen, man ik word er ook nog steeds helemaal gek van. Wij zijn eigenlijk al 1,5jaar aan het verbouwen. We zijn nu echt bijna klaar. Maar dan heb ik weer lampen besteld van de week, weer 300 euro lichter (en dan echt cheapo lampen van Sklum gekozen…)
Ik heb dus nog nooit in mijn leven een muurtje geverfd en kom van een lange lijn kluskneuzen. Nu zit mijn schilder alleen helaas vol en moet ik het zelf doen.
Er is een stukje opnieuw gestuukt, en volgens mij moet ik dus nog met een soort scrubblokje de randjes doen, dan ontvetten en dan voorstrijk toch? Heeft iemand tips voor een goede, snel drogende (dekkende) voorstrijk? Of andere dingen waar ik op moet letten?
En zijn er trucjes om in de hoeken (en bovenkant tegen het plafond) strak te verven? Vind dat altijd zo lelijk als de verf daar bloedt. Of is dat compleet kansloos als beginner?
Twijfel nog of ik die kant gewoon ga witten (9010) of toch een kleurtje doe (de andere muur die eraan grenst ga ik nl niet doen denk ik en die is 8 jaar geleden geschilderd, dus ben bang dat die groezelig gaat afsteken naast nieuwe laag 9010 ernaast).
(Of als je een schilder kent of bent in Rotterdam mag je ook langskomen haahah).
Ik heb niet echt tips want ik heb het ook maar 1 keer gedaan en perfect is het niet, maar als ik geen zin heb in een klus schakel ik altijd Werkspot in. Dus misschien kun je dat nog doen om het uit te besteden? Ik zoek altijd iemand met voldoende goede reviews en ben tot nu toe zeer tevreden over de mensen die ik daar heb gevonden. En vooral een schilderklus zal niet al te lastig zijn, als het maar één muur is heeft daar vast iemand wel tijd voor.
Voor die bloedende randjes kan je frogtape gebruiken ipv normale schilderstape
Ik ben non stop aan het verven momenteel en ik vind dat ik best mooi werk lever haha. Dus je kan me wellicht na volgende week inhuren
Na het stuken hebben we eerst de grove stukjes weggeschuurd om het glad te maken. Daarna hebben we voorstrijk gebruikt met latex erin van Alabastine. Best chill, want dan heb je meteen een witte muur. En nu zijn we bezig met alles 9010 maken. En wij doen 2 lagen 9010 en tussen laag 1 en 2 kitten we de randjes van de muren / plafonds. En we gebruiken dure Sigma verf. Verft echt heel fijn!
Haha nou als dat eens zou kunnen. Is ook precies de week dat ik iemand nodig heb (week 17 komt mijn keuken). Even een vraagje, wat doet kitten precies? Snap daar echt geen kut van. Zijn echt 2 kleine muurtjes die opnieuw gestuukt zijn, dus moet er idd nog even overheen met zo een schuurdinges bij de hoekjes zei hij. Maar wat moet ik dan met die kit doen Of is dat niet altijd nodig?
Kitten doe je bij de naden, bijvoorbeeld tussen het plafond en de muur, zodat die overgang er strak uitziet. Ik weet niet of ik voor twee kleine muurtjes helemaal voorstrijk zou gebruiken of gewoon meer lagen latex (want je ondergrond zuigt dan meer verf op). Voorstrijk is namelijk ook wennen om het goed te gebruiken vind ik. Sowieso wel goeie verf gebruiken idd, Sikkens of Sigma bijvoorbeeld. Zou het lekker zelf doen hoor!
Edit: op YouTube staan wel uitleg filmpjes van schilders ook! Hoe je het best kunt rollen enzo.
O goed dat je het zegt over die voorstrijk, niet bij stil gestaan dat dat ook wennen is. Bij ons zijn ook delen gestuukt en maar bij 1 stukje tot het plafond (kwamen toch kastjes voor) en bij een ander stuk (een koof) alleen een stuk in het midden gerepareerd (moet wel even de randen schuren zodat die hoek strak is. Dus kan zijn dat voorstrijk dan mss een onnodig risico is.
Ik ga eens even googelen en mss ook wat advies opvragen in de bouwmarkt.
Haha miss toch over een paar weken, want ik was even vergeten dat ik ook nog een keuken moet plaatsen volgende week.
De kit zorgt ervoor dat het er nog strakker uitziet. Dat is mijn vriend as we speak op deze vrijdagavond aan het doen. Lekker naadjes strak maken.
Maar in jouw geval weet ik niet of dat nodig is hoor. Zoveel weet ik er ook niet van eerlijk gezegd.
Voor pas gestucte muren zweer ik bij sigmafix universal primer. Voor strakke randjes in hoeken kan je best je tape een halve cm van de hoek plakken, ipv echt ín de hoek te gaan.
Stel, je moet een snoer voor een lamp van A naar B brengen met een kabelgoot over het plafond. Hoe zou je dat dan doen? Ik heb zelf al in gedachten hoe ik het wil, maar vraag me af of dat nou raar is of niet
- Optie 1 (schuin)
- Optie 2 (evenredig aan muur)
0 stemmers
Edit: Oké fijn om te zien dat evenredig de meerderheid heeft Schuin vind ik lelijk/onrustig, maar zie ik veel vaker voor mijn gevoel. Nog een suffe vraag: wat is een handige manier om uit te vinden of je de kabelgoot inderdaad precies evenredig aan de muur plakt? Of doe je dat gewoon op het oog?